اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950727162426102

حیات رودخانه کرج دچار تهدید شده است

کد: 13950727162426102

https://goo.gl/VxabyR

، کرج , (اخبار رسمی): رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: رودخانه کرج بر روی ریل مرگ به حرکت خود ادامه می دهد و متاسفانه وزارت نیرو نیز با سکوت در برابر پروژه مخرب تونل انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران، به ناشنوایی مصلحتی دچار شده است

رودخانه کرج در ریل مرگ به حرکت خود ادامه می دهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  پایگاه خبری مدیریت شهری کرج محمود دادگو  ادامه داد: در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر صیانت جدی از محیط زیست و منابع آبی تاکید موکد دارند اما شاهدیم که حیاتِ رودخانه کرج در برابر دیدگان مسئولان دچار تهدید جدی شده و با عملیاتی شدن پروژه انتقال تونلی آب از سد امیرکبیر به تهران، عملاً رو به خشکیدگی و مرگِ مطلق می رود.
 
این مسئول ارشد شهری با بیان اینکه رودخانه کرج یکی از مهمترین منابع آبی کشور به شمار می رود که حیات بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری بدان وابستگی شدید دارد، بیان داشت: متاسفانه مسئولان وزارت نیرو به بهانه حفظ سلامت آب در مسیر انتقال به تهران نسبت به احداث تونل 5 هزار میلیارد تومانی اقدام کرده حال آنکه تبعات و خسارت های آن جبران ناپذیر گزارش شده است.
 
وی با دعوت از وزارت نیرو برای مسئولیت پذیری، پاسخگویی و اجرای پروژه های عمرانی با روح زیست محیطی، اظهار کرد: البته دغدغه و نگرانی این وزارتخانه برای حفظ سلامت آب مصرفی شهروندان قابل تقدیر است اما باید به گونه ای عمل کرد که حیاتِ رودخانه کرج دچار تهدید نشود و کماکان شاهد استواری و اقتدار این مرز زیبای آبی باشیم.
 
رئیس پارلمان محلی کرج از جاده چالوس به عنوان یکی از زیباترین محورهای گردشگری یاد کرد و با تاکید بر اینکه سالانه صدها هزار گردشگر به منظور دیدن از این جاذبه طبیعی روانه این خطه می شوند، گفت: در صورت بهره برداری از تونل انتقال آب زیبایی های جاده چالوس به سراب و رویا تبدیل می شود و مسئولان باید مانع از تحقق این فاجعه شوند.
 
دادگو از مسئولان استانداری البرز، سازمان حفاظت محیط زیست و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد با هدف صیانت از حیاتِ رودخانه کرج در برابر اصرار وزارتخانه نیرو برای بهره برداری از تونل انتقال ایستادگی کنند و مانع از به ثمر نشستن نیتِ برخی برای ضربه زدن به محیط زیست و منابع آبی شوند.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه دنیا به سمت ایجاد و ساخت فضاهای گردشگری مشابه با جاده پر رمز و راز چالوس در حال حرکت است و توریست های خارجی در حین گذر از این مسیر زیبا، با حیرت به رودخانه کرج و طبیعت اطرافش می نگرند، گفت: با این همه و برغم توصیه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی اما وزارت نیرو کمر به نابودی آن بسته که موجب شرمساری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه