اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950803167366102

دادگو پیشنهاد کرد

کرج به عنوان «پایتخت اقوام ایران» نامگذاری شود

کد: 13950803167366102

https://goo.gl/VI3GJa

، کرج , (اخبار رسمی): کلانشهر کرج با میزبانی از مردمانی با گویش ها و فرهنگ ها و قومیت های متنوع از قابلیت لازم برای تبدیل به پایتخت اقوام ایران اسلامی برخوردار است و این مهم می تواند به جاذبه گردشگری این خطه بدل شود.

کرج به عنوان «پایتخت اقوام ایران» نامگذاری شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج محمود دادگو  با بیان مطلب فوق اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر دهه هفتاد خود به کرج و با در نظر گرفتن تنوع قومیت ها و خرده فرهنگ ها در این کلانشهر، عنوان زیبنده «ایران کوچک» را برای آن برگزیدند که از آن مقطع زمانی تاکنون شهرمان را با این صفتِ زیبا و شایسته می خوانند که نشانگر جغرافیا و روح عظیم این خطه از خاک میهن اسلامی است.
 
وی افزود: اکنون مردمانی با گویش های ترکی، کردی، لری، گیلکی، بختیاری، اصفهانی، شیرازی، مازندرانی و... با روح همدلی و همزبانی و زیر سقفی به نام کلانشهر کرج در کنار یکدیگر زندگی می کنند و روزگار می گذرانند که چنانچه این پتانسیل به خوبی مورد توجه قرار گیرد، می تواند به عنوان یک فرصت گردشگری برای شهر و شهروندان عواید مادی و معنوی به همراه داشته باشد که عنوان «پایتخت اقوام ایران» شروعی مناسب برای این پروسه است.
 
دادگو با تاکید بر اینکه کرج کلانشهری ولایتمدار با مردمانی شهیدپرور، حماسه آفرین، فداکار و شجاع است که از بدو انقلاب اسلامی تاکنون و در روزهای سخت و دشوار در کنار نظام و رهبری ایستاده و برای تداوم این انقلابِ اصیل خون بها داده اند، بیان داشت: شایسته است که استعدادها و پتانسیل های کرج به خوبی برای مردمان استانهای مختلف کشور بازگو شود تا شاهد ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری باشیم.
 
رئیس پارلمان محلی کرج اضافه کرد: چنانچه نهادهای فرهنگی نسبت به انتخاب و نامگذاری هفته فرهنگی کرج اقدام کرده و در این هفت روز شاهد برگزاری نمایشگاه ها، مسابقات و رویدادهای متنوع فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و رفاهی باشیم، بی شک ساکنین دیگر شهرها نیز برای بهره مندی از برنامه های در نظر گرفته شده روانه استان البرز خواهند شد و این مقدمه خوبی برای رونق اقتصاد شهری و ایجاد منابع پایدار درآمدی است.
 
وی در پایان خواستار تهیه نقشه جامع گردشگری کلانشهر کرج شد و اظهار امیدواری کرد: با انجام اقدامات زیرساختی و مطالعاتی مورد نیاز، شاهد تقویت اقتصاد سبز در این خطه از ایران اسلامی باشیم و بتوانیم در جایگاه پایتخت اقوام ایران ایفای نقش کنیم.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه