اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950819179016102

دادگو عنوان کرد

صیانت از حیات رودخانه کرج از ضروریات ایران کوچک

کد: 13950819179016102

https://goo.gl/HL8lqM

، کرج , (اخبار رسمی): رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: صیانت از حیات رودخانه کرج از ضروریات این کلانشهر است و انتظار می رود که در سفر آتی دولت به البرز، این مهم مد نظر ریاست محترم جمهوری اسلامی قرار گیرد.

صیانت از حیات رودخانه کرج از ضروریات ایران کوچک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از محمود دادگو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ادامه داد: متاسفانه به دلیل سیاست های غلط وزارت نیرو و اجرای پروژه پنج هزار میلیارد تومانی تونل انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران، سایه مرگ بالای سرِ رودخانه کرج قرار گرفته و طبق پیش بینی کارشناسان، با اجرای آن بالغ بر 30 کیلومتر از طول این مسیر آبی دچار خشکیدگی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه صیانت از محیط زیست از دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی به شمار می رود و معظم له در این باره دستورات و رهنمودهایی را ارائه فرموده اند، گفت: در اینکه حفظ سلامت آب واجب است، شکی وجود ندارد اما باید در نظر داشته باشیم که یک موضوع نباید فدای موضوعی دیگر شود و اگر تهدیدی در کمین جاده چالوس قرار دارد، بایستی در خصوص آن حساسیت لازم را داشت.
 
این مسئول ارشد شهری اذعان داشت: امید است در سفر آتی دولت به البرز موضوع بسیار مهم حیات رودخانه کرج و جاده زیبای چالوس در جلسه ویژه هیئت دولت مطرح شود و تصمیم لازم برای توقف پروژه مخرب تونل انتقال اتخاذ شود که این مساله مطالبه جدی مردم و دوستداران محیط زیست از مسئولان به شمار می رود.
 
رئیس پارلمان محلی کرج در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید تصمیم به عقب نشینی از مواضع غیر اصولی خود بگیرد، خاطر نشان کرد: اینکه یک نهاد دولتی تصمیم به نابودی رودخانه راهبردی کرج و مسیر زیبای چالوس گرفته است، جای بسی تامل و تاسف دارد و امیدوارم که مسئولان در این رابطه حساسیت لازم را داشته باشند.
 
دادگو در بخش پایانی سخنانش اذعان داشت: متاسفانه صیانت از محیط زیست در کشورهای رو به توسعه آن چنان که باید و شاید جدی گرفته نمی شود و مسئولان برای توسعه شهری تن به قطع درختان و نابودی باغات و اراضی کشاورزی یا حتی خشکیدگی رودخانه ها و نهرها می دهند و امروز زمانِ آن رسیده تا بازنگری لازم در سیاست های زیست محیطی به وجود آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه