اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824183056033

با مشارکت همه جانبه شهرداری تهران صورت گرفت

رونمایی از سند حمایت طلبی کنترل آلودگی هوا

کد: 13950824183056033

https://goo.gl/G4rziq

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اداره مدیریت انرژی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار از رونمایی سند حمایت طلبی کنترل آلودگی هوا و کاهش تبعات آن بر سلامت و مشارکت همه جانبه شهرداری تهران در این خصوص خبر داد.

رونمایی از سند حمایت طلبی کنترل آلودگی هوا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران زهره حسامی رئیس اداره مدیریت انرژی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه تاکنون در کشور ما برنامه جامع منسجمی در زمینه آلودگی هوا ارائه نشده است،گفت: در این راستا، فرهنگستان علوم پزشکی از اواخر سال 93 ضمن دعوت از صاحب نظران ‌مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کارگروهی جهت تدوین سند حمایت طلبی کنترل آلودگی هوا و کاهش پیامدهای آن بر سلامت، تشکیل داد.  

وی در ادامه افزود: در واقع مفهوم حمایت‌طلبی این است که هر سازمانی اعم از دولت، مجلس، دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و شهرداری چه نقشی می توانند داشته باشند و به بیان دیگر هدف از تشکیل این کارگروه ارائه راهکارهایی به منظور تسهیل و ترغیب نقش آفرینی مؤثرتر همه ذینفعان و تعیین راهکارهایی جهت تسهیل همکاری‌های بین بخشی بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه این سند در 4 فصل تدوین شده است. گفت: در فصل اول به بررسی آلودگی هوا در کشور و اثرات زیانبار آن پرداخته شده است. همچنین اسناد فرادستی، قوانین و احکام شرعی موجود که به این مسئله می‌پردازد ارائه شده است، سپس میزان غلظت آلاینده‌های هوا در سالهای مختلف و سهم منابع انتشار در کیفیت هوای تهران و همچنین پیامدهای اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و محیط زیستی آلودگی هوا بیان گردیده است. 
حسامی در ادامه تاکید کرد: موضوع فصل دوم، آسیب شناسی نارسایی اجرایی برنامه‌های کنترل آلودگی هوا است که در آن علل تشدید کننده آلودگی هوا و مشکلات برنامه‌ای و اجرایی ذکر شده است و در فصل سوم ضمن تعریف حمایت‌طلبی به نقش اقشار مختلف شامل آحاد مردم، سیاست‌گذاران و تصمیم گیرندگان اشاره شده است. 
رئیس اداره مدیریت انرژی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه گفت: نهایتاً در فصل چهارم پیشنهادات اجرایی در راستای برنامه‌های کنترل آلودگی هوا و کاهش اثرات آن بر سلامت ارائه شده است.
وی در ادامه گفت: سند تدوین شده نشان از همکاری موفق بین بخشی و حاصل مشارکت مهم جانبه  تعداد قابل توجهی از متخصصان حوزه محیط زیست و سلامت، کارشناسان و نمایندگان بخش های دولتی و غیر دولتی است که در این میان، نماینده شهرداری تهران از ستاد محیط زیست و توسعه پایدار به عنوان عضو اصلی این کارگروه نقش مهم و کلیدی در راستای ارائه اقدامات انجام شده و همچنین پتانسیل شهرداری تهران داشت. امید است با اجرای این سند در کلیه حوزه ها بتوان قدم موثری جهت کاهش آلودگی هوا برداشت. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه