اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950829185866102

در راستای کاهش خشکسالی های بزرگ صورت می گیرد

استفاده از جربه سنگاپور در استفاده از زیرساخت سبز

کد: 13950829185866102

https://goo.gl/BdClwU

، کرج , (اخبار رسمی): هیچ شهر دیگری مثل سنگاپور، در حال برنامه‌ریزی و طراحی زیرساخت سبز شهری همراه با استفاده .مجدد از آب و روشهای حفظ و نگهداری به شکل موفقیت‌آمیز و هنرمندانه نیست.

تجربه سنگاپور در استفاده از زیرساخت سبز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مدیریت شهری کرج، هیچ شهر دیگری مثل سنگاپور، در حال برنامه‌ریزی و طراحی زیرساخت سبز شهری همراه با استفاده .مجدد از آب و روشهای حفظ و نگهداری به شکل موفقیت‌آمیز و هنرمندانه نیست. سنگاپور که اصولاً فاقد منابع آب تازه و تجدیدپذیر است و جمعیت آن روبه افزایش می‌باشد، مجبور به واردات آب از مالزی براساس قراردادی است که در سال 2060 به پایان می‌رسد.
 هیچ شهر دیگری مثل سنگاپور، در حال برنامه‌ریزی و طراحی زیرساخت سبز شهری همراه با استفاده .مجدد از آب و روشهای حفظ و نگهداری به شکل موفقیت‌آمیز و هنرمندانه نیست. سنگاپور که اصولاً فاقد منابع آب تازه و تجدیدپذیر است و جمعیت آن روبه افزایش می‌باشد، مجبور به واردات آب از مالزی براساس قراردادی است که در سال 2060 به پایان می‌رسد.
بر اساس چشم انداز طرح جامع آب 1972، سنگاپور، کمپین عظیمی را در اوایل سال 2000 راه اندازی کرد تا تبدیل به مشهورترین مرکز شهری دانش و تجربه زیرساخت سبز، فناوری های مدیریت آب شهر هوشمند و استفاده مجدد از فاضلاب گردد.
استفاده‌های وسیع بازارهای سنگاپور از یک نوع بطری آب بنام «آب جدید» که از مراحل سه گانه پالایش فاضلاب گذشته است، از جمله برنامه‌های اجرائی در این کشور است.
اوج شکوه دانایی آب سنگاپور، سطح مهندسی شهر آن است که بسیاری از آن با زیرساخت سبز طراحی یا مجهز گردیده است.
دوسوم از سطوح شهر یعنی بامها، پارکها، بلوارها، پیاده‌روها، جاده‌ها، آبهای باران را جمع‌آوری و حمل می‌کنند یا آن را از طریق مسیرهای کنترل‌کننده ریزپردازنده و یا تونل هایی به 18 مخزن آب پمپاژ می کنند.
کاهش اثر توسعه در سنگاپور شامل 35 درصد از منابع آب شهر می‌شود که بیشتر آن از طریق معماری نوآورانه و همچنین منظرسازی برای امنیت پیاده روی یا تفریح، یکپارچه شده اند. اصولاً این شهر طوری برنامه‌ریزی کرده است که 90 درصد ازآب فضای سطحی خود را به حوضه آبریز بارندگی تبدیل کند. سنگاپور نه تنها برای تمام دنیا، طراحی و پتانسیل مهندسی بازیابی منابع آب از طریق زیرساخت سبز را به نمایش می‌گذارد، بلکه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان به ایجاد یک مرکز بین‌المللی عالی پرداخت که منجر به بازده‌های اقتصادی قابل توجه در اشکال حساس به آب در برنامه‌ریزی شهری، معماری، مهندسی و فناوری اطلاعات و ابتکارات زیرساخت سبز شود. 
برگزاری هفته بین‌المللی آب در سنگاپور در سال 2014 به تنهایی منجر به درآمدزائی 11.2 بیلیون دلار امریکا در قراردادها یا پیمانهای اعلام شده برای این کشور شده است.
بقیه کشورهای جهان که در حال مبارزه با مشکل کم آبی هستند که این موضوع شامل بسیاری از شهرهای ما هم هست و یا خواهد شد نیز باید دقیقاً به این موضوع توجه کرده و شدیداً در این زمینه فعال شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست