اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950907191186102

طی روزهای آینده

دمای هوای البرز 10 درجه افزایش می یابد

کد: 13950907191186102

https://goo.gl/4u3b8L

، کرج , (اخبار رسمی): مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز از افزایش 10 درجه‌ای دمای هوا در این استان طی روزهای آینده خبر داد.

دمای هوای البرز 10 درجه افزایش می یابد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مدیریت شهری کرج، منصور رحمانیان اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد کاهش بی‌سابقه دمای هوا در استان البرز بودیم به صورتی که سرمای ثبت شده، به نوعی رکورد شکنی محسوب می‌شود.

وی افزود: در این روزها حتی دمای هوای شهرستان کرج در برخی ساعات به 10 درجه زیر صفر رسید و در دیگر شهرستان‌های استان نیز شاهد ثبت دمای بی‌سابقه 19 درجه زیر صفر بودیم که این میزان در ماه پاییز کمتر مشاهده شده است.

مدیرکل سازمان هواشناسی البرز تصریح کرد: با این وجود در گفت‌وگو‌ها و اطلاع‌رسانی‌ روزهای گذشته اعلام کرده بودیم که از ابتدای هفته جاری روند افزایش دما را در پیش خواهیم داشت.

رحمانیان گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی از سوی کارشناسان خبره سازمان هواشناسی، انتظار داریم که شرایط جوی در روزهای آینده و حداقل تا روز چهارشنبه در استان البرز صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و افزایش غبار محلی باشد.

این مسئول بیان کرد: این شرایط منجر به افزایش دما می‌شود به صورتی که برای روز دوشنبه انتظار داریم که دمای هوای شهرستان کرج حداقل صفر و حداکثر 10 درجه بالای صفر باشد که در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته افزایش 10 درجه‌ای را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی البرز افزود: این شرایط منجر به ایجاد وارونگی جوی، در برخی از ساعات غبار محلی و افزایش آلاینده‌های جوی می‌شود.

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای آینده شاهد بارش باران خواهیم بود، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی انتظار داریم که از اواسط هفته سامانه بارشی جدیدی در شمال کشور فعال شود.

این مسئول اظهار داشت: این سامانه از روز پنجشنبه آسمان استان البرز را تحت تاثیر قرار داده که اطلاع‌رسانی‌های لازم در روزهای آینده انجام خواهد شد.

رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط جوی بیست و چهار ساعت گذشته دیگر شهرستان‌های استان البرز اشاره کرد و گفت: در این مدت طالقان با ثبت حداکثر دو درجه بالای صفر و حداقل منفی 12 درجه سردترین شهرستان استان البرز بود.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین در این مدت کرج با حداکثر دو درجه و حداقل منفی هفت درجه گرم‌ترین شهرستان استان البرز لقب گرفت، ضمن اینکه طی 24 ساعت گذشته دستگاه‌های ثبت دمای هوا در دیزین در سردترین ساعات عدد منفی 10 درجه را ثبت کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه