اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950920197975989

تا پایان سال جاری به اتمام می رسد

مرمت پل بزرگراه شهید نواب باخیابان امام خمینی(ره)

کد: 13950920197975989

https://goo.gl/oel1Qq

، تهران , (اخبار رسمی): عملیات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید نواب با خیابان امام خمینی(ره) تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

مرمت پل بزرگراه شهید نواب باخیابان امام خمینی(ره)

به گزارش اخبار رسمی به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران با اعلام پیشرفت 60 درصدی عملیات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید نواب با خیابان امام خمینی(ره)، از اتمام عملیات اجرایی این پروژه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر اقدامات مربوط به تقویت فونداسیون و کوله‌های بتنی این پل پررفت و آمد شبکه بزرگراهی پایتخت، مجموعه‌ای از تعمیرات تخصصی از قبیل تعویض درزهای انبساط، ترمیم تیرهای بتنی عرشه، تعمیر هندریل‌ها و تراش و روکش آسفالت در مورد آن صورت خواهد گرفت.

مهندس مهدی پورشاسب با بیان آنکه سیستم به کارگرفته شده در طراحی کوله‌های پل تقاطع نواب- امام خمینی(ه) بر اساس آخرین آیین‌نامه‌های فنی، پاسخگوی نیروهای حاصل از زمین‌لرزه نبود، افزود: براساس طراحی‌های انجام شده به منظور مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای این پل سواره‌رو، نه تنها کوله‌های شرقی و غربی پل از طریق حفاری و احداث 20 حلقه شمع تقویت می‌شوند بلکه ضعف فونداسیون پل با اجرای تمهیداتی از قبیل کاشت مجدد میلگرد و بتن ریزی برطرف خواهدشد.
وی اجرای کلیدهای برشی به منظور جلوگیری از جابجایی عرشه در اثر نیروهای جانبی زمین‌لرزه را از دیگر اقدامات در دستور کار این پروژه دانست و افزود: در حالی که مجموعه اقدامات ترمیمی در کوله غربی پل به اتمام رسیده است، فعالیت‌هایی همچون احداث شمع و تقویت فونداسیون در جبهه شرقی پروژه ادامه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

معاونت فنی و عمرانی، یکی از معاونت های شهزداری تهران است که وظیفه ساخت، تجهیز و راه اندازی و نگهداری محدثات شهری را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه