اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951004205736119

آخرین نسخه بلوتوث به کمک دنیای اینترنت اشیا می‌آید

کد: 13951004205736119

https://goo.gl/fOZJPr

، تهران , (اخبار رسمی): نسخه 5 از بلوتوث با قابلیت ها و امکاناتی تازه عرضه شد.

آخرین نسخه بلوتوث به کمک دنیای اینترنت اشیا می‌آید

به‌روزرسانی‌های اصلی این فناوری ازاین‌قرارند: چهار برابر شدن پوشش دهی، دو برابر شدن سرعت و هشت برابر شدن ظرفیت پخش پیام

به گزارش روابط عمومی آی او تی تی، حدود سال‌های 940 تا 980 پس از میلاد، پادشاهی دانمارکی تلاش کرد تا با متحد ساختن دانمارک، نروژ و سوئد، ساکنان کشورهای مختلف را به هم نزدیک‌تر کرده و به عبارتی از انزوا و تنهایی برهاند. هزار سال بعد کمپانی “اریکسون” با الهام از نام این پادشاه فناوری ارتباطی جذابی را تحت عنوان “بلوتوث” پایه‌گذاری کرد. این فناوری جدید قصد داشت تا محصولات الکترونیک شرکت‌های مختلف را باهم مرتبط و متحد سازد، چراکه انزوا و تنهایی این دستگاه‌ها مانع از تحقق چشم‌انداز جذابی بود که برایشان متصور بودند. حدود سال‌های 1998 توافق‌نامه‌ای میان ابر شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، اینتل نوکیا، IBM و … امضا و گروهی تحت عنوان SIG تشکیل شد. (ویکی‌پدیا)
حالا پس از گذشت دو دهه، این گروه فناوری تازه‌ای را تحت عنوان نسخه 5 بلوتوث معرفی کرده است تا با ارائه امکاناتی بیش‌ازپیش، دنیای اینترنت اشیا را متحول ساخته و این بار اشیا را از انزوا برهاند!
به‌روزرسانی‌های مهم این نسخه عبارت‌اند از: سطح پوشش وسیع‌تر، سرعت بالاتر، ظرفیت بیشتر پخش پیام و همکاری و سازگاری بالا با سایر تکنولوژی‌های وایرلس. بلوتوث 5 قرار است به طیف وسیعی از دستگاه‌های تحت شبکه کمک کند تا به‌سادگی با یکدیگر تعامل کنند.

مدیر اجرایی SIG بلوتوث این‌گونه می‌گوید که “بلوتوث تجربه افراد از دنیای اینترنت اشیا را متحول ساخته است و بلوتوث 5 تحول دیگری در این مسیر خواهد بود؛ چراکه این فناوری با استفاده از بسیج کردن قطعات بلوتوث بیکن (beacon)، مرزها و محدودیت‌ها را از سر راه برداشته و اتصال IOT پایدار و مطمئنی را با داشتن امکان جابجایی به ارمغان می‌آورد.”

“این یعنی، پوشش تمام ساختمان، کل خانه، محیط بیرون، فضای صنعتی و کار اکنون امکان‌پذیر است. این فناوری علاوه بر داشتن قابلیت‌های کلیدی سابق خود، پاسخ گوی نیاز توسعه‌دهندگان IOT نیز خواهد بود.”

به‌روزرسانی‌های اصلی این فناوری ازاین‌قرارند: چهار برابر شدن پوشش دهی، دو برابر شدن سرعت و هشت برابر شدن ظرفیت پخش پیام. افزایش سطح پوشش، یعنی تمام خانه ما در محدوده ارتباط بلوتوث قرارگرفته و اتصالی پایدار را تجربه خواهیم کرد. سرعت بالاتر یعنی عملکرد و پاسخگویی بهتر دستگاه‌ها و افزایش ظرفیت انتقال پیام یعنی امکان انتقال داده‌های بیشتر.

به‌روزرسانی اخیر بلوتوث، همچنین تداخل این فناوری را با سایر فناوری‌های وایرلس را از بین برده و محصولی ارائه کرده است که همزیستی کاملی با دنیای پیچیده و شلوغ اینترنت اشیا دارد. تمام این قابلیت‌های جدید به‌گونه‌ای در نسخه 5 بلوتوث به کار بسته‌شده‌اند که این فناوری همچنان مثل سابق مصرف انرژی زیادی ندارد و به‌علاوه کار با آن برای توسعه‌دهندگان به همان سادگی قبل است.

بلوتوث 5 در آخرین ماه از این سال میلادی که پشت سر می‌گذاریم معرفی شد و به گفته مدیران مربوط، در پنجمین یا ششمین ماه از سال میلادی بعدی می‌توانیم شاهد دستگاه‌های IOT باشیم که با این تکنولوژی وارد بازار می‌شوند.

به نقل از iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]