اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008209225730

مشاور وزیر بهداشت و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:

اولویت وزارت بهداشت، حفظ امنیت اطلاعات است

کد: 13951008209225730

https://goo.gl/9dvjUE

، تهران , (اخبار رسمی): حفظ محرمانگی و امنیت اطلاعات شهروندان، اولویت اول وزارت بهداشت در راه اندازی پروژه سامانه پرونده الکترونیک سلامت است.

اولویت وزارت بهداشت، حفظ امنیت اطلاعات است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،عباس زارع نژاد،مشاور وزیر بهداشت و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت این خبر را اعلام کرد و گفت: سامانه یکپارچه پرونده سلامت شهروندان در حوزه بهداشت، یکی از بزرگترین پروژه های مرتبط با سلامت شهروندان است که در طول سال جاری همه مراحل تست فنی و ایمنی خود را طی کرده و در سراسر کشور تا دورترین نقاط مرزی به ارائه سرویس و خدمات سلامت و مراقبت های بهداشتی پرداخته است و تاکنون با هیچ مشکل امنیتی یا فنی مواجه نبوده است.

وی افزود: در حال حاضر، دسترسی به این سامانه، مانند تمام سامانه هایی از این دست، فقط توسط کارکنان حوزه سلامت امکان پذیر است که این کارکنان بنا به وظیفه در هنگام ارائه خدمات سلامت می توانند در سطح تعریف شده به اطلاعات خدمت گیرنده دسترسی داشته باشند.

زارع نژاد تاکید کرد: دسترسی کارکنان حوزه سلامت به اطلاعات و سوابق درمانی و مراقبت های انجام شده از جمله اهداف اصلی پروژه پرونده الکترونیک است که موجب ارتقاء خدمات سلامت و ارائه بهتر و دقیق تر سرویس ها مبتنی بر سوابق پزشکی و مراقبت های قبلی می شود.

وی تصریح کرد: تمام مراحل امن سازی سامانه، با همراهی مرکز حراست این وزارتخانه و حوزه حفاظت اطلاعات و براساس پروتکل های مراجع امنیتی ذیصلاح از جمله مرکز پدافند غیر عامل، همواره مورد توجه وزارت بهداشت بوده و در مورد تمامی سیستم های نرم افزاری و خدمات الکترونیک سلامت به کار گرفته می شود. با این حال رصد این سیستم ها به صورت منظم انجام شده و در صورت بروز اشکال فنی نسبت به رفع آن اقدام می شود.

مشاور وزیر بهداشت و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت یادآور شد: از تمامی رسانه ها انتظار داریم که قبل از انتشار این گونه اخبار از صحت و سقم آن اطلاع پیدا کرده و با انعکاس اخباری غیر مستند که با ایجاد بدبینی در اذهان عمومی نسبت به پروژه های ملی، خسارات جبران ناپذیری بر اعتماد و اطمینان جامعه نسبت به اجرای پروژه های کلان خدمتگذارانشان ایجاد می کند، موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم نکنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان