رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

حق بیمه درمان کارگران باید نشان‌دار شود

کد: 13951011210685730

https://goo.gl/rHDYI2

، تهران , (اخبار رسمی): برای شفاف سازی منابع سلامت باید اقدامات قابل قبولی صورت گیرد، یعنی به طورحتم منابع سلامت باید مدیریت شود؛ البته پیشتر هم در این مورد با مسئولان سازمان برنامه و بودجه رایزنی شده و پیشنهاداتی مطرح شده بود.

حق بیمه درمان کارگران باید نشان‌دار شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ،علی نوبخت،نماینده تهران، ری، شمیراناتبا اعلام این موضوع و با مثبت ارزیابی کردن اقدام رییس جمهور در تاسیس یک حساب برای واریز پول حق بیمه درمان کارگران گفت : منابع درمان تامین اجتماعی یعنی 9بیست وهفتم می بایست شفاف و قابل احصاء باشد تا متولی امر سلامت بتواند با مدیریت منابع برنامه ریزی و ارایه خدمت نماید و این به معنای دخل و تصرف در بودجه تامین اجتماعی نیست،  در واقع مسئله تجمیع بیمه ها نیز به معنای دخالت در حوزه مدیریت سازمان تامین اجتماعی یا دست اندازی به حقوق کارگران نیست.

وی تاکیدکرد: به طورحتم 9 بیست و هفتم حق بیمه درمان کارگران در حوزه سلامت باید نشان دار شود، یعنی باید مشخص شود که این میزان درچه مسیری صرف می شود؛ درحال حاضر سازمان تامین اجتماعی به واحدهای تحت پوشش خود حقوق و دستمزد کارکنان  را پرداخت می کند؛ این درحالی است که به واحدهای تحت پوشش وزارت بهداشت و درمان بدهی خود را پرداخت نمی کند، بنابراین انتظار می رود که دراجرای طرح تحول سلامت به عنوان پروژه عظیم ملی همه دستگاه ها باید احساس مسئولیت کنند.

نوبخت با تاکید براینکه در اجرای طرح تحول سلامت مسئولان باید از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنند، تصریح کرد: تصمیم رییس جمهور در ایجاد یک حساب مجزا برای واریز پول درمان کارگران بسیارمثبت است و به طورحتم این تصمیم دررفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان کمک کننده بوده، درادامه اجرای طرح تحول سلامت هم بسیار حایز اهمیت است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، شورای اسلامی، گفت: در اجرای این تصمیم رییس جهمور باید اقدامات کارشناسی برای حصول به نتایج بهتر صورت گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان