اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951016215045730

وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح بخش های جدید بیمارستان امام حسین(ع) ملایر:

پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر در اولویت است

کد: 13951016215045730

https://goo.gl/7aWzdv

، تهران , (اخبار رسمی): برنامه هایی که از سال قبل پیش بینی کرده بودیم به خوبی پیش می رود و عمده ترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه پیشگیری و به ویژه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر است.

پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر در اولویت است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت،حسن هاشمی ،وزیر بهداشت شب گذشته در حاشیه مراسم افتتاح بخش های جدید بیمارستان امام حسین(ع) ملایر که در سالن ارشاد این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف اول وزارت بهداشت، توسعه شبکه بهداشت در سراسر کشور است و امیدواریم که تا پایان دولت یازدهم بتوانیم شبکه بهداشت را برای تمام ایرانیان مستقر کنیم و پرونده الکترونیک سلامت را کامل کنیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه تعهد کردیم که 21 هزار تخت بیمارستانی را در دولت یازدهم راه اندازی کنیم، افزود: 21 هزار تخت بیمارستانی جدید معادل کل تخت های بیمارستانی است که در 15 سال گذشته در کشور ایجاد شده و تا کنون حدود 13 هزار و 500 تخت بیمارستانی جدید تحویل داده شده و سعی می کنیم که تا پایان دولت یازدهم این 21 هزار تخت بیمارستانی جدید را تحویل بدهیم.
 هاشمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در حوزه پزشکی به ویژه نیروی متخصص، یادآور شد: باید صبور باشیم زیرا طرح بومی گزینی که 30 درصد از ظرفیت های رشته های پزشکی را به بومیان مناطق محروم و کمتر برخوردار اختصاص می دهد، در آینده می تواند مشکلات فعلی را برطرف کند.
وزیر بهداشت در ادامه تاکید کرد: وضع قوانینی که محدودیت ایجاد کند و آزادی های فردی افراد به ویژه جامعه پزشکی را محدود کند، به نفع مردم و سلامت آنها مخصوصا در مناطق محروم نیست زیرا افراد را به فعالیت در بخش خصوصی سوق می دهد و دانشگاه های علوم پزشکی و مناطق محروم آسیب خواهند دید بنابراین این قوانین، بر خلاف عدالت است زیرا مردم برای دریافت خدماتی که ما نیروی متخصص و متبحر را در اختیار نداریم، مجبور هستند به بخش خصوصی مراجعه کنند و هزینه هایی را متحمل بشوند که در توان آنها نیست.
وزیر بهداشت گفت: در شهرستان ملایر بیش از 70 پروژه عمرانی بهداشتی و درمانی در حال اجرا است و اقدامات مناسبی در جهت توسعه خدمات سلامت انجام شده و امروز شاهد افتتاح تخت های ویژه و بخش MRI بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان بودیم و حتما باید بخش اورژانس آن توسعه یابد.
 هاشمی یادآور شد: باید بتوانیم اعمال جراحی مهم مانند جراحی قلب و همچنین آنژیو گرافی، درمان بیماران سرطانی و رادیوتراپی و سایر اقدامات درمانی که در ملایر انجام نمی شود و مردم مجبور به مراجعه به همدان هستند را ظرف یکسال آینده، دایر کنیم و قدم های موثری در جهت توسعه آموزش عالی در حوزه پزشکی در این شهرستان برداشته شود تا تربیت نیروی انسانی در چندین رشته مختلف انجام شود و خیرین سلامت هم کمک های زیادی کرده اند و امیدواریم که در ساخت پروژه ها و پروژه های آینده این منطقه مشارکت کنند تا زیرساخت های مورد نیاز با سرعت بیشتری تامین شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان