اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951026220945730

وزیر بهداشت در نشست مدیران گروه های مامایی کشور:

آمارسزارین در کشور نتیجه بی توجهی به مامایی است

کد: 13951026220945730

https://goo.gl/OIf5I2

، تهران , (اخبار رسمی): انصافا دولت در این دوره در موضوع مامایی خوب عمل کرده اما توجه به این حوزه باید همچنان ادامه داشته باشد.

آمارسزارین در کشور نتیجه بی توجهی به مامایی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل ازروابط عمومی وزارت بهداشت،حسن هاشمی ،وزیر بهداشت این خبر را  در سیزدهمین نشست مدیران گروه های مامایی اعلام کردوگفت: اگر ما تا چند سال آینده 20 تا 30هزار مامای بیکار در کشور داشته باشیم، موجب تضعیف این رشته است. بنابراین علاوه بر جلوگیری از پذیرش بی برنامه دانشجو در رشته مامایی، باید برای اشتغال ماماهای موجود نیز اقدام کنیم.
 هاشمی گفت: زمانی تصمیمات غلطی برای رشته مامایی گرفته شد ولی آنچه ما تلاش کردیم این بود که جلوی تربیت بی کیفیت و بی رویه را بگیریم که تا حدودی موفق بوده ایم.
وی با تاکید بر این نکته که اضافه شدن ماماهای کشور بدون اینکه نیاز به آن باشد موجب تضعیف این رشته است، گفت: در درجه اول باید برای اشتغال ماماهای فارغ التحصیل اقدام کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به مخالفت هایی که در خصوص فعالیت ماماها به عنوان پرستار در بخش های زنان انجام شده نیز گفت: تعصب حرفه ای خوب است ولی تا جایی که موجب جلوگیری از پیشرفت رشته نشود و من فکر می کنم افرادی که در این موضوع هیاهو درست کرده اند از متن زندگی همکاران غیرشاغل خود بی خبر هستند.
 هاشمی اضافه کرد: رشته مامایی در کشور به دلیل تک جنسیتی شدن بعد از انقلاب و از سوی دیگر تک جنسیتی شدن مدیریت سلامت کشور و اینکه اغلب مدیران مرد بودند، مورد بی مهری قرار گرفت و این موضوع آسیب های جدی ای را به این حوزه وارد کرد.
وی افزود: آمار سزارین ما اگر جهانی شد به دلیل کم توجهی به مامایی بود و همانطور که این بی توجهی بیست سال به طول انجامید، جبران آن نیز به همین مدت زمان توجه و پیگیری نیاز دارد.
وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: انصافا دولت در این دوره در موضوع مامایی خوب عمل کرده اما توجه به این حوزه باید همچنان ادامه داشته باشد تا به وضع ایده آل نزدیک شویم و سرآمد منطقه در این حوزه باشیم

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی

شعار «انسان سالم؛ محور توسعه پایدار» یکی از موضوعاتی است که در تدوین سیاست های کلی برنامه پنجم توسعه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد توجه قرار گرفته است. اهمیت این موضوع این است که از این پس تمام برنامه ها و سیاست های کشور در این مدت 5 سال که در کشور مصوب و اجرایی باشد، باید تحت تاثیر این شعار محوری باشد و سلامت مردم و نقش انسان سالم در توسعه کشور مد نظر قرار گیرد و این، موضوع مهمی در کشور محسوب می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسئول "تأمین سلامت مردم" در تحقق این هدف مصمم بوده و تمام توان خود را برای تحقق آن بسیج خواهد کرد. یکی از حقوق اساسی مردم دانستن و آگاهی است، آن هم در عصر ارتباطات و جامعه اطلاعاتی که بر اساس آگاهی و دانایی استوار است. بدیهی است در این میان، آگاهی دادن و اطلاع رسانی به مردم در زمینه سلامتی و بهداشت، اولی تر و ابتدایی ترین حق مردم خواهد بود. روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مأموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان