اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961005273236226

اختصاصی نسیم اقتصاد:

صفر تا صد خودروهای وارداتی

کد: 13961005273236226

https://goo.gl/TWPGER

، تهران , (اخبار رسمی): بازارخودرو در ایران تحت تاثیر رقبای چشم بادامی است که با افزایش کیفیت و قیمت مناسب نسبت به خودروهای داخلی و دیگر برندهای معتبر جهان که با قیمت بالاتری تمام می‌شود، قصد دارد در کشورهای دیگر خصوصا ایران فعالیت های خود را گسترده‌تر کند.

صفر تا صد خودروهای وارداتی
صفر تا صد خودروهای وارداتی

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، کمتر کسی فکر می‌کرد که بعد از بعد از انعقاد قراردادهای پسابرجامی‌خودرویی، کم‌کم حضور چینی‌ها در بازار خودروی ایران کمرنگ‌تر از همیشه شودگ اما برپایی دومین نمایشگاه خودروی تهران نشان داد که چینی‌ها قصد ندارند به هیچ قیمتی بازار خودرو ایران را از دست بدهند و به هر طریقی خود را با الزاماتی که خودروسازان ایرانی و البته وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان دستگاه بالا‌دستی می‌گذارد، خود را تطبیق می‌دهند.

 از سوی دیگر مسدود شدن سامانه ثبت سفارش چندماهه بازار خودروهای وارداتی و به تبع آن کاهش تقاضا دراین بازار به کاهش قیمت این بازار منجر نشد؛ بلکه افزایش بی رویه در خودورهای وارداتی خصوصا در 15 روز اخیر را درپی داشته است که درادامه گزارش به این دومحور خواهیم پرداخت:

بازارخودرو روزهای حساسی را می‌گذراند به طوری که می‌توان این روال را بیشتر از امضای قراردادهای جدید با اروپایی‌ها، مدیون توقف ثبت سفارش واردات خودرو دانست که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده و با این روال هم‌اکنون طبق گزارش گمرک بیش از هزار دستگاه خودروی وارداتی در گمرک بلاتکلیف مانده‌اند و مشخص نیست که چه زمانی سامانه ثبت سفارش گشوده خواهد شد تا بازار جو  ملایمی‌ به خود ببیند.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور درگفتگو با نسیم اقتصاد در مورد وضعیت بازار خودرو درایران گفت: نظام خودروسازی نیاز به بروزرسانی دارد و این یک حقیقت است که زمان زیادی از دوران خودروهای بدون آپشن گذشته است و تلاش کردیم تا با نوسازی در سری جدید محصولات این نقیصه را پوشش دهیم به طوری که با ورود کوئیک، تیبا و ... نوآوری و کیفیت را افزایش داده ایم تا بتواند قدرت رقابت در بازارهای جدید با دیگر کشورها را داشته باشد.

محمدرضا نجفی منش درادامه افزود: همکاری مشترکی با شرکت رنو، سیتروئن درحال انجام است که با هدف قدرتمند شدن در بازار رقابتی با خودروهای دیگر وارد صحنه خواهیم شد و تلاشمان این است تا 3 مقوله کیفیت، قیمت وهزینه را مدنظر قرارداده و با پایین آوردن قیمت و افزایش کیفیت بر رضایت مردم از محصولات داخلی تاثیر بگذاریم .

او در مورد بسته بودن سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی تاکید کرد: بسته بودن سامانه ثبت سفارش دست ما نیست و به عهده دولت است و مسدود شدن سامانه به دلیل احتمال تغییر در تعرفه واردات صورت گرفت که باید تاکنون تعیین وضعیت می‌شد و طولانی شدن آن به ایجاد حبابی شدن قیمت خودروهای وارداتی و افزایش بی رویه قیمت خودروها منجر شده است که امید می‌رود هرچه زودتر حباب قیمت خودروهای وارداتی شکسته شود.

از سوی دیگر دبیر انجمن خودروسازان درخصوص اینکه بازار خودرو توسط چینی‌ها قبضه شده است گفت: خودروهای چینی با داشتن آپشن‌های زیاد و قیمت مناسب سعی در فروش محصولات خود کرده است؛ اما این امر جای نگرانی ندارد چراکه خرید محصولات چینی کمتر از 20 درصد را به خود اختصاص داده  و بیش از 80درصد مربوط به خودروهای غیرچینی است. همچنین شرکت‌های چینی با ارائه گارانتی‌های 5 ساله که نشان از اطمینان به محصولات خودشان است کیفیت خودورهای خود را تضیمن کرده اند که لازم است دیگر شرکت‌های خودورسازی نیز با الهام از گارانتی مدت‌دار نسبت به ایجاد انگیزش در متشریان خود اقدام کنند.

احمد نعمت بخش در ادامه با اشاره به موضوع واردات خوردو بیان کرد: با بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی به دلیل عرضه کم متاسفانه قیمت خودروهای وارداتی به طور ناگهانی و بی رویه افزایش بی سابقه ای داشته است که لازم است وزارت صنعت تدبی رمناسبی کند تا این روند افزایشی متوقف شود.

او تصریح کرد: متوقف شدن خودروهای وارداتی که از اوایل تابستان سال جاری کلید خورد به دلیل شیب و ارز بری فراوان که بین 28 تا 30 هزار دلار بود باعث شد تا وزارت صنعت برای کنترل بیشتر و ایجاد ضوابط در این امر این سامانه را مسدود کنند؛ اما تاخیر زیاد در تصمیم گیری دراین امر زیاد شده است و لازم است وزارت صنعت چاره‌ای برای این امر هرچه زودتر بیاندیشد تا حباب افزایش بی رویه قیمت خودورهای وارداتی شکسته شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار