اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961009273856226

اختصاصی نسیم اقتصاد:

نظام بانکی زیر ذره بین مجلس

کد: 13961009273856226

https://goo.gl/SHjkVC

، تهران , (اخبار رسمی): سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، از ضرورت گزارش دهی بانک مرکزی در خصوص نحوه‌ی رعایت بانک‌ها درباره‌ی مصوبه‌ی کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات به مجلس خبر داد.

نظام بانکی  زیر ذره بین مجلس
نظام بانکی زیر ذره بین مجلس

رحیم زارع با تاکید بر ضرورت پایبندی بانک‌ها بر مصوبه‌ی اخیر شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به 18درصد، در گفتگو با نسیم اقتصاد گفت: ارائه‌ی تسهیلات با نرخ سودی بیش از رقم اعلامی‌ تخلف از قانون است.

زارع با بیان اینکه کشور در شرایط فعلی نیاز به تسهیل در بحث اقتصاد دارد، افزود: نرخ سود تسهیلات برای واحدهای تولیدی از 18 درصد نرخ باید کمتر باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی بانک‌ها به مصوبه اخیر در خصوص کاهش نرخ سود سپرده‌ها و همچنین نرخ سود وام‌ها عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: برخوردهای قاطع در انتظار بانک‌های متخلفی است که به مصوبه کاهش نرخ سود بی اعتنا هستند.

وی با بیان اینکه تبعات بی توجهی به رعایت کاهش نرخ سود تسهیلات دامن گیر اقتصاد خواهد شد، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی با اخذ وام از شبکه بانکی می‌توانند دوباره احیا شده و بسیاری از کارگران را مشغول کنند؛ اما اگر نرخ سودها بالا باشد انگیزه‌ای برای اخذ تسهیلات وجود نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید کمیته ای از بانک مرکزی به رصد بانک‌های مختلف در خصوص عمل به مصوبه کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات پرداخته و گزارش آن را به مجلس تقدیم کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسیم اقتصاد

این پایگاه خبری در تابستان سال 1395 از سوی وزارت ارشاد اسلامی، مجوز خود را به منظور انتشار اخبار اقتصادی و تحلیل آنها، اخذ کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه