اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970426305510005

در سال حمایت از کالای ایرانی:

فیلترینگ بدون اخطار به کسب‌وکارهای تبلیغاتی آنلاین رسید

کد: 13970426305510005

https://goo.gl/XfyXZK

، تهران , (اخبار رسمی): در حالی که سال گذشته وزیر ارتباطات، از تشکیل کمیته‌ای ویژه در هیات دولت برای مقابله با فیلترینگ استارتاپ‌ها خبر داد، اواخر روز دوشنبه، سایت‌های ای نتورک، ادنگاه و چندین استارتاپ فعال در حوزه تبلیغات آنلاین با فیلترینگ بدون اعلام از سوی هیچ مرجع قانونی روبرو شدند.

فیلترینگ بدون اخطار به کسب‌وکارهای تبلیغاتی آنلاین رسید
فیلترینگ بدون اخطار به کسب‌وکارهای تبلیغاتی آنلاین رسید

در تاریخ 25 تیر ماه، استارتاپ‌های حوزه تبلیغات آنلاین بدون اعلام قبلی از سوی هیچ مرجع قانونی با فیلترینگ روبرو شدند. سایت‌های ای‌نتورک، اندگاه و چندین سایت فعال دیگر در حوزه تبلیغات‌ آنلاین از جمله این استارتاپ‌ها بودند. این اتفاق در حالی روی داده است که سال گذشته نیز در پی فیلترینگ چندین استارتاپ در حوزه‌های مختلف، وزارت ارتباطات از تشکیل کمیته ویژه در هیات دولت برای مقابله با فیلترینگ استارتاپ‌ها خبر داده بودند.

نکته شایان ذکر در خصوص این فیلترینگ‌ها این است که تمامی این فیلترینگ‌ها بدون هیچ اطلاع و اخطار قبلی صورت گرفته‌اند و در واقع ضربه‌ای بزرگ به بدنه استارتاپ‌های فعالی است که مورد هجمه قرار گرفته‌اند.

شایان شلیله مدیر مجموعه ای‌نتورک در خصوص فیلترینگ صورت گرفته گفت: «متاسفانه احتمال می‌دهیم که این فیلترینگ از سمت وزارت ارشاد باشد. متوجه شده‌ایم که ظاهراً چند هفته پیش جلسه‌ای وجود داشته که در آن اعلام شده می‌خواهند سایت‌هایی که در حوزه تبلیغات آنلاین فعال هستند را فیلتر کنند. به همین دلیل تصور می‌کنیم که فیلترینگ از طرف وزارت ارشاد باشد.»

افشین قلی‌نژاد مدیر مجموعه ادنگاه در گفتگو با اخبار رسمی، گفت: سایت و پلتفرم ادنگاه از سه شنبه صبح از دسترس خارج شده است و تمام سایت‌هایی که به این سیستم وصل بودند کلا دچار مشکل شدند و امکان نمایش تبلیغات را ندارند.»

وی در ادامه افزود با پیگیری‌هایی که از دادستانی و ستاد سامان‌دهی سایت‌ها داشتیم متوجه شدیم که نامه‌ای از سمت وزارت ارشاد به دادستانی ارسال شده است مبنی بر این که کسب‌وکارهایی هستند که بدون مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌کنند که باید جلوی آنها گرفته شود و در نامه هم صرفا از فروشگاه دیگری نام برده شده است و اسمی از ادنگاه و ای‌نتورنک نبوده است. 

مدیر ادنگاه اضافه کرد: «وزارت ارشاد اعلام کرده اشتباه صورت گرفته است و نباید سایت فیلتر می‌شده و یا در نهایت با اطلاع قبلی باید این کار صورت می‌گرفته است. این در حالی است که هیچ اخطاری به ما نداده بودند و همه اینها در حالی رخ داده است که سایت ما در ستاد ساماندهی ثبت شده و در سایت خود پیوندها، زمانی که باز می‌شود، شرکت ادنگاه به عنوان سایت مجاز تبلیغاتی معرفی شده است.»

قلی‌نژاد با ابراز ناراحتی از اشتباهی که صورت گرفته گفت: « انتظار می‌رفت قبل از فیلتر که گزینه نهایی است به ما اخطار یا اطلاع می‌دادند، اما در عین حال سایت همچنان فیلتر است و تاکنون ضرر و زیان خیلی زیادی به استارتاپ ما وارد شده است.»

اقداماتی همچون فیلترینگ نه تنها خسارت‌های مالی به استارتاپ‌ها وارد می‌کند بلکه باعث دلسردی و ناامیدی فعالان این حوزه نیز می‌شود. این در حالی است که این کسب‌وکارها نوآورانه، نوپا نیز هستند و مطمئنا برای بال و پر گرفتن و موفق شدن نیاز به مساعدت و حمایت از سوی مسئولان دولتی دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]