اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971114345026066

گفتگوی مجید کثیری با دبیرخانه اولین کنفرانس بازاریابی محتوایی ایران

کد: 13971114345026066

https://goo.gl/Dsvjv4

، تهران , (اخبار رسمی): کنفرانس بازاریابی محتوایی در تاریخ سوم اسفند 97 در مرکز همایش‌های خیریه رعد برگزار می‌شود، به همین مناسبت مجید کثیری، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل اخبار رسمی، در مصاحبه با دبیرخانه این رویداد به تعریف محتوا و اهمیت درک درست از این علم پرداخته است.

گفتگوی مجید کثیری با دبیرخانه اولین کنفرانس بازاریابی محتوایی ایران
گفتگوی مجید کثیری با دبیرخانه اولین کنفرانس بازاریابی محتوایی ایران

برگزاری کنفرانس بازاریابی محتوایی در ایران یک ضرورت برای توسعه‌ی علمی و فراتر از جوزدگی این علم در بین بازاریابان ایران است.

به گزارش دبیرخانه کنفرانس بازاریابی محتوایی، مجید کثیری مدیرعامل و موسس اخبار رسمی، یکی از قدیمی‌های حوزه‌ی رسانه و خبرنگاری‌ است. وی با تجربه‌ای مستمر و طولانی پا به عرصه‌ی کارآفرینی در این حوزه گذاشته است. اخبار رسمی، اولین و تنها پلتفرم حوزه‌ی توزیع خبر در ایران است که با سابقه‌ی طولانی توانسته اعتبار خوبی را ایجاد کند. کثیری، روابط عمومی دیجیتال را به خوبی درک و دغدغه‌ی توسعه‌ی این مفهوم و کارکردهایش را دارد.

در ادامه، بخشی از این مصاحبه با دبیرخانه کنفرانس بازاریابی محتوایی آورده شده است:

کثیری تعریف خود را از محتوا اینگونه بیان کرد: « همه ما روزانه هزاران مطلب از روش‌ها و کانال‌های مختلف دریافت می‌کنیم اما به اکثر آنها نه تنها توجه نمی‌کنیم بلکه هیچ ارزشی در زندگی ما ایجاد نمی‌کنند. محتوا، از دید بازاریابی محتوایی، اطلاعاتی ارزشمند و مرتبط با خواسته‌ی مخاطب است. پس صرفا اطلاعات نیست و ارزشمندی و ارتباطش با خواسته‌ی مخاطب، از دید مخاطب ارزش‌گذاری می‌شود. از این دید تفاوت مهمی بین محتوا و مطلب وجود دارد. در واقع هر گفته، پیام، اطلاعات، سخن، یادداشت، مقاله و ویدئو که دارای ارزش محتوایی نیست صرفا مطلب است، مطالبی که می‌بینیم، می‌شنویم و می‌خوانیم ولی هیچ ارزشی در لحظه و زندگی ما ایجاد نمی‌کنند.»

وی در ادامه در خصوص این که چه تعریفی از بازاریابی محتوایی دارد گفت: «بازاریابی محتوایی یک استراتژی بازاریابی است که به وسیله آن اطلاعات با ارزش، مرتبط با خواسته مخاطب و مداوم تولید و توزیع می‌شود، تا مخاطب مشخصی جذب محصولات یا خدمات شرکت شود.»

مدیرعامل اخبار رسمی در پاسخ به این سوال که جایگاه بازاریابی محتوایی را چگونه می‌بینید، افزود: «بازاریابی محتوایی اولین انتخاب مدیران بازاریابی در شرکت‌های برتر دنیا است و امروزه برای بسیاری از شرکت‌های B2B، تنها انتخاب شمرده می‌شود. حجم این صنعت در دنیا برای سال ۲۰۱۹، بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که با این فرض، حجم آن در تنها کمتر از ۴ سال دو برابر خواهد شد. سال ۲۰۱۷، هفتمین سال پیاپی بود که این صنعت رشد دو رقمی را تجربه کرد که در برابر سایر بخش‌های صنعت ارتباطات و بازاریابی همچون تبلیغات آفلاین یا محیطی که یا رشد منفی یا رشد کمی داشته‌اند، رقمی شگفت‌انگیز است. در موفق‌ترین شرکت‌های B2B دنیا، بیش از ۴۰ درصد کل بودجه بازاریابی آنها به بازاریابی محتوایی اختصاص یافته است و در کل شرکت‌ها، به طور میانگین ۳۰ درصد بودجه بازاریابی به محتوا اختصاص داده شده است. اینها روندی نیست که پیش‌بینی شود در آینده‌ی نزدیک متوقف یا از سرعت آن کاسته شود.»

وی در زمینه این استراتژی بازاریابی در ایران و جایگاه آن نیز گفت: «اگرچه در دنیا این روند از سال ۲۰۰۵ یعنی ۱۰ سال از شروع عمومیت اینترنت آغاز شده اما در ایران ما کمتر از ۵ سال است که به اهمیت آن واقف شده‌ایم و کسب‌وکارهای پیشروی اینترنتی شروع به استفاده از بازاریابی محتوایی کرده‌اند که اغلب علمی نبوده و با آزمون و خطاهای زیاد همراه بوده است. اما تا همین‌جا هم می‌توانیم نظاره‌گر موج بزرگی از تغییر در عرصه بازاریابی ایران باشیم.»

کثیری در خصوص رابطه‌ی خود با حوزه‌های بازاریابی محتوایی و مقوله‌ی محتوا افزود: «اخبار رسمی، به عنوان اولین نیوزوایر ایران، یک پلتفرم بازاریابی محتوایی و روابط عمومی دیجیتال است و تلاش کرده است یک کانال توزیع موثر برای محتوای شرکت‌ها در ایران باشد و به دیده شدن و درخشش آنها از طریق بازنشر و پربازدیدسازی محتوایشان کمک کند.

رسالت ما افزایش سهم صدای کسب‌وکارها در رسانه‌ها به نسب دولت و سایر محتواهای وب فارسی است که در حال حاضر این صدا، صدایی کم‌توان است که شنیده نمی‌شود. نگاه ما انتقال داستان‌های ارزشمند کسب‌وکارها از طریق بازنشر و پربازدیدسازی محتوایشان در رسانه‌ها است.

توجه ما در اخبار رسمی به محتوا، نگاه کلیدی و استراتژیک است و مبنای کسب‌وکارمان را محتوا قرار داده‌ایم. در این استراتژی، به دنبال زنجیره کاملی از خدمات محتوا محور و البته توسعه‌پذیر از ایده‌یابی و تولید محتوا، تا انتشار و پربازدیدسازی و در نهایت تحلیل بوده‌ایم.»

کثیری در انتهای مصاحبه در خصوص نظرش درباره‌ی برگزاری کنفرانس بازاریابی محتوایی گفت: «برگزاری کنفرانس بازاریابی محتوایی در ایران یک ضرورت برای توسعه‌ی علمی و فراتر از جوزدگی این علم در بین بازاریابان ایران است. ما امروز در ایران بعد از گذر از موج اول هیجان در مورد توانایی‌هایی این استراتژی، نیاز داریم تا با استانداردهای جهانی آن آشنا شده و در مورد ریشه‌ها، اهداف، استانداردها و خروجی‌ها، هم‌زبان شویم. این کنفرانس جایی است که بازاریابان محتوایی، مدیران کسب‌وکار، کسب‌وکارهای مبتنی بر محتوا و علاقه‌مندان نه تنها از هم می‌آموزند بلکه با هم بیشتر می‌آموزند.»

اولین دوره از کنفرانس سالانه‌ی بازاریابی محتوایی ایران (CMConf)، اسفند سال جاری برگزار خواهد شد. این رویداد یک روزه با حضور سخنرانانی از شرکت‌های علی بابا، ایرانسل، اسنپ کیو، نویسش، ویرگول، کاله، همشهری داستان و وند دیزاین در دانشگاه خاتم برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در آن می‌توانند به سایت آن به آدرس https://cmconf.net/19 مراجعه کنند.

* لینک متن مصاحبه در سایت رویداد: https://cmconf.net/19/majid-interview

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]