اطلاعات تماس
  • 091964*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008235522917573

همه چیز درباره‌ی اجرت طلا

کد: 140008235522917573

https://bit.ly/3nvU9Vn

، (اخبار رسمی): خرید و فروش طلا به عنوان یک کالای زینتی، علاوه بر جنبه‌ی کاربردی خود به عنوان یک سرمایه‌ی کم‌ریسک نیز محسوب می‌شود. در این میان وقتی صحبت از خرید طلا می‌شود، اولین چیزی که به گوش افراد می‌رسد و در تصمیم‌گیری آن‌ها موثر است، اجرت طلا است

همه چیز درباره‌ی اجرت طلا
همه چیز درباره‌ی اجرت طلا

اجرت طلا در واقع شامل هزینه‌های کلی تولید، طراحی و ساخت طلا می‌شود که با توجه به فرآیند‌های طی شده و میزان پرکار بودن این زیورآلات ارزشمند، می‌تواند مقادیر متفاوتی را در برداشته باشد. در این میان طلا فروشی سپهر شیراز با ارائه به روز‌ترین طلای بدون اجرت شیراز، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید زیورآلات طلا محسوب می‌شود.

کارمزد یا اجرت طلا به چه معناست؟

حتما شما نیز به این نکته توجه داشته‌اید که هنگام خرید طلا، علاوه بر ارزش طلای مورد نظر که شامل وزن و عیار آن می‌شود، هزینه‌ای دیگر به عنوان کارمزد ساخت آن را نیز پرداخت می‌کنید. در حالت کلی کارمزد یا اجرت طلا، شامل دستمزد و حقوق کسانی است که برای طراحی و ساخت یک قطعه طلای خام کار کرده‌اند که می‌بایست آن را بپردازید. به این ترتیب به مقدار پولی که بابت هر گرم ساخت طلا به کارخانه و یا بنکدار می‌پردازید، اصطلاحا کارمزد ساخت طلا یا همان اجرت طلا گفته می‌شود.

در این راستا توجه داشته باشید که میزان اجرت یا کارمزد ساخت طلا می‌تواند بسیار متنوع باشد و از قانون یا فرمول خاصی پیروی نمی‌کند. به عنوان مثال در بیشتر مواقع نمونه‌هایی که جدیدتر و به‌روز‌تر هستند از اجرت بالا‌تری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر برخوردار خواهند بود. همچنین توجه داشته باشید که امروزه با ورود دستگاه‌های جدید و رباتها به جای نیروی انسانی در ساخت و طراحی زیورآلات، طلاهایی با اجرت بسیار پایین نیز تولید می‌شوند.

طلای کم اجرت

توجه داشته باشید که در بیشتر مواقع افراد پس از مراجعه به طلا فروشی و با دیدن جواهرات و طراحی ظریف آن‌ها، بدون توجه به کارمزد طلا و درنظر گرفتن میزان صحیح کارمزد محاسبه شده برای آن‌، اقدام به خرید می‌کنند. به طور کلی افراد زیادی از دانش کافی درباره‌ی اجرت طلا و شیوه محاسبه‌ی آن برخوردار نیستند و یا توجه به آن و کسب آگاهی در این مورد را بیهوده می‌دانند، در نتیجه این ناآگاهی باعث می‌شود تا سرشان کلاه برود.

عوامل تاثیر‌گذار در اجرت طلا

در حال حاضر اجرت طلا و جواهرات با معیار‌های بسیار متفاوتی در نظر گرفته می‌شوند که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم:

امروزه بسیاری از جواهرات و زیورآلات طلا توسط دستگاه CNC ساخته می‌شوند. در چنین مواقعی با حذف نیروی انسانی در روند طراحی و ساخت طلا و تهیه‌ی آن‌ها در تیراژ بالا، اجرت طلا نیز بسیار پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود. اما به این نکته نیز توجه کنید که تمام طلاهای ماشینی، مزد کمتری ندارند. بلکه ریزه‌کاری، طرح و کنار هم قرار گرفتن سنگ‌ها روی هزینه نهایی موثر خواهد بود.

استفاده از جواهر، سنگ‌های قیمتی و همچنین اتمی به دلیل افزایش احتمال شکستگی، نیازمند دقت و تجربه بیشتری هستند که در نتیجه اجرت طلا نیز افزایش پیدا می‌کند. از دیگر عوامل تاثیر‌گذار در محاسبه کارمزد طلا، میزان کسری آن است. به طور کلی در روند ساخت زیورآلات طلا، هرچه کسری آن بیشتر باشد از اجرت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. یکی دیگر از مواردی که در اجرت زیورآلات موثر است، جنس آن‌ها است.

برای مثال انجام یک طراحی مشخص بر روی دو فلز متفاوت، موجب محاسبه متفاوت کارمزد آن‌ها نیز می‌شود. در نتیجه فلز طلا با ارزش و زیبایی بی‌نظیر خود، از کارمزد بالاتری در مقایسه با دیگر فلزات برخوردار است. در نهایت اجرت طلا به صورت گرمی محاسبه می‌شود. این درحالی است که بسیاری از طلا فروشان، اجرت آن را درصدی نیز محاسبه می‌کنند و عدم آگاهی از آن، موجب افزایش قیمت بسیار زیاد زیورآلات بیشتر از ارزش واقعی آن‌ها می‌شود.

توجه داشته باشید که طبق نظر اتحادیه طلا وجواهر، محاسبه کارمزد طلا به صورت درصدی ممنوع است. در نتیجه می‌توانید با خرید طلای کم اجرت سپهر، از میزان محاسبه‌ی صحیح آن پیش از خرید مطمئن شوید.

تفاوت طلای کم اجرت در مقابل طلای بدون اجرت

همانطور که در موارد پیشین عنوان شده، برای هر محصولی از جنس طلا مبلغی به عنوان کارمزد یا اجرت پرداخت می‌شود که این مبغ شامل هزینه طراحی و ساخت آن برای هر گرم طلا محاسبه می‌شود. طلای کم اجرت، به طلایی گفته می‌شود که هزینه طراحی و ساخت آن بسیار جزئی بوده و به همین دلیل قیمت نهایی آن نیز کمتر می‌شود.

در این میان برخی از طلاهای نو اجرت بسیار کمتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردارند که از بهترین نمونه‌های می‌توان به طلای کم اجرت شیراز اشاره کرد. همچنین برخی از فروشندگان، اجرت بسیار پایینی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند که در این راستا طلای کم اجرت سپهر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سخن پایانی

طلا‌فروشی سپهر شیراز یکی از معتبر‌ترین مراکز فروش طلا کم اجرت شیراز محسوب می‌شود که می‌توانید با مراجعه به آن و یا خرید اینترنتی، از خاص‌ترین زیورآلات بهره‌مند شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091964*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مد و لباس