اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009295590417396

گره کور بر لایحه بودجه 1401

کد: 140009295590417396

https://bit.ly/3ea0OPt

، تهران , (اخبار رسمی): کاهش ارزش پول ملی یک اقدام تورم زا بوده و همه قیمت ها را بالا می برد و علاوه بر آن باعث کاهش قدرت خرید حقوق بگیران کوچک تر شدن سفره فقرا و تشدید اختلاف طبقاتی می شود .

دولت باید گزارش بدهد در اثر اجرای لایحه بودجه 1401 رابطه حکومت و مردم چه تاثیری می گیرد

خاندوزی : نجات بورس و توجه به سهامداران می تواند آغازگر تحول و پویایی در اقتصاد باشد و با مصوبات اخیر سهامداران تا حدودی از این چالش بیرون می آیند .      استاد دانشگاه علامه طباطبایی : سیاست گذاران نمی فهمند با شوک های قیمتی و حذف ارز ترجیحی چه بر سر تولید ملی ورابطه حکومت و مردم می آید ؟             وزارت بهداشت باید بداند که دارو پفک نیست که اگر به دست مصرف کننده نرسد به ما ربطی نداشته باشد .                                                                                 وزارت صمت چگونه در مقابل حذف ارز 4200 تومانی سکوت می کند؟ با بقیه سیاست های تورم زا کمر خانوارها شکسته است و با گران شدن دارو این وضعیت بدتر هم می شود .

فرشاد مومنی : کانون های بحران آفرین در اقتصاد سیاسی ایران از حدود متعارف فراتر رفته و این مسئله برای لایحه بودجه 1401 ابعاد اهمیت بیشتری پیدا کرده است پارادوکس اصلی نظام حکمرانی کنونی ما این است که در شرایطی که کشور با انبوهی از بحران ها روبه رو است و نیاز داریم اراده بیشتری برای اعتماد بخشی در دستور کار قرار دهد متاسفانه در عمل عکس این روند در دستور کار قرار می گیرد . از نگاه اقتصاد خرد دولت به مثابه یک سازمان بزرگ و لایحه بودجه دخل و خرج این سازمان اس وجود اصرار مشکوک به تداوم هزینه هایی که هیچ ارتباطی به توسعه نداشته و توزیع رانت های ضد توسعه ای است باید ا شفافیت جدی پیگیری شود از نظر سیاسی اراده می کنید که رانت خورها و رباخورها بهره بیشتری داشته باشد یا از سال 87 بانک مرکزی داده های مربوط به واسطه گری را حذف شده است وضعیت از این نظر هر روز بدتر از دیروز می شود و حالا داده های مربوط به بنزین و گازوئیل نیز حذف شده است از دیدگاه کلان مهم ترین وظیفه دولت ثبات بخش است فقط با یک اثبات و اجتناب از نقش های ناامن ساز و بی ثبات ساز می توانیم از جرات انتخاب دادن به بازیگرها برای حرکت به سمت توسعه برخوردار شویم . دولت نهاد تنظیم گر ثبات بخش اقتصادی که ارزیابی بودجه براساس میزان قابلیت ها رای رسیدن به اهداف کلان مثل رشد اقتصادی توسعه اشتغال توزیع عادلانه درآمدها و... برای تسهیل گری در توسعه است . امور حاکمیتی مانند سلامت امنیت آموزش و.... تسهیل کننده توسعه است . بزرگترین چالش این است که امور توسعه آفرین روبه صفر گذاشته است . اگر در کشور اراده ملی برای برون رفت از بحران وجود داشته باشد نگاه به بودجه در چارچوب های سطح کلان صورت بگیر دولت نهاد متولی تدوین اجرا و نظارت برنامه های میان مدت و بلند مدت توسعه بودجه ترجمان برنامه یک ساله برای توسعه است . چرا سیاستگذاران شرم می کنند که در مورد اهداف سند چشم انداز صحبت کنند و گزارشی در این رابطه وجود ندارد ؟ دولت باید گزارش دهد در اثر اجرای این بودجه رابطه حکومت و مردم چه تاثیری می گیرد .     

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرضیه نجفی

بررسی مسائل اقتصادی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه