اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011145680318027

جاب آفر کانادا

مهاجرت کاری کانادا از طریق پیشنهاد کار در کانادا

کد: 140011145680318027

https://bit.ly/3LaSP3I

، تهران , (اخبار رسمی): کارفرما ابتدا باید ثابت کند که پس از اعلام در جراید و کلیه راه های تبلیغاتی نتوانسته فرد کانادایی مورد نظر خود را برای گماشتن در شغل مربوطه بیابد. از طرف دیگر کارفرما و متقاضی باید ثابت کنند که صلاحیت متقاضی در دیگر متقاضیان کانادایی وجود نداشته است.

 مهاجرت کاری کانادا از طریق پیشنهاد کار در کانادا
مهاجرت کاری کانادا

کانادا به دلیل کمبود نیروی کار، کمبود مهارت و تمایل به پرداخت حقوق کمتر از طرف کارفرما به نیروی کار خارجی ، بهترین راه های مهاجرت به کانادا از طریق پیشنهاد کاری و یا جاب آفر کانادا است.

سوالات فراوانی در ذهن کسانی که قصد مهاجرت کاری کانادا را دارند وجود دارد از جمله:

  • آیا میتوان از کشور دیگری برای مهاجرت کار کانادا اقدام کرد؟ آیا امکان گرفتن جاب آفر کانادا وجود دارد؟
  •  آیا با دریافت ویزای کار کانادا اعضای خانواده نیز ویزا دریافت میکنند؟ شرایط دریافت ویزای کار کانادا چیست؟
  • مدارک لازم برای مهاجرت کاری کانادا یا درخواست ویزای کانادا چیست؟

کانادا شرایط لازم برای افرادی که دارای توانایی، مهارت، تحصیلات و تجربه کاری مفید هستند و می توانند بر رشد و توسعه اقتصاد کشور کانادا تاثیر گذار باشند را برای اقامت دائم کانادا تشویق می کند. کانادا به دلیل کمبود نیروی کار، کمبود مهارت و تمایل به پرداخت حقوق کمتر از طرف کارفرما به نیروی کار خارجی نیازمند است. به همین دلیل یکی از بهترین و سریع ترین راه های مهاجرت به کانادا از طریق پیشنهاد کاری و یا جاب آفر کانادا است که البته سختی ها و پیچیدگی های مختص به خود را دارد.

سه روش برای مهاجرت کاری کانادا از طریق پیشنهاد کاری وجود دارد:

اکسپرس اینتری، برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program )

برنامه نیروی کار ماهر فدرال تنها مشاغل خاصی را در بر دارد. علاوه بر داشتن دعوت نامه پیشنهاد کاری و LMIA، شغل شما می بایست در لیست طبقه بندی مشاغل کانادا (NOC) در سه سطح صفر، A ،B قرار داشته باشد تا با شرایط این برنامه مطابقت داشته باشید.

در صورتی که توسط برنامه نیروی کار ماهر فدرال امکان مهاجرت کاری کانادا از طریق پیشنهاد کاری برای شما فراهم باشد، پس از آن باید برای اقامت دائم کانادا در سیستم اکسپرس اینتری ثبت نام کنید. اما پیش از آن باید برای ثبت نام دعوت شده باشید. برنامه نیروی کار ماهر فدرال ابتدا شما و افراد واجد شرایط دیگر را در مرحله pool قرار می دهد. اگر همگی افراد واجد شرایط دارای رتبه باشند و شما در رتبه بالاتری نسبت به آنان قرار داشته باشید آنگاه دعوت نامه ثبت نام از طریق اکسپرس اینتری به شما تعلق می گیرد.

 اکسپرس اینتری: گروه تجربه کاری کانادا (Canadian Experience Class)

با در دست داشتن LMIA شما می توانید برای work Permit در کانادا اقدام کنید. پس از گذراندن 12 ماه کاری در سطوح مشاغل صفر، A ،B به صورت تمام وقت می توانید از طریق گروه تجربه کاری کانادا برای اقامت دائم کانادا ثبت نام کنید. ابتدا درخواست CEC شما و دیگران در مرحله Pool قرار می گیرد. در صورتی که نزدیک به رأس pool قرار داشته باشید دعوت نامه ثبت نام در اکسپرس اینتری برای شما صادر می شود.

شرایط پیشنهاد کاری در برنامه نیروی کار ماهر فدرال و برنامه تجربه کاری کانادا

در این دسته ها، پیشنهاد کاری و یا جاب آفر باید:

  •  توسط کارفرمای کانادایی صورت گرفته باشد.
  •  متداوم باشد.
  •  شغل مورد نظر دارای حقوق باشد.
  •  مدت زمان کاری به صورت تمام وقت و یا فول تایم ( حداقل 30 ساعت در هفته) باشد.
  •  شغل مورد نظر حداقل برای یک سال پس از اقامت دائم وجود داشته و فصلی و یا قراردادی نباشد.
  •  جزء مشاغل NOC باشد: گروه نوع 0، A ،B همچنین باید دارای LMIA مثبت باشد.

البته موارد فوق در برنامه مهاجرتی استانهای آتلانتیک متفاوت است.

LMIA کانادا چیست؟

LMIA مخفف Labour Market Impact Assessment می باشد. مهاجرت به کانادا از طریق پیشنهاد کاری یا جاب آفر نیازمند گواهی LMIA می باشد. LMIA سندی است که نشان می دهد تا چه اندازه شغل مهاجر خارجی می تواند بر اقتصاد کانادا اثر گذار باشد. در صورتی که دارای LMIA مثبت و یا خنثی باشید، سازمان کار کانادا (ESDC) و امور توسعه انسانی کانادا پیشنهاد شغلی ارائه شده از طرف کارفرما را مورد تایید قرار داده و می توانید از این طریق مهاجرت دائم کانادا را به دست آورید.

این گواهی به مدت شش ماه دارای اعتبار است. متقاضی باید دقیقا در همان شغلی که درخواست مهاجرت خود را ثبت کرده در کانادا مشغول به کار شود. مدت زمان فعالیت وی در کانادا از طریق گرفتن پیشنهاد کار از کانادا 4 سال می باشد. با دریافت LMIA می توانید در سیستم اکسپرس اینتری به عنوان نیروی کار ماهر 50 امتیاز و در مشاغل اجرایی 200 امتیاز اضافی کسب کنید. البته برای مهاجرت کاری کانادا از طریق پیشنهاد کاری لزوما نیازی به LMIA نیست.

کارفرمای که از طریق International Mobility Programs اقدام به استخدام نیروی خارجی کند نیازی به گواهی LMIA ندارد. همچنین در صورتی که در کانادا دارای work permit هستید و LMIA دریافت کرده اید و یا شغل مورد نظر شما نیازی به LMIA ندارد از LMIA معاف خواهید بود. شما تنها در صورتی نیاز به LMIA جدید دارید که :

  •  Work permit شما خاتمه یافته باشد.
  •  به صورت open work permit در حال کار هستید.
  •  دارای پیشنهاد شغلی هستید که در work permit شما وجود ندارد.

*

*

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه محبوب مهاجر

سازمان مهاجرتی الهام کیا با سابقه درخشان در امور مهاجرتی به شما کمک می‌کند تا تا اقامت کانادا را سریع‌تر به دست آورید. برای دریافت اقامت کانادا راه‌های مختلفی وجود دارد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و استفاده از مشاوره رایگان می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]