اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011235702516287

استخدام

آشنایی با بازار کار گرایش مهندسی عمران

کد: 140011235702516287

https://bit.ly/3su22eU

، (اخبار رسمی): گرایش مهندسی عمران، یکی از گرایش های مهندسی در دانشگاه ها می باشد. این گرایش به دلیل نیاز بازار کار و شرکت های عمرانی از روند پذیرش خوبی برخوردار می باشد...

بازار کار گرایش مهندسی عمران
استخدام مهندس عمران

یکی دیگر از گرایش های مهندسی عمران نظارت بر فضای سبز و تاسیس مناطق گردشکری و تفریحی در سطح شهرها می باشد که شناخت دقیق منطقه مورد نظر یکی از مهم ترین وظایف ممهدسی عمران می باشد.

گرایش مهندسی عمران، یکی از گرایش های مهندسی در دانشگاه ها می باشد. این گرایش به دلیل نیاز بازار کار و شرکت های عمرانی از روند پذیرش خوبی برخوردار می باشد و امروزه اکثر دانشگاه ها پذیرش دانشجو در این رشته را در مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و برخی دانشگاه ها در مقط دکتری نیز برای این گرایش دانشجو می پذیرند.
فارغ التحصیلان این رشته بسته به نوع گرایش سازه، خاک، آب و ... می توانند در نهاد مربوطه استخدام شوند و اگر سرمایه لازم را داشته باشند می توانند در زمینه ساخت و ساز نیز فعالیت نمایند.


مهندسی سد یکی از گرایش مهندسی عمران می باشد که فارغ التحصیلان این گرایش با نحوه ساخت انواع سد و منطقه قابل قبول برای راه اندازی سد اطلاعات لازم را کسب کرده باشند.
از دیگر توانایی مهندسان عمران برآورد استحکام زمین برای احداث ساختمان و یا سوله می باشد.
همانطور که می دانید اگر زمین مورد نظر از استحکام لازم و کافی برخوردار نباشد و فشار وارد شده بر سطح زمین بیشتر از استاندارد لازم باشد موجب نشست ساختمان می شود.
جاده کشی و داشتن جاده های استاندارد با شیب  مناسب یکی از نیاز های اساسی هر کشور می باشد و مهندسان راه سازی در کنار مهندسان معمار قرار گرفته اند تا جاده های استانداردی که کمترین  میزان تصادفات را داشته باشد را در اختیار مردم قرار دهند.
شاید این سوال از خود بپرسید که مهندس معمار و راه ساز چگونه می توانند تصادفات جاده ای را کاهش دهند؟
در پاسخ باید بگوییم که اگر جاده های ساخته شده از شیب و یا پیچ مناسبی برخوردار نباشند باعث افزایش تصادفات جاده ای می شوند.
شیب نامناسب جاده ها به خصوص در زمستان باعث سر خوردن خودرو می باشد و هم چنین در سربالایی ها باعث می شود فشار وارد شده بر موتور خودرو بیش از استاندارد تعریف شده باشد.
پس می توان گفت گرایش مهندسی عمران از حساسیت بالایی برخوردار می باشد وبهتر است قبل از احداث پروژه ساختمان، راه، سد و... که مربوط به ساخت و ساز هست با یک متخصص عمران با گرایش مربوطه مشورت لازم را انجام دهید.
اما بازار کار این گرایش به دلیل ساخت وسازهای زیاد و تازه سازی مناطق مسکونی و تفریحی از روند استخدام کاری خوبی برخوردار می باشد.
از سوی دیگر اگر توانایی های لازم را داشته باشید بدون شک می توانید در نهادهای مربوطه مانند شهرداری ها استخدام شوید و کارهای نظارتی را عهده دار شوید.
یکی دیگر از گرایش های مهندسی عمران نظارت بر فضای سبز و تاسیس مناطق گردشکری و تفریحی در سطح شهرها می باشد که شناخت دقیق منطقه مورد نظر یکی از مهم ترین وظایف ممهدسی عمران می باشد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ