اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102095945117214

دتکتور گاز صنعتی ثابت بخریم یا پرتابل؛ کدام یک بهتر است؟

کد: 140102095945117214

https://bit.ly/3ONmqSH

، تهران , (اخبار رسمی): دتکتورهای گاز در صنعت در دو نوع ثابت و پرتابل ساخته می‌شوند و هرکدام کاربردهای خاص خود را دارند

دتکتور گاز صنعتی ثابت بخریم یا پرتابل؛ کدام یک بهتر است؟
دتکتور گاز صنعتی ثابت بخریم یا پرتابل؛ کدام یک بهتر است؟

دتکتور ثابت بخریم یا پرتابل؟

ممکن است برای بسیاری از افرادی که قصد خرید دتکتورهای گازی صنعتی را دارند، این سوال پیش بیاید که آشکارساز گاز پرتابل بخریم بهتر است یا ثابت؟ هرکدام از این تجهیزات، مزایا و معایب خاص خود را دارند. اینکه کدام نوع از این دتکتورها مناسب تر است، به موارد مختلفی از جمله شرایط محیط، گاز مدنظر، دقت اندازه گیری موردنظر و … بستگی دارد. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم شناخت بهتری از انواع دتکتورهای گاز صنعتی به دست آورید تا بتوانید بهترین نوع آن را نسبت به نیاز خود تهیه کنید.

انواع دتکتورهای گازی و ویژگی‌های آنها

هرکدام از انواع آشکارسازهای گاز قابل حمل و یا ثابت برای نیازها و شرایط متفاوت طراحی شده‌اند و اینکه بهترین نوع دتکتورگاز کدام است، بیشتر به نیاز شما بستگی دارد. در برخی از موارد شما قطعا بایستی یک نوع از این آشکارسازها را تهیه کنید؛ در حالی که در برخی موارد دیگر ممکن است انتخاب کاملا سلیقه‌ای باشد. اما قبل از انتخاب، بایستی ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام از این تجهیزات را بشناسید. در این قسمت به کاربردهای هر کدام از این تجهیزات به طور خلاصه خواهیم پرداخت.

دتکتورهای گازی پرتابل

آشکارسازهای پرتابل همانطور که از نام آنها پیداست، تجهیزاتی قابل حمل هستند که برای اندازه گیری غلظت گاز به کار می‌روند. این ابزارها قیمت و دقت کمتری نسبت به انواع ثابت دارند و بیشتر برای مواقعی به کار می‌روند که به طور دوره ای نیاز داشته باشیم وجود یا عدم وجود گاز در یک محیط را اندازه گیری کنیم.

مثلا تصور کنید در یک شرکت به صورت دوره ای هر سه ماه یکبار، بایستی وجود یا عدم وجود متان در محیط بررسی شود تا مطمئن شویم که در سیستم لوله کشی، نشتی وجود ندارد. در این حالت، دتکتور گاز پرتابل بهترین انتخاب خواهد بود. 

آشکارسازهای گاز ثابت در صنعت

دتکتورهای ثابت دقیق ترین تجهیزات در زمینه تشخیص و اندازه گیری غلظت گاز در محیط به شمار می‌ روند؛ اما به نسبت انواع قابل حمل، قیمت بیشتری نیز دارند. از این تجهیزات بیشتر در مواقعی استفاده می‌شود که نیاز داریم به صورت دائمی، غلظت یک گاز خاص در محیط را تحت نظر داشته باشیم.

در بسیاری از صنایع، گازهایی سمی و یا اشتعال زا وجود دارند که بایستی به طور دائم بر غلظت آن‌ها نظارت انجام شود. مثلا، در صنایع شیمیایی و پتروشیمی انواع گازهایی نظیر پروپان، بوتان و اتان از دسته مواد اشتعال زا و گازهایی سمی مانند VOC، کلر و نظیر آن‌ها وجود دارد که همیشه بایستی تحت نظارت باشند. در این حالت، دتکتورهای ثابت بهترین انتخاب هستند؛ چرا که دقت لازم برای این شرایط را دارند.

بهترین دتکتورهای پرتابل و ثابت در بازار ایران

یک بررسی کوتاه در بازار آشکارسازهای گاز صنعتی کافی است تا با ده‌ها و یا حتی صدها برند و مدل روبرو شوید که هر کدام به نوعی مدعی بهترین بودن هستند! اما کدام یک از این برندها واقعا قابل اعتماد هستند؟ 

بهترین برند دتکتورهای گاز پرتابل

از آنجایی که دتکتورهای گاز تجهیزاتی بسیار حساس هستند، توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان سراغ برندهای نوپای چینی نروید! مقداری هزینه بیشتر بسیار بهتر از خسارات مالی و حتی خدای نکرده جانی است که تجهیزات ناممکن می‌ توانند به بار آورند. در زمینه دتکتورهای گاز پرتابل، برندهای MSA، KANE و نیز کراوکان را می‌توان بهترین نامید. خوشبختانه این تجهیزات استفاده گسترده ای در صنعت ایران دارند و به خوبی شناخته شده هستند. 

با وجود مطالب گفته شده، تجهیزات غیر اصل از این برندها در بازار کم نیستند. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید دتکتور گاز پرتابل را دارید، تامین کننده ای قابل اعتماد انتخاب کنید تا از بابت اصالت تجهیز نگرانی نداشته باشید.

بهترین برند دتکتورهای گاز ثابت

در زمینه آشکارسازهای ثابت صنعتی، قضیه کمی متفاوت تر است. از آنجایی که این تجهیزات بسیار دقیق و نسبتا گران قیمت هستند، بهتر است برندی را انتخاب کنید که نه تنها قابل اعتماد باشد، بلکه بتوانید در زمان نسبتا کوتاهی آن را تهیه کنید. با گذشت زمان، دقت این ابزارها کمتر شده و نیاز به کالیبراسیون پیدا می‌کنند که از لحاظ هزینه، قابل توجیه نیست. مثلا با اینکه برند‌هانیول، برندی مطمئن و شناخته شده در زمینه دتکتورهای گاز صنعتی و ثابت است، اما متاسفانه به علت مشکلات تامین در صنعت ایران ممکن است تامین تجهیز در حدود 2 تا 3 ماه طول بکشد.

برندهای‌هانیول، درگر و پروسنس از نظر کیفیت بسیار قابل اعتماد بوده و در سطح بالایی قرار دارند. اما حتی در صورت انتخاب این برندها، توصیه می‌کنیم به مدت زمان تامین و نیز اصالت تجهیز، دقت کافی داشته باشید.

نتیجه گیری؛ کدام را بخریم بهتر است؟

با توجه به مطالب گفته شده، ابتدا بایستی نیاز خود را مشخص کنید. اگر می‌خواهید به طور دائم غلظت یک گاز بخصوص را تحت نظر داشته باشید، حتما بایستی به سراغ دتکتورهای گاز ثابت بروید. اما از طرف دیگر اگر نیاز دارید به طور دوره ای محیط‌های مختلف شرکت و یا تولیدی یا از لحاظ وجود و یا عدم وجود گاز سمی و یا اشتعال زا بررسی کنید، دتکتورهای گاز پرتابل برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

منبع: دتکتور گاز چیست و چه کاربردهایی در صنعت دارد؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت آداک فرایند سپهر

شرکت آداک فرآیند سپهر تخصصی‌ترین و مطمئن‌ترین مرکز تامین انواع تجهیزات ابزار دقیق نظیر: سطح سنج راداری، دتکتور گاز، لول سوئیچ خازنی، سنسور خازنی، سنسور دیاپازونی، لرزشی، لول سوئیچ سطح، ترانسمیتر رادار، کنترلر و نمایشگر، ترانسمیترهای فشار و سطح است. در وبلاگ‌ شرکت آداک فرآیند سپهر، نکات و موارد تخصصی را که باید در زمان خرید، نحوه نصب و استفاده از انواع این سنسور ه او تجهیزات ابزار دقیق در نظر داشته باشید، توضیح می‌دهیم. آداک فرآیند سپهر؛ مرکز خرید تجهیزات ابزار دقیق. نماینده فروش و خدمات پس از فروش شرکت وگا (VEGA) در ایران با ضمانت اصالت، بهترین قیمت و گارانتی. نماینده رسمی فروش و گارانتی دتکتور گازی پروسنس (PROSENSE) در ایران با ضمانت اصالت، بهترین قیمت و گارانتی. بهترین قیمت بازار | خدمات پس از فروش | گارانتی محصولات | مشاوره رایگان | برترین شرکت در زمینه ابزار دقیق و سنسور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار