اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106166408419582

اینفوگرافی یا اینفوگرافیک چیست؟ به همراه نمونه

کد: 140106166408419582

https://bit.ly/3L16w5O

، (اخبار رسمی): اینفوگرافی نمایش تصویری از هر نوع اطلاعات است. اینفوگرافیک به شما کمک میکند تا اطلاعات را در قالب یک گرافیک بصری جذاب ارائه بدید. این اطلاعات ممکن است در مورد روند بازار مالی باشد یا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه شستشوی لباس و یا راهکارهای پیشگیری از کرونا.

اینفوگرافی یا اینفوگرافیک چیست؟ به همراه نمونه
اینفوگرافی یا اینفوگرافیک چیست؟ به همراه نمونه

اینفوگرافی نمایش تصویری از هر نوع اطلاعات است. اینفوگرافیک به شما کمک میکند تا اطلاعات را در قالب یک گرافیک بصری جذاب ارائه بدین. این اطلاعات ممکن است در مورد روند بازار مالی باشد یا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه شستشوی لباس و یا راهکارهای پیشگیری از کرونا.

هدف اینفوگرافیک فقط اطلاع‌رسانی نیست بلکه ما با استفاده از اینفوگرافیک‌ها اطلاعات را به‌صورت فشرده و خلاصه شده و با ویژگی‌های بصری جذاب به مخاطبان خود ارائه می‌دهیم.

موفقیت یک اینفوگرافی به این بستگی دارد که طراح آن چگونه عناصر گرافیکی مختلف، مانند رنگ‌ها، نمادها، تصاویر و فونت‌ها را با هم ترکیب می‌کند تا یک موضوع را به روشی متقاعدکننده و قابل درک توضیح دهد.

مزایای اینفوگرافی اینفوگرافیک می‌تواند در زمینه‌های مختلف به‌عنوان یک ابزار آموزشی، سرگرم کننده و موثر استفاده شود. مهم‌ترین مزیت و ارزش اینفوگرافیک در ماهیت آن به‌عنوان یک ابزار ارتباطی نهفته است. در ادامه ‌مزایای اینفوگرافیک را در زمینه‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

جذابیت بصری بسیار اینفوگرافی‌ها بیشتر از متن‌ها و مطالب وبلاگی به چشم می‌آیند و به اصطلاح چشم‌نواز هستند. این به این خاطر است که در ساخت آن‌ها، تصاویر گرافیکی، رنگ‌ها، خطوط و محتوا به‌گونه‌ای با هم ترکیب می‌شوند که به‌طور طبیعی باعث ترغیب مخاطب به خواندن شوند.

جلب توجه بیشتر مطالعه اینفوگرافیک شباهت چندانی به مطالعه یک صفحه از کتاب ندارد. تجربه مطالعه اینفوگرافیک را می‌توان به لذت خواندن کامیک بوک‌ها تشبیه کرد. وقتی چشم بین تصاویر و خطوط و رنگ‌ها حرکت می‌کند و در آن میان جملاتی کوتاه را نیز می‌خواند. این جذابیت باعث می‌شوند، اطلاعات ارائه شده در اینفوگرافیک برای مدتی طولانی در ذهن مخاطب باقی بماند.

قابلیت اشتراک‌گذاری یک اینفوگرافیک منتشر شده در یک وبلاگ یا وب‌سایت معمولا یک کد جاسازی شده را نیز ارائه می‌دهد. این کد اجازه می‌دهد تا یک لینک خودکار از سایت اصلی به سایت شما ایجاد شود. آن‌ها همچنین به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و به‌اشتراک گذاشته می‌شوند و در مقایسه با متن، شانس بیشتری برای ویروسی شدن دارند.

امکان بهبود سئو یک اینفوگرافیک جذاب با جلب توجه مخاطب، به تقویت سئو کمک می‌کند. اینفوگرافیک‌ها افراد را به سمت وب‌سایت شما هدایت می‌کنند، زیرا احتمال بیشتری هست که مخاطب آن را به اشتراک بگذارد و یا از طریق لینک وارد صفحه مشخصی از سایت شما شود و همان‌طور که می‌دانید این می‌تواند باعث افزایش رتبه صفحات سایت شما از نظر الگوریتم گوگل شود.

یکی دیگر از مزایای اینفوگرافی این است که گوگل می‌تواند آن را در رتبه‌های بالای تب جستجوی تصاویر خود قرار دهد. بنابراین با استفاده از فرصت ایندکس شدن در این تب، ترافیک سایت شما افزایش خواهد داد. روش یا فرصت دیگری که اینفوگرافیک برای بهبود سئو ایجاد می‌کند این است که اگر محتوای شما مناسب باشد و اینفوگرافیک نیز باعث افزایش ارزش آن شود، این شانس برای شما وجود دارد که گوگل رتبه مناسبی را به سایت شما در قالب وب معنایی ارائه دهد و این مانند این است که سایت شما، به‌عنوان سایتی مرجع با محتواهایی ارزشمند شناخته و معرفی شود.

کاهش فضا و افزایش اثر تبلیغات یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد. با استفاده از اینفوگرافیک، می‌توانید در فضای صفحات سایت خود صرفه‌جویی کنید. می‌توانید در فضایی اندک، اطلاعات حیاتی کسب‌وکار را ارائه دهید و بیشترین تاثیر را دریافت کنید. از سوی دیگر، اینفوگرافی باعث تمایز شما از برندهای رقیب می‌شود و اثر تبلیغات برند را نیز افزایش می‌دهد.

  • کاربردهای اینفوگرافی
  •          بازاریابی و تبلیغات
  •          برندینگ یا برندسازی
  •          معرفی و فروش محصولات
  •         آموزش و فرهنگسازی
  •          راهنمای استفاده
  •          شبکه های اجتماعی

اینفوگرافی برای بازاریابی و تبلیغات جذابیت‌های بصری و هزینه ساخت اندک٬ اینفوگرافیک را به یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات محصولات و خدمات تبدیل کرده است. میتونید از اینفوگرافی برای پاسخ به سوالات متداول استفاده کنید.

راهکار دیگر، بهره‌گیری از این ابزار برای آموزش راهنمای ثبت سفارش و یا خدمات پس از فروش، به‌شکل تصویری و جذاب است.

نقش اینفوگرافی در برندینگ یا برندسازی به‌راحتی می‌توانید اهداف و ارزش‌های برند را در یک اینفوگرافیک جذاب ارائه کنید مثل سیر زمانی برای آشنایی مخاطبان با روند توسعه شرکت و تاریخچه برند سا معرفی اهداف و ماموریت های شرکت.

معرفی و فروش محصولات اینفوگرافی مقایسه‌ای یک ابزار مناسب بای مقایسه دو محصول مشابه یا یک محصول قدیمی با محصول جدید است. اینفوگرافی فهرست نیز گزینه‌ای مناسب برای معرفی قطعات یا مزایای محصول است.

اینفوگرافیک‌ها و خدمات آموزشی و فرهنگسازی استفاده از اینفوگرافی برای ارائه محتوای آموزشی سابقه بسیاری دارد. بسیاری مراکز آموزشی در سطوح و زمینه‌های مختلف آموزشی از این ابزار برای ارائه سرفصل دوره‌های آموزشی یا نکات مهم دروس استفاده می‌کنند.

آموزش کارکنان در صنایع نیز با استفاده از اینفوگرافیک بسیار محبوب و رایج است.

بخش بهداشت و سلامت نیز از اینفوگرافی برای مواردی مانند اطلاعرسانی در زمینه‌های پیشگیری از بیماری‌ها و موارد دیگر بهره می‌گیرد.

اینفوگرافیک راهنمای استفاده ویژگی ایجاد ترتیب و بخش‌بندی در اینفوگرافی آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای راهنمایی مشتریان در زمینه استفاده از محصول تبدیل کرده است.

شما حتی می‌توانید از این طرح‌ها برای چاپ بر روی بسته‌بندی محصولات نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان محتوای تصویری مفید و آگاهی‌رسان در سایت منتشر کنید.

اینفوگرافی برای شبکه‌های اجتماعی ثابت شده است که پست‌های شبکه‌های اجتماعی که دارای اینفوگرافیک هستند، ۳ برابر تعامل بیشتر ایجاد می‌کنند. این تعامل می‌تواند از انواع لایک، اشتراک‌گذاری، ارسال نظر و یا کلیک روی محتوای شما باشد.

چطور اینفوگرافی بسازیم؟ میلیون‌ها اینفوگرافیک و محتوای تصویری دیگر در فضای وب وجود دارند. بنابراین اگر می‌خواهید اینفوگرافیک شما مورد توجه قرار گیرد، باید چیزی منحصربه‌فرد ایجاد کنید‌. ما در مجموعه کشن این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم و متناسب با نیازهای کسب‌وکار شما، اینفوگرافیک‌هایی ایجاد می‌کنیم که بیشترین جذابیت و تاثیرگذاری را بر مخاطبان هدف شما داشته باشند. با این حال در ادامه مطلب با الزامات ایجاد یک اینفوگرافی جذاب و موثر آشنا می‌شویم:

  • تحقیق: قبل از ایجاد اینفوگرافیک کمی تحقیق کنید و ببینید که آیا اینفوگرافیک‌های جالبی در مورد موضوع مورد نظر شما وجود دارد و از آن‌ها ایده بگیرید
  • شناخت مخاطبان: مهمترین تکلیفی که باید قبل از ایجاد اینفوگرافیک انجام دهید این است که بدانید مخاطبان شما چه موضوعاتی را دوست دارند و این‌که چه نوع طراحی برای آن‌ها جذاب است
  • تعیین پلتفرم انتشار: اینفوگرافیک‌ها باید متناسب با ویژگی‌های پلتفرم یا پلتفرم‌های انتشار ساخته شوند
  • استفاده از رنگ ها و فونت‌های جذاب: برای این‌کار حتما از کمک طراحان و افرادی که با روانشناسی رنگ‌ها آشنایی دارند، کمک بگیرید
  • ایجاد جذابیت با آیکون‌ها و تصاویر گرافیکی: متن بیش از حد می‌تواند یک اینفوگرافیک را خسته‌ کننده و تکراری جلوه دهد. اطمینان حاصل کنید که تا جایی که می‌توانید از امکانات بصری و متن کمتر استفاده می‌کنید
  • ایجاد سلسله مراتب بصری: سلسله مراتب بصری همان سازماندهی اطلاعات شما با توجه به سطح اهمیت یا ترتیب است. به‌طوری که نگاه خواننده به‌طور طبیعی از یک بخش به بخش بعدی حرکت کند
  • موارد فنی: این همان بخشی است که لزوم برون‌سپاری ساخت اینفوگرافی را برجسته می‌کند. انتخاب قالب، انتخاب نرم‌افزارهای مناسب برای طراحی اینفوگرافی، استفاده از زیرنویس‌ها، بخش‌بندی، آیکون‌ها و طرح‌های سفارشی تنها گوشه‌ای از موارد فنی هستند که ما در کشن، با در نظر گرفتن آن‌ها بهترین اینفوگرافی را برای شما ایجاد می‌کنیم

ساخت اینفوگرافی برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها با خدمات کشن اینفوگرافی یکی از موثرترین ابزارها برای اطلاع‌رسانی، برندسازی، بازاریابی، تبلیغات و آموزش است. تنوع سبک‌ها و قالب‌ها و نیز کاربردهای اینفوگرافی آن را به ابزاری سودمند برای صنایع، کسب‌وکارها و نهادها تبدیل کرده است.

ما در مجموعه کشن آمادگی داریم تا جذاب‌ترین اینفوگرافی‌ها را متناسب با نیازها و اهداف شما و بر اساس ویژگی‌های پلتفرم انتشار، تولید کنیم. ما در این مجموعه برای تولید اینفوگرافیک از طراحان مجرب و متخصص در این زمینه بهره می‌گیریم و خدمات خود را بر اساس چارت کشن به مشتریان ارائه می‌دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کشن

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

هنرهای تجسمی