اطلاعات تماس
  • 091268*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107166759119507
در دسترس نیست

مزایا و معایب لوله های چدنی

مزایا و معایب لوله های چدنی

کد: 140107166759119507

، تهران , (اخبار رسمی): مزایا و معایب لوله های چدنی

مزایا و معایب لوله های چدنی
مزایا و معایب لوله های چدنی

لوله کشی چدن ده ها سال است که وجود داشته است و ما هنوز هم آن را تولید می کنیم. این استاندارد طلایی قدیمی برای لوله های زهکشی است و می توانید آنها را در بسیاری از سیستم های خانه های قدیمی پیدا کنید. خانه‌های جدیدتر معمولاً با لوله‌های PVC یا ABS ساخته می‌شوند، زیرا ارزان‌تر، سبک‌تر و کمتر در معرض خوردگی هستند. علاوه بر این، تعمیر آنها آسانتر است، به همین دلیل است که امروزه آنها را استاندارد طلایی می دانیم. شناخت انواع لوله برای لوله کشی ساختمان شاید بتواند به شما این کمک را بکند که به این سوال پاسخ دهید، چرا آب خانه من بوی فاضلاب می دهد

اگر خانه شما لوله کشی چدنی دارد، این نه خوب است و نه بد. اما بسته به چند عامل (به ویژه سن)، باید از چند نکته آگاه باشید. بیایید در مورد مزایا و معایب لوله کشی چدنی صحبت کنیم!

لوله کشی چدن چیست؟
زهکشی فاضلاب، به ویژه سیستم های DWV (تخلیه، زباله، و هواکش)، از لوله های چدنی در سراسر جهان استفاده می کند. شما معمولاً لوله های آهنی را در خانه های قدیمی تر می بینید که در طول یا قبل از دهه 1970 ساخته شده اند (در برخی مکان ها اوایل دهه 1980).

در آن زمان، سازندگان لوله‌های چدنی را برای دوام مواد، توانایی انتقال آب از طریق آنها و مقاومت در برابر آسیب‌ها ترجیح می‌دادند. با این حال، آنها به طور کلی امروزه دیگر در مکان های مسکونی نصب نمی شوند.

لوله های چدنی کجا یافت می شود؟
اکثر خانه‌هایی که قبل از سال 1975 ساخته شده‌اند با لوله‌های چدنی در سیستم لوله‌کشی ساخته شده‌اند، اگرچه ما هنوز آن را در اوایل دهه 1980 در برخی مکان‌ها نصب کردیم. بله، چدن یک ماده بادوام و مستحکم است، اما دارای معایبی است. رایج ترین مشکل این است که با گذشت زمان خراب می شود - اغلب از داخل لوله دیده نمی شود. این بدان معنی است که شما حتی ممکن است ندانید که مشکلی دارید تا زمانی که پشتیبان فاضلاب نداشته باشید.

برخی از صاحبان خانه متوجه شده اند که چدن آنها پس از حدود 25 سال شروع به خراب شدن می کند. این بدان معناست که بسیاری از خانه‌هایی که با سیستم‌های لوله‌کشی چدنی اصلی ساخته شده‌اند، ممکن است امروز دچار مشکلات لوله‌کشی/زهکشی شوند.

معایب لوله های چدنی
ما ترجیح دادیم برای سال های طولانی از لوله های چدنی برای استحکام آنها استفاده کنیم. با این حال، صاحبان خانه‌ها و سازندگان متوجه شده‌اند که برای مدت طولانی دوام ندارند و امروزه مواد بهتری در دسترس هستند.

با گذشت زمان، مشکلات خاص تقریباً همیشه در خانه هایی که با سیستم لوله کشی چدن ساخته شده اند ظاهر می شوند.

شاید بخواهید مقاله روش های درآوردن اشیا از توالت را مطالعه کنید.

مشکلات رایج آسیب چدن عبارتند از:

  • خوردگی: این تقریباً همیشه اولین مشکلی است که رخ می دهد، اغلب از داخل لوله که نمی توانید آن را ببینید.
  • چدن بسیار سنگین است: این می تواند منجر به فرو رفتن در زمین شود و باعث ترک خوردن شود. همچنین تعمیر آن سخت تر است.
  • گرفتگی و کندی فاضلاب
  • پشتیبان گیری فاضلاب در خانه ها: این می تواند منجر به موارد زیر شود:
  • آسیب آب
  • شرایط غیربهداشتی
  • هجوم آفات
  • می تواند به کپک اجازه رشد دهد
  • تعمیرات گران قیمت و نامرتب: حتی ممکن است مجبور شوید دال را در جاهایی برای تعویض آن بردارید. این گران و کثیف است. حتی در برخی موارد ممکن است برای مدتی از خانه آواره شوید.

خطرات لوله های چدنی
چدن ذاتاً خطرناک نیست. با این حال، اتصالات/مفاصل اغلب حاوی سرب هستند، که در هنگام مصرف باعث نگرانی های سلامتی می شود. از آنجایی که این لوله ها برای آب آشامیدنی (به عنوان مثال، قابل شرب) استفاده نمی شود، به طور کلی نگران کننده نیست، اما پیمانکاران حرفه ای واجد شرایط فقط باید تعمیرات را انجام دهند.

از آنجایی که چدن از فلز ساخته شده است، گاز سولفید هیدروژن می تواند یک واکنش شیمیایی بین ضایعات و چدن ایجاد کند، زمانی که لوله ها زباله در آنها جریان دارد. هنگامی که گاز اکسید می شود، اسید سولفوریک ایجاد می شود و باعث خوردگی لوله ها می شود. این منجر به زنگ زدگی لوله ها از داخل به بیرون می شود.

دلیل اصلی مسدود شدن خطوط لوله به دلیل زنگ زدگی است. تکه های زنگ می توانند جمع شوند، متورم شوند و بلوکی در جریان خط ایجاد کنند. از آنجایی که این امر دیواره لوله را خراب می کند، می تواند ریشه های درختان را نیز دعوت کند تا نفوذ کنند و مشکل را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.

هنگامی که فاضلاب به خانه باز می گردد، بدیهی است که شرایط غیربهداشتی را ایجاد می کند که می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. ناگفته نماند که در اثر قرار گرفتن در معرض رطوبت به ملک آسیب وارد شده است. شما باید در این مرحله آن را تعمیر کنید، و تعمیر گاهی اوقات می تواند گران و کاملا کثیف باشد.

آیا باید خانه ای با لوله های چدنی بخرم؟
در نهایت، ما نمی‌توانیم نظر قطعی «بله یا نه» در این مورد به شما ارائه کنیم. ما هرگز سعی نمی کنیم خریداران را به سمتی سوق دهیم که خانه بخرند یا نه. هدف ما صرفاً ارائه حقایق در مورد وضعیت خانه است، اما انتخاب فردی باید با خود شما باشد.

با این حال، بدانید که در برخی مکان‌ها ممکن است اجتناب از این لوله‌ها به طور کامل سخت باشد (مخصوصاً در مناطقی که دارای مسکن قدیمی‌تر هستند). نظر ما این است که لوله های چدنی نباید فوراً معامله شکن باشند. فقط مطمئن شوید که دقت لازم را انجام می دهید!

در طول دوره بازرسی خود، این لوله‌ها را برای تعیین وضعیت داخلی آنها از یک لوله‌کش مجاز داشته باشید. اگر آنها آسیب دیده اند یا به شدت خورده شده اند، شما (یا فروشنده) باید آنها را تعمیر یا تعویض کنید. به عنوان بازرسان خانه، ما نمی توانیم وضعیت داخلی لوله را ببینیم. بنابراین شما باید یک لوله کش استخدام کنید تا فضای داخلی لوله را "فیلم سنجی" کند تا وضعیت واقعی آنها را بدانید.

مزایای لوله های چدنی
اگرچه لوله های چدنی با گذشت زمان خراب می شوند، واقعیت این است که اکثر خانه های قدیمی حداقل لوله کشی چدنی دارند که هنوز دست نخورده است. لوله های چدن در برخی موارد می توانند بیش از 100 صد سال دوام بیاورند! همه چیز به موقعیت جغرافیایی خانه و لوله ها بستگی دارد.

در حالی که خانه‌هایی با لوله‌های چدنی که در خاک رسی قرار گرفته‌اند بیشتر در معرض خوردگی هستند، خانه‌هایی که در خاک شنی ساخته شده‌اند اغلب لوله‌هایی دارند که عمر طولانی‌تری دارند.

چدن بادوام و محکم است. بسیاری از خطوط لوله شهری و ساختمان های تجاری در سراسر ایالات متحده هنوز لوله های چدنی دارند که به خوبی کار می کنند. مزیت بزرگ دیگر این است که آنها ساکت هستند!

اگر خانه من لوله کشی چدنی داشته باشد، چه کار کنم؟
ابتدا باید تعیین کنید که آیا خانه شما لوله کشی چدنی دارد یا خیر. به عنوان یک بازرس خانه، ما می توانیم در این مورد کمک کنیم. اگر چنین شد، ایده خوبی است که یک لوله کش دارای مجوز واجد شرایط برای بازرسی عمیق تر از سیستم لوله کشی به خانه شما بیاید. اغلب آنها برای تعیین وضعیت داخلی لوله از آنها تصویربرداری می کنند.

اگر لوله‌کش تشخیص دهد که لوله‌های شما هنوز در شرایط خوبی هستند و به درستی کار می‌کنند، دیگر لازم نیست نگران تغییر فورا باشید. با این حال، باید به این نکته توجه داشته باشید و مطمئن شوید که هر سال یک لوله‌کش بیرون می‌آید تا وضعیت لوله‌های شما را دوباره ارزیابی کند. همچنین، بیمه نامه صاحبان خانه خود را برای هرگونه استثنا در لوله کشی تخلیه، پشتیبان فاضلاب و غیره بررسی کنید، و حتی ممکن است امروز بودجه ای را برای تعمیرات آینده که ممکن است در یک "روز بارانی" مورد نیاز باشد، در نظر بگیرید.

اگر لوله‌های شما شروع به خراب شدن کرده‌اند، باید به دنبال این باشید که بخش‌هایی که آسیب دیده‌اند زودتر تعویض شوند. جایگزینی برای جایگزینی به عنوان تعمیر لوله بدون ترانشه شناخته می شود. این جایی است که لوله‌ها را با موادی بر پایه اپوکسی می‌پوشانند که آنها را صاف و خوب می‌کند. این قطعاً بهتر از باز کردن دال شما است، اما لوله‌های قدیمی هنوز باید درجاتی از یکپارچگی خود را حفظ کنند، بنابراین اگر می‌خواهید این کار انجام شود، زیاد منتظر نمانید.

اگر لوله‌های آسیب‌دیده تعمیر نشوند، می‌توانند منجر به تعمیرات نامرتب، غیربهداشتی و پرهزینه شوند، بنابراین با فعال بودن در درازمدت در هزینه‌های بیشتری صرفه‌جویی خواهید کرد!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091268*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان