اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110086896719036
در دسترس نیست

5 روش کاربردی و سریع برای از بین بردن لکه کرمپودر از روی لباس

پاک کردن لکه کرم پودر روی لباس سفید

کد: 140110086896719036

، (اخبار رسمی): هیچ اتفاقی بدتر از آن نیست که وقتی برای یک مهمانی لباس مورد نظر خود را پوشیده و آماده میکاپ هستید، ناگهان با اولین پمپ مقداری از کرمپودر روی لباستان میافتد. حال اینکه با توجه به زمان کمی که دارید چگونه لکه آن را از روی لباستان پاک کنید یک مسئله حیاتی و مهم است.

پاک کردن لکه کرم پودر روی لباس سفید
پاک کردن لکه کرم پودر روی لباس سفید

معمولا لکه های لباس هایی که رنگ روشن و سفید دارند، بیشتر به چشم می آید. اگر لباس خود را پس از آرایش کردن پوشیده باشید به احتمال زیاد با کثیف و کرمی شدن آن روبه رو شده اید. این لکه ها به دلیل روشن بودن لباس مشخص اند و باید تمیز شوند. شاید پاک کردن لکه کرم پودر از لباس سفید سخت به نظر برسد، اما روش های بسیار زیادی برای انجام اینکار وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها به تمیز شدن لباس کمک کرد. البته هستند محصولاتی که دارای ثبات رنگی بوده و با استفاده از آنها خیالتان از بابت لک شدن لباس راحت است. به طور مثال با مقایسه کرم پودرهای کلارنس و استی لادر بعنوان 2 مدل از بهترین کرم پودرها شاهد این موارد خواهید بود. اما بحث امروز ما چگونگی پاک کردن آنهاست. پس با ما همراه باشید.

روش های پاک کردن لکه کرم پودر از لباس سفید 

1. کرم اصلاح صورت:

شاید برای همه ما جای سوال باشد که چطور کرم اصلاح صورت می تواند لکه کرم پودر را از بین ببرد. اما این کرم بخاطر وجود لانولین، اسید استئاریک و الکل در ترکیبات خود خاصیت پاک کنندگی بالایی داشته و می تواند به راحتی حتی لکه کرم پودر را از بین ببرد. با استفاده از این روش در مدت زمان کمی لکه از بین رفته و میتوانید کل لباس را آبکشی کنید.

2. دستمال آرایش پاک کن:

یکی دیگر از روش ها استفاده از دستمال آرایش پاک کن است که تقریبا بیشتر خانم ها از آن استفاده می کنند. این دستمال می تواند به راحتی لکه کرم پودر را از بین ببرد؛ اما این از بین بردن زمانی امکان پذیر است که لکه کرم پودر خشک نشده باشد. شیرپاک کن و سایر پاک کننده های پوستی نیز به دلیل ترکیباتی که دارند این امکان را میدهند که لکه های تازه را بصورت فوری پاک کنند.

3. استفاده از صابون و پودرهای شوینده:

اگر زمان کافی دارید و خیس شدن لباس بلامانع است، توصیه می شود از پاک کننده صابون و پودرهای لباس شویی استفاده کنید. شوینده ها قدرت پاک کنندگی بالایی دارند، استفاده از صابون برای از بین بردن لکه بسیار مفید است و می تواند کمک زیادی به از بین رفتن لکه کرم پودر از لباس سفید کند. کافی است صابون را با آب آغشته نمایید و روی لکه بمالید تا زمانی که لکه کمرنگ شود و از بین برود سپس با آب لباس را بشویید. 

4. الکل یا تینر

با زدن مقدار کمی الکل به محل لکه و گذشت چند ثانیه نیز میتوان لکه را از روی لباس پاک کرد. برای انجام این روش حتما توجه داشته باشید که الکل خالص باشد. البته تینر نیز معمولا برای پاک کردن لکه های لاک، رنگ، روغن از روی لباس و فرش و ... پیشنهاد میشود اما با توجه به خطرات بالای کار کردن با آن توصیه میکنیم ابتدا سایر روش های پاک کردن لکه کرم پودر را از روی لباس سفید امتحان کنید و در صورتی که نتیجه نگرفتید به سراغ تینر بروید. هنگام استفاده از آن باید بسیار مواظب باشید و اجازه ندهید این محلول شیمیایی به چشم شما نزدیک باشد؛ چرا که بسیار خطرناک است. 

5. کمک گرفتن از خشک شویی

خیلی از اوقات وقتی تمام راه ها را امتحان کرده و از پاک کردن لکه روی لباس ناامید شده ایم آن را به خشک شویی میبریم. اما در کمال تعجب مسئول آنجا به ما گفته که دیگر کاری از دستش برنمیاد و این بخاطر مواد پاک کننده ای بوده که شما استفاده کرده اید و ناخودآگاه باعث پخش و نفوذ بیشتر لکه به بافت لباس شده اید. لکه برهای این مراکز معمولا بسیار قوی تر عمل کرده و نتیجه بخش تر است. به همین دلیل اگر تجربه مشابهی در این زمینه ندارید توصیه میکنیم به سراغ متخصصین اینکار بروید.

چند نکته مهم قبل از انجام کار که باید بدانید ...

همانطور که قبلا گفته شد روش های زیادی برای پاک کردن لکه کرم پودر وجود دارد، اما نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت، روند کار را سریعتر و نتیجه بخش تر میکند.

  1. اول از همه ترکیب کرم پودری را که استفاده می کنید را بشناسید. این کار باعث می شود بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید که با چه نوع ماده ای کرم پودر را از بین ببرید.
  2. جنس کرم پودر را بشناسید. پاک کردن کرم پودرهای روغنی از لباس سفید بسیار سخت تر از کرم پودرهای، پودری است؛ چرا که کرم پودر روغنی به داخل لباس نفوذ می کند و باعث ایجاد لکه می شود؛ اما کرم پودرهای پودری، زیاد به داخل لباس نفوذ نمی کند و نهایتا با یک مسواک خشک بتوان پراکندگی آن را از بین برد. 
  3. نکته دیگری که بسیار مهم است و باید فوری انجام شود، جلوگیری از پخش شدن کرم پودر روی لباس سفید است. به هیچ وجه اینکار را با دست تان انجام ندهید. سعی کنید ابتدا مقادیر اضافی کرم را با یک چاقو یا جسم لبه دار و تیز برداشته و سپس لکه های چسبیده را به روش های فوق پاک کنید.
  4. بعد از تمیز کردن سعی کنید لباس را کمی دیرتر داخل ماشین لباس شویی بیندازید. 

جمع بندی:

همه ما می دانیم که لکه های کرم پودر اگر در مدت زمان طولانی روی لباس بماند، سخت تر می شود آن را از بین برد، پس بهتر است در همان لحظات اول برای پاک کردن آن اقدام کرد و اجازه خشک شدن و نفوذ کردن به داخل لباس سفید را به کرم پودر نداد. راه های زیادی برای از بین بردن لکه کرم پودر وجود دارد که در این مطلب به چند مورد از مفیدترین آنها اشاره شد. اگر شما جزء کسانی هستید که این اتفاق برای لباس تان افتاده بهتر است، اول از روش های طبیعی کمک بگیرید و بعد به سراغ روش های شیمیایی بروید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی