اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201027211619036
در دسترس نیست

تفاوت پودر بیک و پودر فیکس

کد: 140201027211619036

، (اخبار رسمی): اگر میخواهید با آرایش کردن چهره ای جذاب و بی نقص داشته باشید، برای انجام اینکار باید زمان و دقت لازم را به خرج دهید. این قسمتی از کار است اما قسمت دیگر میزان ماندگاری لوازم آرایشی است که استفاده میکنید. با کمک برخی از محصولات میتوانید به دوام بیشتر میکاپ تان کمک کنید.

تفاوت پودر بیک و پودر فیکس
تفاوت پودر بیک و پودر فیکس

پودر بیک و پودر فیکس هر دو در جهت ماندگاری بیشتر آرایش کاربرد دارند. مقدار استفاده از آنها علاوه بر تاثیر در زیبایی، در دوام آرایش صورت نیز کمک میکند.

یکی از ابزارهای اصلی میکاپ که برای زیرسازی بکار میرود، کرم پودر صورت است که نحوه تثبیت آن روی صورت می تواند یک معضل بزرگ برای بسیاری از خانم ها باشد. به طور کلی ماندگاری یک آرایش ممکن است توسط عواملی مانند تعریق، باران، فعالیت زیاد و ... تحت تاثیر قرار بگیرد و باعث کاهش زیبایی چهره شود. البته امروزه محصولات زیادی در بازار وجود دارند که باهدف افزایش ماندگاری میکاپ تولید می شود و قرار است در این مطلب به معرفی و مقایسه دو مورد از آن ها بپردازیم.

پودر بیک چیست؟

کرم پودر وسیله ای برای پوشاندن لک، جای جوش یا به طور کلی هر عاملی است که صافی و یکدست بودن پوست صورت را از بین می برند. حال اگر خود کرم پودر منجر به ایجاد خط در کنار لب یا عمیق تر نشان دادن آن شود، از چه راهکاری می توان استفاده کرد؟ اینجاست که پودر بیک به کمکتان خواهد آمد.
پودر بیک نوعی تثیبت کننده میکاپ است که دانه های ریزی داشته و می تواند چربی مازاد نواحی مانند زیر چشم، بینی و پیشانی را جذب کند تا چین و چروک های آن بعد از میکاپ کمتر به چشم بیایند. ذرات ریز این پودر نرم بوده و به صورت کاملا یکدست روی پوست قرار می گیرند. در صورت استفاده از این تثبیت کننده می توانید مطمئن باشید که نه پوستتان به خاطر چربی بالا برق می زند و نه آرایش روی صورتتان می ماسد.

پودر فیکس چیست؟

شاید تا به حال بارها برایتان پیش آمده باشد که آرایشتان با گذشت زمان یا در اثر فعالیت کردن پاک شده و از ظاهرتان ناراضی شده باشید. پودر فیکساتور دقیقا برای حل همین معضل ساخته شده است. پودر فیکس نیز محصولی است که باعث تثبیت و افزایش دوام میکاپ روی صورت می شود و با جلوگیری از تعریق صورت، از خراب شدن آن ممانعت می کند. به یاد داشته باشید که در میکاپ های روزانه تان از پودر فیکس استفاده نکنید؛ چراکه این امر سبب آسیب به بافت پوست خواهد شد.

مقایسه پودر بیک و پودر فیکس، شباهت ها و تفاوت ها

1. رنگ

پودرهای فیکس ظاهری بی رنگ دارند اما رنگ پودر بیک سفید یا نخودی است که ممکن است بعد از استفاده، رنگ پوست را روشن تر نشان دهد. برای اینکه رنگ پوستتان غیرعادی جلوه نکند، بهتر است از به کار بردن بیش از حد پودر بیک خودداری کرده و تنها یک لایه نازک آن را به پوستتان بزنید.

2. فینیش نهایی و نتیجه استفاده

اگرچه پودر بیک و پودر فیکس، هر دو برای تثبیت آرایش بکار می روند، اما بین تاثیری که روی چهره شما خواهد گذاشت تفاوت هایی وجود دارد. اصلی ترین تفاوت پودر بیک و پودر فیکس، میزان براقیت صورت بعد از استفاده است. با زدن پودر فیکس چهره تان کمی براق تر خواهد شد اما پودر بیک ظاهری مات و مخملی به پوستتان خواهد داد؛ بنابراین اگر قرار است برای یک مجلس مجلل و بزرگ آماده شوید، استفاده از پودر فیکس مناسب تر است اما در مهمانی های دوستانه یا خانوادگی بهتر است پودر بیک را انتخاب کنید.

3. محل استفاده

از پودر فیکس می توان در تمام بخش های صورت مانند گونه، لب ها و ... استفاده کرد؛ اما پودر بیک برای گرفتن چربی اضافی و تثبیت آرایش در پیشانی، اطراف لب و زیر چشم مناسب است.

نحوه استفاده:

  • پودر فیکس

بعد از اینکه تمام مراحل میکاپ خود را به پایان رساندید، با استفاده از یک اسنفج یا براش تمیز پودر فیکس را به تمام نقاط صورت خود بزنید؛ سپس چند دقیقه منتظر بمانید تا پودر جذب شده و آرایشتان تثبیت شود.

  • پودر بیک

ابتدا پوست خود را با استفاده از کرم آبرسان و مرطوب کننده، هیدراته کرده و بعد از یک کرم پودر مناسب برای پوشش قسمت های مورد نظرتان استفاده کنید؛ سپس کانسیلر را به نقاط تیره یا قرمز شده بزنید و محو کنید. در نهایت پودر بیک را روی پوست زیر چشم، پیشانی، چانه، بینی، میان دو ابرو و کنار بینی بزنید و اندکی صبر کنید تا ذرات پودر جذب پوست شوند. حواستان به مقدار پودر بیکی که به صورتتان می زنید باشد تا پوستی یکدست و نرمال داشته باشید.

سخن پایانی

برای حفظ حالت کرم پودر و کانسیلر و ثابت نگه داشتن آرایش روی صورت، روش های مختلفی وجود دارد. عده ای از پرایمر قبل از شروع میکاپ جهت ماندگاری محصولات آرایشی و جذب بهترشان استفاده میکنند، عده ای هم ترجیح میدهند در انتهای کار از یک اسپری فیکساتور یا پودر تثبیت کننده آرایش استفاده کنند. اینکه پرایمر بهتره یا اسپری فیکس مسئله دیگری است که هر فرد با توجه به سلیقه خود میتواند به آن پاسخ دهد. 

استفاده از پودرهای تثبیت کننده مانند پودر بیک و پودر فیکس راه حل مناسبی است. البته تفاوت های موجود بین این محصولات، باعث تفاوت میزان کارایی آن ها برای هر فرد می شود. نوع تثبیت کننده هایی مانند پودر بیک و فیکساتورها در حال حاضر جزو پرکاربردترین محصولات آرایشی هستند که خانم ها در آرایش مجلسی استفاده میکنند استفاده می کنید؟ تجربه های خود را با ما در میان بگذارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی