اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110106899916118
در دسترس نیست

برسی مزایا و معایب کولر گازی اینورتر

مزایا و معایب کولر گازی اینورتر

کد: 140110106899916118

، (اخبار رسمی): بررسی مزایا و معایب کولر گازی اینوتر یا همان کولر گازی های کم مصرف - کدام نوع کولر گازی برای خرید مناسب تر است. مشاروه و راهنمایی 22669196

مزایا و معایب کولر گازی اینورتر
معایب کولر گازی اینورتر

بررسی مزایا و معایب کولر گازی اینوتر یا همان کولر گازی های کم مصرف - کدام نوع کولر گازی برای خرید مناسب تر است. مشاروه و راهنمایی 22669196

با گسترش استفاده از کولر گازی تولید کنندگان این محصول به سمت تولید کولر گازی هایی با مصرف برق کمتر و بازدهی بیشتر ترغیب شدند ، چرا که با وجود خنک کنندگی بالا ،کاهش رطوبت ،سرعت بالا در خنک کنندگی ، تنظیم دمای دلخواه و …. سایر محسنات کولر گازی نسبت به سایر سیستم های تهویه اما همچنان به دلیل مصرف برق بالا این سیستم از سوی برخی مصرف کنندگان تحریم میشد.در این مقاله قصد داریم سیستم اینوتر کولر گازی که بعدها به کولر گازی های قدیمی اضافه شد و باعث کاهش مصرف برق به طرز چشمگیری شد را مورد بررسی و نقد قرار دهیم ،با ما با مقاله مزایا و معایب کولر گازی های اینورتر همراه باشید و تجربه کاربری خودتون از استفاده  از این محصول را برای ما به اشتراک بگذارید.

https://www.tehranservic.com/advantages-and-disadvantages-of-inverter-air-conditioner/

اصلی ترین تفاوت کولر گازی اینورتر با کولر گازی معمولی کمپرسور آن می باشد. زمانی که از کولر گازی معمولی استفاده می کنید کمپرسور آن به صورت دور ثابت کار می کنند و دور موتور در یک ساعت 0 تا 100 خواهد بود. اما کمپرسور کولرگازی های اینورتر مجهز به موتور دور متغییر هستند و نحوه عملکرد آن ها به این صورت است که دور متغییر در یک ساعت 0 است یا 100. به عنوان مثال اگر اسپلیت معمولی را بر روی دمای خاصی تنظیم نماییم در صورتی که دستگاه به درجه مشخص شده برسد کمپرسور AC به طور خودکار خاموش خواهد شد.

سپس دوباره با افزایش دمای اتاق کمپرسور روشن شده و فضا را خنک می نماید. از معایب این نوع عملکرد این است که دستگاه برق بیشتری را مصرف خواهد کرد و سر و صدای آن بیشتر می باشد. اما در کولر گازی اینورتر کمپرسور سیستم پس از این که به دمای مشخص شده رسید خاموش نمی شود. همچنین کولر اسپلیت اینورتر دارای قابلیت تنظیم سرعت کمپرسور بوده که سبب حداکثر راحتی با حداقل هزینه خواهد شد. توجه داشته باشید که استارت اولیه باعث ایجاد استهلاک در سیستم می گردد. به همین دلیل در کولرگازی های معمولی زمان استارت اولیه نسبت به کولر گازی های اینورتر بیشتر می باشد. و همین امر سبب بالا رفتن هزینه برق خواهد شد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب کولر گازی اینورتر خواهیم پرداخت:

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی

در این بخش می‌خواهیم شما را با تفاوت کولر گازی اینورتر آشنا کنیم با تهران سرویس همراه باشید.

در ابتدا بهتر است شما بدانید که کولر گازی چیست؟ کولر گازی نوعی سیستم سرمایشی بسیار خوب و پر کاربرد در زندگی روزمره انسان‌هاست که در فصل تابستان بازار خوبی برای خرید و فروش آن‌ها وجود دارد.

همچنین باید بدانید سرعت بالایی در خنک کردن محیط دارد و در صورتی که به خوبی کار نکرد باید آن را تعمیر کنید در صورتی که نمی‌توانید این کار را انجام دهید می‌توانید از نیروهای حرفه ای و کار بلد تهران سرویس کمک بگیرید.

تفاوت کولر گازی اینوتر و معمولی در چند نکته مهم است که می‌خواهیم شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

البته باید بدانید که کولر گازی اینورتر همان کولر گازی معمولی است با این تفاوت که ویژگی‌های بیشتری دارد که باعث بهتر شدن کولر گازی می‌شود و در این جا به پاسخ این سوالتان خواهید رسید که کولر گازی اینورتر بهتر است یا معمولی.

کولر گازی اینورتر بهتر است یا معمولی

· برق مصرفی:

تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در این است که با توجه به تکنولوژی پیشرفته کولر گازی اینورتر حدودا یک دهم مصرف برق را کاهش می‌دهد برای مثال اگر ماهانه 700 هزارتومن هزینه برق را پرداخت می‌کردید با کولر گازی اینورتر به 70 هزارتومن خواهد رسید.

در این قسمت باید متوجه شده باشید که از نظر مصرف برق کولر گازی اینورتر بهتر است یا معمولی.

با استفاده از کولر گازی اینورتر می‌توانید صرفه جویی چشمگیری در هزینه برق مصرفی داشته باشید.

· گرمایش و سرمایش:

یکی از مهم ترین تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در این است که سیستم‌های اینورتر سریع تر محیط را به دمای مورد نظر آن‌ها می‌رسانند.

دلیل اینکه کولر گازی اینورتر سریع تر محیط را خنک می‌کند این است که این سیستم‌ها زمانی که شروع به کار کردن می‌کند با سرعت بالایی شروع کرده و زمانی که به دمای مورد نظر رسیده سرعتش کم می‌شود ولی کولر‌های گازی معمولی با یک سرعت شروع به کار می‌کند و همانگونه ادامه می‌دهد تا زمانی که خودتان بخواهید آن را خاموش کنید.

· آلودگی صوتی:

از دیگر تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی این است که کولر گازی اینورتر به این دلیل که در زمان رسیدن دما به میزان مورد نظر به صورت کلی خاموش نمی‌شود بلکه به آرامی‌کار می‌کند و زمانی که دما تغییر می‌کند دوباره به صورت پر سرعت شروع به کار می‌کند ولی کولر گازی معمولی خاموش و شده و دوباره روشن می‌شود و همین استارت زدن به صورت متوالی سر و صدا تولید می‌کند و یکی از امور مهم در تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی می‌شود.

· طول عمر:

یکی دیگر از تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی طول عمر آن‌ها است.

کولرهای گازی اینورتر به دلیل اینکه با سرعت بالایی محیط را به دمای مد نظر شما می‌رساند پس کمتر هم کار می‌کند.

در این قسمت هم اگر بخواهیم به سوال کولر گازی اینورتر بهتر است یا معمولی پاسخ دهیم به این پاسخ خواهیم رسید که کولر گازی اینورتر بهتر است.

· هزینه خرید:

یکی از تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی این است که هزینه خرید کولر گازی اینورتر از معمولی بیشتر است چرا که مزایای کولر گازی اینورتر از معمولی بیشتر است.

اگر شما نگران هزینه خرید کولر اینورتر هستید باید بدانید که با پرداخت چند ماه از هزینه برق این هزینه جبران خواهد شد.

در این قسمت شما را با تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی آشنا کردیم و شما می‌توانید با توجه به آن‌ها به جواب این سوال برسید که کولر گازی اینورتر بهتر است یا معمولی در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب کولر‌های گازی معمولی و اینورتر آشنا کنیم.

علت بهتر بودن کولر گازی اینورتر

در این قسمت منظور این نیست که کولرهای گازی معمولی خوب نیستند اما می‌خواهیم علت مزایای بیشتر کولر گازی اینورتر را برای شما توضیح دهیم.

از مجموع علت‌هایی که تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی را معلوم می‌کند ساختار کمپرسور کولر گازی اینورتر و نوع گاز مصرفی آن است.

ساختار کمپرسور

زمانی که دمای محیط به مقدار مورد نظر شما می‌رسد کمپرسور کولر گازی به صورت کند کار می‌کند و زمانی که دمای محیط تغییر می‌کند کمپرسور دوباره تند می‌شود و تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در این است که کولر گازی معمولی به صورتی کلی خاموش می‌شود و همین تفاوت در کمپرسور باعث بهتر کار کردن کولر گازی اینورتر می‌شود.

کولر گازی اینورتر بهتر است یا معمولی

نوع گاز

یکی از تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی در این است که گاز مصرفی کولر گازی معمولی R22 و گاز مصرفی کولر گازی اینورتر R410 می‌باشد.

گاز R410 نسبت به گاز R22 خنک تر است و سریع تر محیط را خنک می‌کند.

کولر گازی اینورتر بهتر است یا معمولی

همین دلایل باعث سریع تر خنک شدن محیط می‌شوند و در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند.

البته باید بدانید که بهتر است از خرید کولرهای گازی معمولی صرف نظر کنید چرا که گاز R22 به لایه اوزون آسیب می‌رساند و بسیار کم تولید می‌شود و شما برای تهیه آن دچار مشکل خواهید شد چرا که کم پیدا می‌شود و هزینه خرید آن هم بالا می‌رود.

در صورتی که گاز کولر گازی اینورتر به اتمام رسیده و یا به هر گونه مشکل برخورده است می‌توانید از تهران سرویس جهت تعمیر و یا شارژ مجدد گاز کولر گازی کمک بگیرید.

مزایا و معایب کولر گازی اینورتر

کاهش مصرف برق

از مزیت های کولر گازی اینورتر کاهش مصرف برق است. چرا که به علت نوع عملکرد کولر گازی اینورتر مصرف برق و هزینه های مربوط به نگهداری کولر گازی اینورتر کمتر از کولر گازی معمولی است. و از آن جا که دور کمپرسور آن متغیر است هزینه های وارده در اثر خرابی و استهلاک آن نیز در طول زمان کمتر است.

عدم نوسان جریان برق

دستگاه اینورتر فشار اضافه ای روی سیستم برق ساختمان وارد نمی کند. در این سیستم شما هیچ وقت شاهد نوسان برق نیستید .

کم سر و صدا بودن

کولر های اینورتر بی سر و صدا تر از کولر گازی های معمولی کار می کنند. یکی از علت های آن عدم روشن و خاموش شددن دائمی کمپرسور است. چرا که هر بار روشن و خاموش شدن کمپرسور صدا و نویز زیادی تولید می کند.

تنظیم دمای پایدارتر

کولر گازی اینوتر تنظیم دما را به صورت پایدارتر و مطلوب تری انجام می شود. و تغییرات ناشی از عوض شدن دمای محیط را شما حس نخواهید کرد. چرا که روشن و خاموش شدن دائمی ندارند و کمپرسور آن با دور متغیر همواره در حال کار است.

معایب کولر گازی اینورتر

هزینه اولیه بیشتر

کولر گازی های اینوتر 20 تا 30 درصد گران تر از کولر گازی های معمولی هستند و شما برای خرید آن ها باید هزینه اولیه بیشتری پرداخت کنید.

البته در صورتی که شما نگاه بلند مدت داشته باشید، باید بدانید که کاهش هزینه مصرفی قبض برق شما ، و کاهش هزینه های خرابی در طولانی مدت ، بیشتر بودن این هزینه اولیه را جبران می کند.

تعمیر تخصصی

تعمیر کولر گازی اینورتر بر خلاف تعمیر کولر گازی معمولی نیاز به متخصص حرفه ای و مجرب دارد ، و تعمیر این کولر گازی کار هر تعمیر کاری نیست. در بسیاری از موارد برد اصلی کولر گازی اینورتر برای تعمیر باید به مرکز تعمیر تخصصی آن ارسال شود.

مزایا و معایب کولر گازی معمولی

در این بخش می‌خواهیم شما را با مزایا و معایب کولر گازی معمولی نسبت به اینورتر آشنا کنیم.

کولر گازی اینورتر بهتر است یا معمولی

مزایا:

· قیمت خریداری مناسب تر نسبت به کولر‌های گازی اینورتر

· کاربردی شبیه به اینورتر دارد با اینکه هزینه کمتری دارد

و …

معایب:

· برق مصرفی بیشتر

· سر و صدای بیشتر نسبت به اینورتر

· استفاده از گاز R22

· طول عمر کمتر

· کارایی کند تر

و …

در این قسمت شما با مزایا و معایب کولر گازی معمولی آشنا شدید و می‌توانید راحت تر تفاوت کولر گازی اینورتر و معمولی را درک کنید و بهتر به پاسخ این سوال برسید که کولر گازی اینورتر بهتر است یا معمولی.

برند‌های مختلف کولر گازی اینورتر و معمولی

کولر‌های گازی اینورتر و معمولی انواع مختلفی در برند‌های مختلف دارند.

بهترین برندهای کولر گازی در سال 99 کولر‌های گازی اینوتر و معمولی اوجنرال، سامسونگ، جنرال، گری، ال جی می‌باشند.

در صورتی که قصد خرید کولرگازی دارید بهتر است که قبل از خریداری تحقیقات خود را انجام دهید و سپس برای خرید آن اقدام کنید چرا که ممکن است یک کولر گازی معمولی به جای اینوتر به شما بفروشند و شما اصلا متوجه این موضوع نشوید.

روش تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی بسیار دشوار است بهتر است قبل از خریداری به مقاله روش تشخیص کولر گازی اصلی از تقلبی مراجعه کنید تا با آن آشنا شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان