اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110126903516118
در دسترس نیست

علت یخ زدن کولر گازی

علت یخ زدن کولر گازی

کد: 140110126903516118

، (اخبار رسمی): بررسی علت یخ زدن کولر گازی و ارائه راه حل برای برطرف کردن مشکل یخ زدگی کولر گازی در صورت نیاز به مشاوره و تعمیر کولر گازی با ضمانت 6 ماه با شماره تلفن 66593368 تماس بگیرید اعزام نیرو درکمتر از 1 ساعت

علت یخ زدن کولر گازی
علت یخ زدن کولر گازی

بررسی علت یخ زدن کولر گازی و ارائه راه حل برای برطرف کردن مشکل یخ زدگی کولر گازی در صورت نیاز به مشاوره و تعمیر کولر گازی با ضمانت 6 ماه با شماره تلفن 66593368 تماس بگیرید اعزام نیرو درکمتر از 1 ساعت

فرقی نمی‌کند نزدیک به فصل گرما باشیم یا سرما. در هر صورت کولرگازی یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها برای سرمایش و گرمایش است. کولرگازی قبل از استفاده و در ابتدای هر فصل باید سرویس شود. علت یخ زدن لوله رفت کولر گازی یکی از مهم‌ترین علت‌های سرویس کردن کولرگازی، جلوگیری از برف زدن است. شاید عجیب باشد اما کولرگازی‌ها هم برفک می‌زنند! در این مقاله از تهران سرویس می‌خواهیم این اتفاق عجیب را بررسی کنیم.

چرا کولر گازی برفک میزند و چطور می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟ اگر کولرگازی شما هم دچار چنین مشکلی شده، پیش از استفاده از خدمات تعمیر لوازم خانگی در منزل، این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله همه‌ی علل برفک زدن کولر گازی را بررسی می‌کنیم و پس از خواندن این مقاله خواهید توانست به سادگی این مشکل را برطرف کنید.

https://www.tehranservic.com/cause-of-air-conditioner-freezing/

لوله‌های کولرگازی؛ بیشترین قسمتی که احتمال یخ‌زدگی دارد

تقریباً همه قسمت‌های کولرگازی احتمال یخ‌زدگی دارند. اما قسمت‌‌های داخلی دستگاه مثل پنل داخی، پنل خارجی، کندانسور و از همه بیش‌تر لوله‌های داخل کولر گازی بیش از سایر قسمت‌ها احتمال یخ‌زدگی دارند. این مساله ربطی به برند کولر گازی شما هم ندارد و حتی کولرگازی برندهای معتبری مثل سامسونگ هم دچار این مشکل می‌شوند. در بسیاری از موارد با پیشگیری می‌توان از این یخ زدن کولرگازی جلوگیری کرد و نیازی به مراجعه به نمایندگی تعمیرات کولر گازی سامسونگ و تکنسین‌های تخصصی تعمیرات کولرگازی نخواهد بود. اما سوال اینجاست که چرا کولرگازی دچار یخ‌زدگی می‎شود؟

1. نبود جریان هوا در کویل اواپراتور کولر گازی می تواند باعث یخ زدگی کولر گازی شود.

در دستگاه های اسپلیت، کولر گازی به گونه ای طراحی شده است که با گرفتن گرمای خانه باعث پایین آمدن دما شود. اگر سیستم تهویه مطبوع شما به طور صحیح جریان هوا را از روی  اواپراتور عبور ندهد، این تبادل گرما اتفاق نمی افتد و گاز فریون نمی تواند بخوبی گرما را از خانه خارج کند و با گذشت زمان، دمای آن کاهش می یابد و کولر گازی یخ می زند.

یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی فن بلوور داخلی است که باعث میشود هوای گرم به داخل پنل کشیده شده و با تماس با کویل های اواپراتور سرد به هوای سرد تبدیل شده و به محیط بازگشت داده شود. اگر فن بلوور نتواند هوای سرد را به راحتی از روی کویل های داخلی (اواپراتور) تخلیه کند حتما پنل داخلی شروع به یخ زدن خواهد کرد اما تخلیه نشدن کامل هوا از روی فین های پنل داخلی میتواند دلایل زیر را داشته باشد :

  • کثیف بودن فیلتر های کولر گازی
  • خرابی فن بلیور (عدم کارکرد صحیح و به فن بلوور )
  • سوختن موتور فن یا راه انداز بلوور داخلی

کولر گازی با هر یک از دلایل بالا امکان یخ زدن در قسمت های مختلف را خواهد داشت که باید بررسی و عیب اصلی را پیدا کرد البته شما برای رفع کردن هر یک از این اشکلات نیاز به ابزار و تخصص کافی دارید که توصیه میشود اگر از تخصص کافی برخوردار نیستید به تنهایی این کار را انجام ندهید.

در صورتی که یک پکیج نو و تازه نفس برای منزل تان خریده اید و به دنبال نصب اصولی آن هستید یا پکیج قدیمی تان نیازمند سرویس و تعمیر است، مرکز تعمیر پکیج ایران رادیاتور به کمک شما خواهد آمد. در این مرکز خدمات نصب حرفه ای و تعمیرات باکیفیت ارائه می شود، به طوری که می توانید پکیج خود را به مدت یک دهه یا بیشتر بدون نگرانی و با خیال آسوده استفاده کنید.

2. نبود گاز کافی می تواند باعث یخ زدن کولر گازی شود.

اگر کولر گازی شما به هر دلیلی مانند نشتی گاز فریون یا جا به جایی کولر گازی، کمبود گاز داشته باشد و از گاز کافی برخوردار نباشد سیکل سرمایش با مشکل مواجه شده و باعث یخ زدن پنل داخلی یا لوله کوچک (لوله رفت) کولر گازی و همچین مشکلاتی مانند آب دادن کولر گازی خواهد شد که شما میتوانید با شارژ گاز کولر گازی این مشکل را برطرف کنید.

3. کولر های گازی طوری طراحی شده اند که در یک محدوده دمای بسیار خاص کار کنند.

زمانی که هوای بیرون نسبتا سرد است سعی کنید که از حالت فن کولر گازی استفاده کنید چون استفاده بیش از حد از حالت سرمایش باعث یخ زدن سیکل و لوله ها خواهد شد.

4. خرابی دستگاه یکی از علت های یخ زدن کولر گازی است.

در بعضی مواقع خرابی قطعات دستگاه مانند برد فرماند، سنسور بیرونی، شیر برقی و… می تواند در عملکرد کولر گازی اختلال ایجاد کند و باعث یخ زدن کولر گازی شود. در این مواقع حتما از یک تعمیرکار حرفه ای و باتجربه جهت برطرف کردن مشکل دستگاه کمک بگیرید.

5. گرفتگی در لوله های کولر گازی یا قطعات داخلی کولر گازی

اگر لوله مویی یا قطعاتی مانند شیربرقی کولر گازی یا لوله های ارتباطی کولر گازی گرفتگی داشته باشند امکان یخ زدن کولر گازی بسیار زیاد است.

چگونه مشکل یخ زدگی کولر گازی را برطرف کنیم؟

  1. تعویض فیلتر هوای کولر گازی
  • بررسی و تمیز کردن کویل اواپراتور کولر گازی
  1. بررسی جریان هوای داخل کولر گازی و مطمئن شدن از بسته نبودن جریان هوا
  • بررسی فن بلوور و در صورت نیاز تعویض کردن آن
  1. استفاده از حالت فن کولر گازی در زمانی که هوای بیرون منزل سرد است.

در صورتی که خودتان نتوانستید مشکل دستگاه را برطرف کنید حتما از یک تعمیرکار کولر گازی حرفه ای جهت برطرف کردن مشکل کمک بگیرید زیرا این مشکل به خودی خود برطرف نمیشود و در صورتی که مشکل برطرف نشود دستگاه آسیب میبیند.

چطور از یخ‌زدگی کولرگازی جلوگیری کنیم؟ پیشگیری بهتر از درمان است!

بهترین راه جلوگیری از یخ زدگی کولرگازی، پیشگیری است. اگر به صورت مرتب کولرگازی خود را سرویس کنید و مراقبت دستگاه باشید، هم از یخ زدگی کولرگازی جلوگیری می‌شود و هم عمر دستگاه افزایش می‌یابد. برای سرویس دوره‌ای و تعمیرات کولرگازی می‌توانید روی کمک تهران سرویس آنلاین حساب کنید. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه نمایندگی تعمیرات کولر گازی تراست، با انواع خدمات ما در تعمیر کولرگازی آشنا شوید.

بعد از مواجه شدن با یخ زدن کولر گازی چه باید کنیم؟

چنانچه تجربه برفک زدن اسپیلیت را دارید، برای رها شدن از دست این یخ زدگی موارد زیر را دنبال کنید.

آب شدن یخ ها

تمام تلاش خود را بکار ببرید تا زمانی که اواپراتور یخ زده است از کولرگازی استفاده نکنید.

راه اندازی دستگاه در زمان یخ زدن کولر گازی با سیم پیچ های منجمد در اواپراتو و کندانسور، کمپرسور دستگاه را تحت فشار قرار می دهد.

پس فیوز مربوطه به اسپیلت را قطع کنید. این کار باعث می‌شود که سیستم حتی بیشتر یخ نزند و شروع به آب شدن یخ کند.

کمپرسور گرانترین قطعه در اسپیلت شماست. این فشار می‌تواند به این بخش فوق‌العاده ارزشمند آسیب برساند و شما را برای یک تماس پرهزینه تعمیر تهویه مطبوع آماده کند.

حتی اگر بیرون هوا گرم باشد، ممکن است یک روز کامل طول بکشد تا یخ کاملاً از بین برود. وسوسه نشوید که یخ را با وسایل تیز یا گرمایشی از بین ببرید.

این کار به راحتی به قطعات آسیب می زند، به طوری که شما باید چندین قطعه را جایگزین کنید، که می تواند از نظر مالی ریسک بزرگی باشد.

خشک کردن

  • هنگامی که یخ کاملاً ذوب شد، باید اواپراتور را خشک کنید.
  • می‌توانید تنها از حوله‌های کاغذی استفاده کنید.

فیوز را وصل کنید و دستگاه را روشن کنید.

  • برای خشک شدن بهتر در حالت فن بدون استفاده از برنامه خاص اسپیلت را روشن کنید.
  • این کار هوا را در اطراف و از طریق سیم پیچ ها به گردش در می آورد تا آنها به سرعت خشک شوند.

نتیجه گیری یخ زدن کولر گازی

برای درک اینکه چگونه اسپیلت شما می تواند شروع به یخ زدن کند، ابتدا باید اصول اولیه نحوه عملکرد کولر های گاز را بدانید.

اگر قوطی خنک نوشابه را در فضای باز قرار دهید، بعد از چند ثانیه متوجه قطراتی روی آن می شوید این قطرات رطوبت گرفته شده از هوا هستند.

قسمت رادیاتور شکل (اواپراتور) پنل قرار گرفته در منزل بسیار سرد است و رطوبت زیادی را جذب می کند این رطوبت به شکل آب از روی اواپراتور به حوضچه و کانال های خروجی تخلیه می شود.

اواپراتور پنل مملو از مبرد بسیار سرد است. برای خارج شدن سرمای مبرد از روی سیم پیچ های اواپراتور، نیاز به گردش باد گرم (توسط فن) حول این اواپراتور وجود دارد. این کار هوای محیط زندگی و کار شما را خنک می کند و گردش مداوم هوا حول سیم پیچ ها اواپراتور را در دمای مناسبی گرم نگه می دارد که یخ نزنند.

گرمای جذب شده توسط مبرد از طریق اواپراتور به سمت کندانسور هدایت می شود. به این دلیل است که اگر دست خود را روی فن در حال کار کندانسور بگذارید، هوا به طور قابل توجهی گرم می شود.

پس اگر چیزی مانع وزش هوای گرم روی کویل ها شود، این امر باعث می شود سیم پیچ اواپراتور اجازه دهد مبرد بیش از حد خنک شود و علت یخ زدن کولر گازی می شود زیرا مبرد به زیر نقطه انجماد می رسد و برفک روی آن ایجاد می گردد.

راه حل یخ زدن کولر گازی چیست؟

برای پیدا کردن راه حل یخ زدن کولر گازی ابتدا باید بررسی کنید که علت اصلی بروز این مشکل چیست؟ کولر گازی در چه حالتی یخ می زند؟ سرمایش یا گرمایش؟ چنانچه دستگاه شما در حالت سرمایش برفک می زند، باید دنبال پاسخ سوالات زیر باشید:

آیا میزان گاز دستگاه کم شده؟ آیا لوله های مسی مسدود شده اند؟ آیا کمپرسور کولر گازی یکسره کار می کند؟ آیا کولر گازی را در دمای مناسب تنظیم کرده اید؟

در صورتی که یخ زدن کولر گازی در حالت گرمایش اتفاق می افتد، باید ابتدا سنسور خارجی کولر را تست کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. در قدم بعدی عملکرد فن بیرونی را چک کنید. اینکه آیا بعد از روشن شدن کمپرسور، فن بیرونی روشن می شود یا خیر؟ اگر فن روشن نشود، در هنگام کار کردن کولر گازی صدایی از پنل نخواهید شنید که البته اصلی ترین علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای و دوتیکه همین خرابی فن است.

سپس باید به سراغ شیر برقی بروید تا از کارکرد صحیح این قطعه در تغییر مسیر جریان گاز مبرد کولر مطمئن شوید. اگر تمام موارد را مورد بررسی قرار دادید و هیچ مشکلی پیدا نکردید، باید باز هم به نشتی گاز کولر شک کنید.

در نهایت اینکه عدم تعویض و یا شستشوی فیلترهای کولر گازی و کثیفی کندانسور از جمله عوامل مهم در یخ زدن کولر گازی هستند. توصیه می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید تا بدانید شستشوی فیلترها چه تاثیری بر روی عملکرد کولر گازی دارد.

هنگام یخ زدن کولر گازی چه کاری انجام دهید ؟

بهترین کاری که می‌توانید هنگام یخ زدن کولر انجام دهید کمک گرفتن از یک تعمیرکار ماهر است. توصیه‌های زیر به شما در مواجهه با این مشکل کمک خواهد کرد.

مرحله اول: یخ را آب کنید:

دستگاه را خاموش کرده و اجازه دهید یخ ذوب شود. ممکن است ذوب شدن کامل یخ‌ها یک روز طول بکشد پس بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که آن روز را در جای دیگری باشید تا گرما شما را کلافه نکند.

هرگز وقتی اواپراتور یخ زده است از کولر گازی استفاده نکنید چون باعث آسیب جدی به کمپرسور می‌شود.کمپرسور گران‌ترین قطعه در کولر گازی است و آسیب دیدن آن هزینه زیادی به شما تحمیل خواهد کرد. به خاطر داشته باشید هرگز نباید یخ‌ها را با یک جسم سنگین یا ابزار تیز بشکنید ممکن است به اجزای سازنده آسیب برسانید و مشکلات بیشتری برای کولر بوجود بیاورید.

مرحله دوم: کویل‌ها را خشک کنید:

وقتی یخ‌ها آب شدند، اواپراتور را خشک کنید و فن را روشن کنید. ترموستات را طوری تنظیم کنید تا فقط فن دستگاه کار کند تا با چرخش هوا کویل‌ها سریع‌تر خشک شوند. بعد از خشک شدن می‌توانید از کولر استفاده کنید.. پیشنهاد می‌کنیم به دنبال ریشه‌یابی و حا اصولی مشکل باشید تا دوباره مشکلی برای شما پیش نیاید.

دلیل یخ زدن لوله کوچک کولر دوتیکه :

دلیل یخ زدن کولر گازی به صورت کامل در مقاله گفته شده است،علت یخ زدن کولر های اسپلیت نیز مانند سایر کولر های گازی یکی از موارد بالاست ،در صورت پیدا نکردن علت یخ زدگی کولر گازی کافیست با کارشناسان ما در تهران سرویس آنلاین در تماس باشید.

علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای :

علت یخ زدن کولر گازی پنجره ای نیز مانند کولر گازی های اسپیلت است ، و چیزی مجزا از آن نمیباشد ،چرا که سیستم های کولر گازی بسیار شبیه هم است فقط باید به دنبال آن بگردیم ،در صورت نیاز با تعمیرکاران تهران سرویس آنلاین در تماس باشید.

تعمیرات کولر گازی در تهران:

در هنگام مواجه شدن با مشکلات کولر گازی خود کافیست با متخصصان تهران سرویس آنلاین تماس حاصل نمایید.تعمیرکار شما در کمتر از یک ساعت در محل حاضر و با ضمانت ۱۸۰ روز اقدام به تعمیر کولر گازی شما خواهد کرد.

چرا تعمیرکار کولر گازی خود را باید از تهران سرویس سفارش دهید:

۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۷ سال و مختص تعمیر کولر گازی
۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان
۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن
۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما
۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی
۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال
۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها
۹-دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت
۱۰-بالاترین رضایت مردمی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان