اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110176909519036
در دسترس نیست

شروع اصول اولیه مراقبت از پوست از سنین نوجوانی

استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است؟

کد: 140110176909519036

، (اخبار رسمی): حقیقتا روتین مراقبت از پوست سن خاصی ندارد. با این حال، به شما پیشنهاد می‌ کنیم که با اصول اولیه مانند پاک‌ کننده‌ های ملایم، آبرسان یا مرطوب‌ کننده و ضد آفتاب در حدود سن 13 تا 15 سالگی، زمانی که به بلوغ می‌ رسید و پوستتان دچار تغییرات می‌شود، شروع کنید.

استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است؟
استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است؟

آبرسانی یا هیدرودرمی، رساندن رطوبت به پوست از طریق عوامل بیرونی است. اینکار باعث شادابی و جلوگیری از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک در پوست می شود. با بالا رفتن سن، پوست صورت نیز دچار چین و چروک می شود که البته این فرآیند در پوست های خشک بیشتر مشاهده می شود.

یکی از روش های انجام اینکار استفاده از انواع کرم آبرسان پوست صورت و بدن است. ترکیبات و مواد جاذب بکار رفته در این کرم ها پوست را هیدراته کرده و از خشکی آن جلوگیری میکند. برخی از افراد بسته به نوع شرایط زندگی، ژنتیک یا آب و هوایی ممکن است در سنین ۱۸ تا ۲۰ سالگی دچار فرایند پیری زودرس شوند، این علائم برای برخی دیگر ممکن است در سن ۳۵ سالگی نشان داده شود. اما به طور کلی استفاده از محصولات مراقبت پوستی را باید از سنین کمتر و ابتدای جوانی (بیست سالگی به بعد) آغاز کرد.

کرم آبرسان چیست؟

کرم آبرسان همانطور که از نامش پیداست، محصولی فوق العاده کاربردی است که جهت آبرسانی و افزایش رطوبت پوست مورد استفاده قرار می گیرد. با نوشیدن آب در طول روز بخشی از رطوبت مورد نیاز پوست تامین میشود اما به کمک محصولات پوستی مانند آبرسان و مرطوب کننده میتوان بخش اعظم دیگری را نیز تامین کرد. کرم های آب رسان باعث جریان بهتر آب در سطح سلول های پوستی شده و همین موجب شادابی، روشنی و درخشندگی چهره افراد میشود. به دلیل عوامل مختلفی چون نوع پوست، اقلیم جغرافیایی و یا نوع تغذیه ای که افراد دارند استفاده از انواع کرم های آبرسان در روتین زندگی ضروری و لازم است.

کدام پوست ها به آب رسانی نیاز دارند؟

به طور کلی آبرسانی برای تمامی تایپ های پوستی توصیه می شود چه آنهایی که خشک هستند چه آنهایی که چرب هستند. فقط قبل از خرید کرم آبرسان لازم است تا نوع پوست خود را مشخص کنید تا محصولی متناسب با آن را استفاده کنید.

شروع کرم آبرسان از نوجوانی ...

از سن 20 سالگی به بعد پوست شروع به کاهش تولید الاستین و کلاژن ضروری می کند. به همین دلیل باید با استفاده از یکسری محصولات پوستی به صورت روتین روزانه به تولید کلاژن مورد نیاز پوست و جلوگیری از کاهش آن کمک کرد. همانطور که میدانید بروز چین و چروک و خطوط ریز پوستی ناشی از کاهش تولید این مواد در بدن است. نوجوانان میتوانند از سن 12 سالگی با استفاده از یک پاک کننده ملایم، آبرسان یا مرطوب کننده و محافظ در برابر آفتاب شروع کنند و کرم های دور چشم و سرم را از مثلاً 20 سالگی به بعد در روتین خود قرار دهند. به این دلیل که پوست کودکان و نوجوانان نسبت به پوست بزرگسالان حساس تر است، مراقبت های پوستی را باید از سنین کم به صورت جدی دنبال کرد.

در دوره نوجوانی بسیاری از دختران و پسران دچار جوش و آکنه میشوند که جدا از تغییرات هورمونی این دوران، بسیاری از آنها به دلیل مسدود شدن منافذ پوستی است. این زمانی اتفاق می افتد که غدد روغنی بیش از حد روغن تولید می کنند و منافذ با کثیفی، باکتری ها و زباله ها مسدود می شوند. در این حالت توصیه میشود همیشه بعد از پاکسازی و آبرسانی پوست خود از مرطوب کننده استفاده کنید.

جمع بندی:

پیری پوست امری اجتناب ناپذیر است و با افزایش سن به سراغ همه افراد خواهد آمد. به خصوص این فرایند برای کسانی که دارای پوست خشک هستند، وسیع تر و سریعتر اتفاق میفتد؛ بنابراین برای جلوگیری از پیری زودرس و حفظ شادابی و طراوت پوست لازم است تا از کرم های آبرسان جهت آبرسانی و کرم مرطوب کننده جهت حفظ رطوبت پوست استفاده کرد.  پوست های حساس بهتر است از کرم های مرطوب کننده بدون الکل و پارابن استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی