اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111087139619036
در دسترس نیست

بررسی شباهت ها و تفاوت های کانسیلر و پرایمر

کانسیلر بهتر است یا پرایمر؟

کد: 140111087139619036

، (اخبار رسمی): محصولات آرایشی برای زیباتر شدن چهره و میکاپ بکار میروند. شناخت درست هرکدام از آنها و کاربردهایی که دارند میتواند به شما کمک کند تا استفاده درستی از آنها داشته باشید. کانسیلر و پرایمر 2 ابزار محبوب آرایشی هستند که در کنار کرم پودر برای زیرسازی پوست مورد استفاده قرار میگیرند.

کانسیلر بهتر است یا پرایمر؟
کانسیلر بهتر است یا پرایمر؟

کانسیلر و پرایمر از جمله وسایل آرایشی مورد استفاده در مرحله زیرسازی هستند که امروزه توسط بسیاری از خانم‌ ها استفاده می شوند. اما با توجه به گستردگی تولیدات آرایشی شاید خیلی از افراد فرق پرایمر و کانسیلر و کانتور و کورکتور و هایلایتر را ندانند. خصوصا دختران جوانی که تازه می‌خواهند آرایش کردن را شروع کنند. در ادامه قصد داریم به معرفی این دو محصول آرایشی و بررسی مزایا و کاربردهای آنها بپردازیم. اگر برای شما هم سوال است که کانسیلر بهتر است یا پرایمر؟ همراه ما باشید.

شباهت ها و تفاوت های کانسیلر و پرایمر

شباهتتفاوت ها

هر دو در مرحله زیرسازی پوست استفاده میشوند.
هر دو محصول بافت کرمی دارند.
هر دو برای تایپ های پوستی مختلف عرضه شده اند.
هر دو در 2 نوع جامد و مایع تولید شده اند.

کانسیلر برای محو عیوب پوستی مانند جوش، لک و تیرگی ها استفاده میشود، اما پرایمر صرفا برای ماندگاری بیشتر آرایش کاربرد دارد.
کانسیلر در چندین رنگ ارائه شده است.
کانسیلر را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده میکنند اما پرایمر باید حتما قبل از کرمپودر زده شود.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر، نوعی اصلاح کننده رنگ است که در دو نوع جامد و مایع به بازار عرضه شده است. ضخامت بیشتری نسبت به کرم پودر داشته و برای موارد موضعی بکار میرود. هر دو نوع جامد و مایع آن، نقش پوشانندگی را بخوبی ایفا می‌ کنند و میزان کاور آنها باهم تفاوت چندانی ندارند.

این محصول بدون از بین بردن حالت طبیعی پوست تمام نواقص صورت مانند جوش، کک و مک، تیرگی زیر چشم و … را پنهان می کند.‌ کانسیلرها در رنگ‌ های متنوعی تولید می‌ شوند و شما می‌توانید با توجه به تناژ پوستی خود، نوع مناسب را انتخاب و خریداری کنید. 

نحوه استفاده از کانسیلر

  • برای اینکه تیرگی اطراف چشم را بپوشانید بهتر است ابتدا کمی کرم آبرسان به دور چشم بزنید و به ماساژ آن ناحیه بپردازید تا به خوبی جذب پوست شود بعد از انجام این کار کمی از کانسیلر را به زیر و گوشه داخلی چشم و نزدیک به مژه ها بزنید. با نوک انگشت یا برس مخصوص، اقدام به پخش کردن آن کنید.
  • اگر پوست اطراف دهانتان تیره است برای اصلاح تیرگی اول از زیرساز آرایش کمک بگیرید و بعد کانسیلر رنگ روشن تر از آن را روی نواحی اطراف لب بزنید.
  • اگر از کانسیلر در نواحی ابرو استفاده شود ابروی شما  شکل زیباتری به خود می‌گیرد؛ به همین دلیل اول باید به وسیله مداد یا پودر مخصوص، ابروهایتان را فرم دهید، بعد کانسیلر مایع را به وسیله برس مخصوص به حالت نقطه‌ ای در زیر ابروها بزنید و پخش کنید. برای بیشتر نشان دادن قوس ابروها هم می توانید کمی کانسیلر به بالای ابروها بمالید.
  • اگر تصمیم دارید از کانسیلر استفاده کنید تا جوش و آکنه را بپوشانید ابتدا صورت خود را بشویید و سپس در محل جوش و آکنه، ابتدا از مرطوب کننده بعد پرایمر و سرانجام از کانسیلر استفاده نمایید.
     

پرایمر چیست؟

پرایمر دیگر لوازم آرایشی که بعد از کرم مرطوب کننده و قبل از کرم پودر استفاده می شود.‌ این محصول با بستن منافذ پوستی به ماندگاری بیشتری میکاپ کمک میکند. پرایمرها در انواع مختلف مات و براق تولید می شوند که هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند. بهترین پرایمر محصولی است که نه زیاد خشک باشد که روی پوست ماسیده شود و نه آنقدر چرب که  شاهد سر خوردن آن از روی صورت باشید. این محصول بافت سبکی دارد با استفاده از آن پوستی جوان و نرم خواهید داشت و آرایش به راحتی روی آن پخش می‌ شود. 

نحوه استفاده از پرایمر

  • قبل از هر چیز صورت خود را به وسیله ژل شستشو یا فوم مناسب پاکسازی کنید. بعد از اینکه صورت را خشک کردید، از کرم مرطوب کننده پوست صورت استفاده کنید و با حرکات ماساژگونه آن را چخش کنید تا بهتر جذب شود.
  • در مرحله دوم کمی پرایمر به پوست صورت خود بزنید و به کمک انگشتان آنرا پخش کنید. برای اینکه پرایمر به خوبی روی پوست صورت شما بنشیند و حالت چرب پیدا نکند 3 تا 5 دقیقه زمان بدهید.
  •  بعد از اینکه کمی از زمان زدن پرایمر گذشت و  خشک شد، از کرم پودر مناسب پوستتان استفاده کنید. در صورتیکه از ضد آفتاب تینت بعنوان کرم پودر استفاده کنید بازهم میتوانید قبل از آن پرایمر بزنید.

کانسیلر یا پرایمر ... مسئله این است؟

با توجه به مطالب بیان شده دریافتیم که پرایمر محصولی آرایشی برای کمک به ماندگاری بیشتر میکاپ است که باید قبل از کرم پودر استفاده شود. اما مانسیلر در واقع ورژن دیگری از کرم پودر است که برای برطرف کردن عیوب ریز و جزئی پوست مانند جای جوش، لک یا کک و مک، جای زخم و ... مورد استفاده قرار میگیرد. کاربرد این دو محصول عملا باهم متفاوت است. بنابراین نمتوان گف کدام یک بهتر است. هر فرد بسته به نیازهای خود از این محصولات میتواند استفاده کند. به طور مثال استفاده از پرایمر برای پوست های چرب قطعا کمک زیادی به ماندگاری و دوام بیشتر میکاپ آنها خواهد کرد. یا افرادی که جوش های زیادی دارند و بعد از زدن کرم پودر هنوز نتوانسته اند به طور کامل آنها را کاور کنند میتوانند بصورت موضعی مقداری از کانسیلر را فقط در روی جوش خود زده و بصورت ضربه ای آنرا پخش کنند.

جمع بندی:

کانسیلر و پرایمر محصولاتی هستند که در کنار کرم پودر صورت برای زیرسازی پوست بکار میروند و با استفاده از آنها آرایشتان جلوه زیباتری پیدا می‌ کند اما تفاوت هایی نیز با هم دارند. بیشتر پرایمرها رنگ ندارند و وظیفه آنها این است که رطوبت پوست را حفظ  کنند و جلوی عرق کردن و چرب شدن پوست را بگیرند و مانع از به هم ریختگی آرایش شوند.

از کانسیلر برای صاف کردن پوست و پوشاندن عیوب استفاده می شود. پرایمر براق نیست و حالت مات کنندگی دارد؛ بنابراین نمی توان گفت کانسیلر بهتر است یا پرایمر. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان زیبایی عسل بانو برخوردار شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 076336*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی