اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202067253819443
در دسترس نیست

کارگاه آموزشی تاریخچه تربیت بدنی - مدرس کارشناس تربیت بدنی استاد سید حسن طیبی

کارگاه آموزشی تاریخچه تربیت بدنی مدرس استاد سید حسن طیبی کارشناس تربیت بدنی

کد: 140202067253819443

، تهران , (اخبار رسمی): کارگاه آموزشی تاریخچه تربیت بدنی با تدریس کارشناس تربیت بدنی استاد سید حسن طیبی زیر نظر هیئت ورزش های رزمی جنوب غرب استان تهران ، زمان ۱۳۹۰/۱۱/۰۳ ، مکان شهر پردیس ، فاز دو ، ادارهٔ تربیت بدنی ، مجموعهٔ فرهنگی ورزشی والفجر

کارگاه آموزشی تاریخچه تربیت بدنی مدرس استاد سید حسن طیبی کارشناس تربیت بدنی
کارگاه آموزشی تاریخچهٔ تربیت بدنی مدرس کارشناس تربیت بدنی استاد طیبی _ زمان ۱۳۹۰/۱۱/۰۳ _ #پوستر

کارگاه آموزشی تاریخچه تربیت بدنی زیر نظر هیئت ورزش‌های رزمی جنوب غرب استان تهران در تاریخ ۱۳۹۰/۱۱/۰۳ در تربیت بدنی شهر پردیس با تدریس کارشناس تربیت بدنی استاد سید حسن طیبی قهرمان و رکورددار جهان

کارگاه آموزشی تاریخچه تربیت بدنی زیر نظر هیئت ورزش‌های رزمی جنوب غرب استان تهران با مدرسی کارشناس تربیت بدنی استاد سید حسن طیبی در تاریخ ۱۳۹۰/۱۱/۰۳ در استان تهران ، شهر پردیس ، فاز دو ، اداره تربیت بدنی ، مجموعه فرهنگی ورزشی والفجر برگزار گردید .

خلاصه‌ای از مطالب آموزش داده شده در کلاس : یافته‌های پژوهشی دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ نشانگر آن است که فعالیت‌های ورزشی نه تنها عامل مؤثری در ارتقاء سطح زندگی ورزشکاران ، بلکه در دستیابی افراد جامعه به زندگی با نشاط و عاری از دغدغه‌های تنش‌زا است. کاهش بیماری‌های فرسایشی و کیفی شدن وضعیت زندگی ، از مهمترین دستاوردهای پژوهش‌های  ورزشی این دو دهه است که در این راستا نمی‌توان از نقش مؤثر اعضاء کالج آمریکایی طب ورزشی که در سال ۱۹۵۴ فعالیت خود را شروع کرد ، به آسانی گذشت. تلاش آنها گام مهمی در فرآیند شناخت جامعه پزشکی از اهمیت فعالیت‌های ورزشی در زندگی شهروندان عادی به شمار می‌رود. اعضاء این کالج را که عمدتاً متخصصان رشته‌های گوناگون تربیت بدنی ، فیزیولوژی ورزشی ، فیزیولوژی پایه ، پزشکی ، تغذیه و حرکت درمانی تشکیل می‌دادند ، به گونه‌ای منظم در یک جا جمع می‌شدند و به تبادل نظر اطلاعات می‌پرداختند. این گردهمایی‌ها باعث شد تا اعضاء کالج به نحوهٔ پاسخ‌های بدن به فعالیت‌های ورزشی علاقه‌مند شوند و همین امر باعث شد تا رشتهٔ جدید در حوزهٔ فیزیولوژی ورزشی با عنوان فیزیولوژی ورزشی بالینی شکل گیرد .

امروزه از فعالیت‌های ورزشی به عنوان روشی برای درمان مؤثر در دورهٔ توانبخشی آسیب‌ها و بیماری‌ها و نیز به عنوان راهبرد پیشگیرانه‌ای برای مقابله با بیماری‌های قلبی عروقی (اترواسکلروز) و متابولیکی (دیابت نوع II) استفاده می‌شود. بدون تردید این اندیشه که امروزه دربارهٔ فعالیت‌های ورزشی در بهداشت  و درمان افراد جامعه وجود دارد، مرهون نظریه استراند _ فیزیولوژیست شهیر سوئدی _ است که در دههٔ ۱۹۶۰ او را به فردی دانا و فرهیخته ارتقاء مقام داد. در آن زمان شرکت‌های بیمه از افرادی که قصد داشتند در فعالیت‌های بدنی منظم شرکت کنند، تقاضای مدارک و اسناد پزشکی معتبری می‌کردند که امکان پرداختن به فعالیت‌های بدنی را به تعویق می‌انداخت. استراند، این توصیه پزشکی را که معاینه بدنی قبل از آغاز یک برنامه فعالیت ورزشی ضروری می‌باشد، مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد این موضوع برعکس باید به کسانی توصیه شود تا در یک معاینه پزشکی شرکت کنند که از شرکت منظم و مستمر در فعالیت‌های بدنی اجتناب می‌کنند. همهٔ این تلاش‌ها باعث شد تا درس فیزیولوژی ورزشی یکی از درس‌های اصلی دوره‌های آموزشی تربیت بدنی شود و دانشجویان سایر رشته‌ها نیز برای موفقیت در حرفه دلخواه خود در کلاس‌های درس فیزیولوژی ورزشی حضور یابند. (استاد سید حسن طیبی کارشناس تربیت بدنی)

سازمان تربیت بدنی سازمانی دولتی در ایران بود که توسط دولت ایران نظارت و هدایت می‌شد. این سازمان یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری و رئیس آن یکی از معاونین رئیس‌جمهور ایران به‌شمار آمده و به‌طور مستقیم توسط رئیس‌جمهور برگزیده می‌شد. این سازمان در سال ۱۳۸۹ منحل و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل شد. 

تأسیس هیئت مروجین ورزش پس از انقلاب مشروطه و آغاز به کار مجلس شورای ملی؛ فدراسیون ها در آن زمان «مجمع ترقی و ترویج» آن رشته ورزشی نام داشتند به طور مثال برای فوتبال ، مجمع ترقی و ترویج فوتبال وجود داشت.

در سال‌های دهه ۱۳۰۰ پس از تصویب "قانون ورزش اجباری در مدارس"، در ۱۴ شهریور ماه ۱۳۰۶ «انجمن ملی تربیت بدنی» زیر نظر وزارت معارف تشکیل شد.

در سال ۱۳۲۰ تربیت بدنی به دو بخش متمایز تفکیک شد: تربیت بدنی آموزشگاه‌ها به وزارت فرهنگ وقت و همچنین ورزش دسته‌های آزاد و پیشاهنگی به انجمن ملی تربیت بدنی واگذار شدند.

در سال‌های بعد امور ورزش در ایران در سه بخش مجزا یعنی سازمان تربیت بدنی و تفریحات سالم، کمیته ملی المپیک ایران و شورای ورزش بانوان متمرکز شد.

در ۲۵ آذر ۱۳۳۷ انجمن ملی تربیت بدنی به سازمان مستقلی به نام "سازمان تندرستی جوانان و تربیت بدنی ایران" تبدیل شد. این سازمان به عنوان یک معاونت، زیرمجموعه وزارت فرهنگ قرار گرفت. 

در ۱۱ اسفند ۱۳۴۰ نام سازمان مذکور به "سازمان تربیت بدنی و تفریحات سالم" تغییر یافت. 

در ۲۳ خرداد ۱۳۵۰ قانون تشکیل سازمان تربیت بدنی تصویب و این سازمان یکی از معاونت‌های نخست‌وزیری شد و در هر استان کشور اداره کل تربیت بدنی تشکیل شد.

در سال ۱۳۵۳ هفتمین دوره بازی‌های آسیایی در تهران برگزار شد و با گشایش مجموعه ورزشی آزادی به تدریج مدارس و دانشکده‌های تربیت بدنی شکل گرفتند ...

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان جهانی دفاع شخصی بانوان

کنفدراسیون ، فدراسیون و سازمان جهانی دفاع از خود بانوان با داشتن ۵۰ نماینده در کشورهای مختلف گامی بزرگ در جامعه بزرگ بانوان برداشته است. بنیانگذار و ریاست جهانی کنفدراسیون ، فدراسیون و سازمان جهانی دفاع از خود بانوان (دفاع شخصی بانوان) کیوشی دکتر سید حسن طیبی ، وی در سال ۲۰۰۵ میلادی این خانواده بزرگ دفاع شخصی بانوان را بنیان نمود و به صورت قانونی ، رسمی ، حقوقی و حقیقی در سراسر جهان به ثبت رسیده است . برای تساوی حقوق مردان و زنان ، تمامی رؤسای دفاع شخصی بانوان در کشورها را از بانوان استفاده کرده ایم و در بخش آقایان می توانند به عنوان زیر مجموعه ریاست هر کشور که بانو هستند فعالیت نمایند. دفاتر مرکزی در تهران خیابان زعفرانیه و شهر پردیس می باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | مکان‌های ورزشی