اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202067254219443
در دسترس نیست

کارگاه آموزشی آناتومی فیزیولوژی ورزشی با تدریس شیهان سید حسن طیبی

کارگاه آموزشی آناتومی فیزیولوژی ورزشی مدرس شیهان سید حسن طیبی کارشناس ارشد

کد: 140202067254219443

، تهران , (اخبار رسمی): کارگاه آموزشی آناتومی فیزیولوژی ورزشی مدرس کارشناس ارشد تربیت بدنی شیهان سید حسن طیبی زمان ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ مکان شهر پردیس ، فاز دو ، ادارهٔ تربیت بدنی ، مجموعهٔ فرهنگی ورزشی والفجر

کارگاه آموزشی آناتومی فیزیولوژی ورزشی مدرس شیهان سید حسن طیبی کارشناس ارشد
کارگاه آموزشی آناتومی فیزیولوژی ورزشی _ زمان ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ مدرس شیهان سید حسن طیبی #پوستر

کارگاه آموزشی آناتومی فیزیولوژی ورزشی مدرس کارشناس ارشد تربیت بدنی قهرمان و رکورددار جهان شیهان سید حسن طیبی

کارگاه آموزشی آناتومی فیزیولوژی ورزشی مدرس کارشناس ارشد تربیت بدنی شیهان سید حسن طیبی زمان ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ مکان استان تهران ، شهر پردیس ، فاز دو ، ادارهٔ تربیت بدنی ، مجموعهٔ فرهنگی ورزشی والفجر زیر نظر هیئت ورزش‌های رزمی جنوب غرب استان تهران .

خلاصه ای از آموزش در این کارگاه : فیزیولوژی ورزشی یا فیزیولوژی ورزش (Exercise Physiology) دانشی است که به مطالعه واکنش دستگاه‌های بدن به فعالیت منظم بدنی (ورزش) می‌پردازد. در واقع فیزیولوژی ورزش به این مقوله می‌پردازد که با انجام تمرینات ورزشی چه اتفاقی در بدن افتاده و استرس ناشی از ورزش چه تغییری در کارکرد اعضا و دستگاه‌های مختلف بدن ایجاد می‌کند. این رشته در ایالات متحده آمریکا جزء مجموعه خدمات درمانی و بهداشتی قرار دارد.

فیزیولوژی ورزش به ۴ بخش فراگیر تقسیم می‌شود:

آمادگی جسمانی، فیزیولوژی ماهیچه‌ها، فیزیولوژی گردش خون، فیزیولوژی تنفس

بدن انسان برای اینکه بتواند نقش خود را به‌طور مؤثر در زندگی ایفا کند، باید از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشد، یعنی به‌طور مداوم انرژی لازم را در اختیار داشته باشد تا بتواند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد. وقتی سخن از آمادگی جسمانی به میان می‌آید مقصود از آن داشتن چنان قلب، رگ‌های خونی و شش‌ها و ماهیچه‌هایی است که بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و با شور و نشاط تمام در فعالیت‌ها و تفریحات سالمی شرکت کنند که افراد عادی و غیرفعال از انجام آن‌ها ناتوانند. عوامل متعددی در آمادگی جسمانی مؤثر است اما چهار عامل بیش از عوامل دیگر در این میان ایفای نقش می‌کنند این عوامل عبارت‌اند از (نیروی ماهیچه، استقامت ماهیچه، انعطاف ماهیچه و استقامت قلبی ریوی) می‌باشد. 

نیروی ماهیچه

همان‌طور که می‌دانید حدود ۴۰ درصد وزن بدن را ماهیچه تشکیل می‌دهد این ماهیچه‌ها در خود تولید انرژی می‌کنند که این نیرو، نیروی ماهیچه نامیده می‌شود که البته قابل اندازه‌گیری نیز هست. مهم‌ترین عامل شناخته شده در آمادگی جسمانی استعداد و توانایی ماهیچه‌ها در وارد کردن نیرو یا مقاومت در برابر آن است. تمرینات قدرتی از عواملی است که سبب حجیم شدن تارهای ماهیچه‌ای می‌شود و توانایی فرد را در تولید نیروی بیشتر افزایش می‌دهد، این افزایش می‌تواند به دلایل عصبی (فراخوانی تارهای بیشتر و تحریک واحدهای عصبی-ماهیچه‌ای بزرگتر) باشد یا به دلیلی مثل افزایش رهاسازی یون کلسیم یا افزایش تماس تارهای اکتین و میوزین. قدرت ماهیچه اهمیت بسیاری در ورزشهای مختلف و البته فعالیت‌های روزانه دارد بسیاری از مردان و حتی زنان از ماهیچه‌ها بازو و سرشانه ضعیفی برخوردار هستند که باعث ضعف در فعالیت‌های ورزشی و روزانه و ایجاد درد و بیماری در سنین بالا می‌شود...

استقامت عضلات

ماهیچه‌ها در خود انرژی ذخیره می‌کنند. این عمل به ماهیچه‌ها امکان می‌دهد که مدت زیادی به فعالیت خود ادامه دهند. این عمل ماهیچه‌ها را استقامت ماهیچه‌ای گویند. استقامت ماهیچه‌ای عبارت است از ظرفیت یک ماهیچه یا گروهی از ماهیچه‌ها برای انقباض مداوم. معمولاً استقامت ماهیچه را با قدرت ماهیچه‌ای اشتباه می‌گیرند ولی باید توجه کرد که معمولاً استقامت ماهیچه‌ای عبارت است از توانایی در کاربرد قدرت و نگهداری این توانایی برای مدت نسبتاً طولانی. برای مثال در فعالیت‌هایی چون: برف پارو کردن، چمن زدن، نظافت یا حرکات ورزشی چون دراز و نشست، بالا کشیدن بدن در حالت بارفیکس و… استقامت ماهیچه‌ای نقش اساسی دارد که می‌شود با تمرینات منظم ورزشی آن را افزایش داد.

 انعطاف ماهیچه

توانایی در کاربرد ماهیچه‌ها در وسیعترین دامنه حرکت آن‌ها به دور مفصلها را انعطاف‌پذیری گویند. این عامل در آمادگی جسمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با تمرینات ورزشی میزان توانایی مفاصل بدن در خم شدن و چرخیدن بیشتر می‌شود و در نتیجه کارایی ماهیچه‌ها بهبود می‌یابد اگر مفاصل از انعطاف کمی برخوردار باشند محدودیت حرکتی برای بدن ایجاد می‌شود. انعطاف‌پذیری در فعالیت‌های روزانه چون باغبانی، خانه‌داری، فعالیت‌های ورزشی که احتیاج به نرمی و انعطاف‌پذیری دارند مؤثر است؛ که البته این نقش در فعالیت‌های ورزشی چون ژیمناستیک، دو و میدانی و.... پر رنگ تر می‌شود ...

(کارشناس ارشد تربیت بدنی شیهان سید حسن طیبی)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان جهانی دفاع شخصی بانوان

کنفدراسیون ، فدراسیون و سازمان جهانی دفاع از خود بانوان با داشتن ۵۰ نماینده در کشورهای مختلف گامی بزرگ در جامعه بزرگ بانوان برداشته است. بنیانگذار و ریاست جهانی کنفدراسیون ، فدراسیون و سازمان جهانی دفاع از خود بانوان (دفاع شخصی بانوان) کیوشی دکتر سید حسن طیبی ، وی در سال ۲۰۰۵ میلادی این خانواده بزرگ دفاع شخصی بانوان را بنیان نمود و به صورت قانونی ، رسمی ، حقوقی و حقیقی در سراسر جهان به ثبت رسیده است . برای تساوی حقوق مردان و زنان ، تمامی رؤسای دفاع شخصی بانوان در کشورها را از بانوان استفاده کرده ایم و در بخش آقایان می توانند به عنوان زیر مجموعه ریاست هر کشور که بانو هستند فعالیت نمایند. دفاتر مرکزی در تهران خیابان زعفرانیه و شهر پردیس می باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش