اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202067253919443
در دسترس نیست

کارگاه آموزشی تغذیهٔ ورزشی با تدریس کارشناس تربیت بدنی استاد سید حسن طیبی

کارگاه آموزشی تغذیهٔ ورزشی مدرس استاد سید حسن طیبی کارشناس تربیت بدنی

کد: 140202067253919443

، تهران , (اخبار رسمی): برگزاری کارگاه آموزشی تغذیهٔ ورزشی در تاریخ ۱۳۹۱/۰۳/۱۴ در شهر پردیس ، فاز دو ، ادارهٔ تربیت بدنی ، مجموعه فرهنگی ورزشی والفجر با مدرسی کارشناس تربیت بدنی استاد سید حسن طیبی

کارگاه آموزشی تغذیهٔ ورزشی مدرس استاد سید حسن طیبی کارشناس تربیت بدنی
کارگاه آموزشی تغذیهٔ ورزشی _ زمان ۱۳۹۱/۰۳/۱۴ _ مدرس کارشناس تربیت استاد سید حسن طیبی #پوستر

کارگاه آموزشی تغذیهٔ ورزشی با تدریس استاد سید حسن طیبی کارشناس تربیت بدنی قهرمان و رکورددار جهان

کارگاه آموزشی تغذیهٔ ورزشی در تاریخ ۱۳۹۱/۰۳/۱۴ در استان تهران ، شهر پردیس ، ادارهٔ تربیت بدنی ، مجموعهٔ فرهنگی ورزشی والفجر با تدریس کارشناس تربیت بدنی استاد سید حسن طیبی زیر نظر هیئت ورزش‌های رزمی جنوب غرب استان تهران .

قسمت‌هایی مختصر از آموزش تغذیهٔ ورزشی : تغذیه ورزشی مطالعه در تغذیه و رژیم غذایی جهت بهبود عملکرد ورزشکار است. تغذیه بخش مهمی از رژیم‌های ورزشی است که در ورزش‌های قدرتی (مانند وزنه‌برداری و بدنسازی) و ورزش‌های استقامتی (مانند دوچرخه سواری، شنا، قایقرانی) مورد توجه هستند.
در تغذیه ورزشی تمرکز مطالعاتی بر روی نوع و مقدار مایعات و مواد غذایی گرفته شده توسط یک ورزشکار به هنگام تغذیه است، همچنین مصرف مواد مغذی همچون ویتامین‌ها، مواد معدنی، مکمل‌ها و مواد ارگانیک (شامل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها) را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

هدف از تنظیم رژیم غذایی برای افراد ورزشکار، تأمین کافی مواد مغذی است تا بدن به سلامت مطلوب و تناسب لازم برای عملکرد ورزشی مورد نظر برسد.

مایعات

فعالیت‌های بدن در سطح سلولی، در محیط مایع صورت می‌پذیرند. آب، مواد مغذی را به داخل سلول‌ها و مواد زاید را از چرخه سلول‌ها به خارج از سلول‌ها منتقل می‌نماید و نیز حجم خون را ثابت نگاه می‌دارد. یکی از مهم‌ترین اعمال آب ثابت نگاه داشتن دمای بدن است، این عمل از طریق تعریق صورت می‌گیرد. بدن یک ورزشکار معمولاً روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ سی سی عرق می‌کند (هر چند یک ورزشکار دوی ماراتن ممکن است تا حدود ۵۰۰۰ سی سی در روز عرق نماید). به‌طور کلی میزان اتلاف آب بدن در طی ورزش بستگی به شدت و مدت ورزش، درجه حرارت محیط و رطوبت دارد که اگر آب از دست رفته جبران نگردد، منجر به شوک گرمایی می‌گردد. برای پیشگری از دهیدراسیون (از دست رفتن مایعات) در افراد ورزشکار، توجه به موارد زیر توصیه می‌گردد:

  • در صورت دسترسی به باسکول دقیق، خود را قبل و بعد از ورزش وزن نمایید. به ازای هر نیم کیلوگرم وزن بدن که در طول ورزش کاهش می‌یابد، باید ۲ لیوان مایعات نوشیده شود.
  • نوشیدن ۱ تا ۲ لیوان مایعات، ۲ ساعت پیش از تمرین.
  • نوشیدن یک لیوان مایعات ۱۵ دقیقه قبل از ورزش.
  • نوشیدن حداقل ۱ لیوان مایعات هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طی فعالیت ورزشی شدید.
  • در فعالیت‌های شدید مایعات مصرفی باید حاوی ۱٫۳ قاشق چایخوری نمک در هر لیتر باشد.
  • نوشیدنی‌های مصرفی باید حاوی ۶ تا ۸٪ کربوهیدرات (از نوع گلوکز، پلی مرهای آن و فروکتوز) باشند.
  • نوشیدنی‌ها باید خنک مصرف شوند.

کربوهیدرات

مصرف کربوهیدراتها برای حفظ ذخایر گلیکوژن کبد و بازسازی گلیکوژن عضلات ضروری است. کاهش ذخایر گلیکوژن کبد باعث کاهش قند خون و کم شدن توان عضلانی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌شود در ورزش‌های سنگین ۶۰ تا ۷۰٪ کالری رژیم غذایی از کربوهیدراتها تأمین شود.در یک رژیم معمولی مقدار کربوهیدرات مصرفی ۴٫۵ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن توصیه می‌شود، در حالی که برای فعالیت‌های ورزشی سنگین میزان ۸٫۵ تا ۱۲٫۳ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن توصیه می‌شود. وعده غذایی دریافتی ۳ تا ۴ ساعت قبل از شروع فعالیت ورزشی شدید، باید غنی از کربوهیدرات، سهل الهضم و بسیار کم چرب باشد (چربی سرعت تخلیه معده را کند می‌نماید و مدت زمان بیشتری را برای هضم نیاز دارد).

پروتئین

پروتئین برای رشد، بازسازی، انقباض عضلانی و تولید انرژی برای ورزشکاران لازم و ضروری است. بر طبق تحقیقات انجام شده مصرف زیاد پروتئین (بیش از حدود مورد نیاز) بر قدرت عضلانی نمی‌افزاید، بلکه تنها حجم عضلات را زیاد می‌نماید. در مورد فعالیت‌های ورزشی توصیه می‌شود ۱۲ تا ۱۵٪ کل کالری دریافتی از پروتئین تأمین گردد، مقدار مورد نیاز پروتئین برای فعالیت‌های ورزشی حداکثر ۱٫۵ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است. برای ورزش بدنسازی، توصیه می‌شود ۱۵ تا ۲۳٪ از کل کالری دریافتی از پروتئین تأمین شود و میزان پروتئین مصرفی ۲ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن تنظیم گردد. البته این میزان در بدنسازان و ورزشکاران رشته‌های قدرتی که دوپینگِ هورمونی می‌کنند، می‌تواند تا ۱۰ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن افزایش یابد. در اینصورت استفاده از مکمل‌های غذایی پُرپروتئین کاملاً ضروری می‌باشد، زیرا تأمین این میزان پروتئین از راه غذا تقریباً غیرِ ممکن است. در مورد نوع پروتئین مصرفی توصیه اینست که نسبت مصرف پروتئین حیوانی به گیاهی ۲ به ۳ باشد. بهتر است ورزشکاران پروتئین حیوانی مورد نیاز خود را از منابع بسیار خوب ذیل تأمین نمایند:

  • گوشتهای کم چرب (عمدتاً به صورت کبابی، آب‌پز و بخارپز)
  • سفیده تخم مرغ (با رعایت حد اعتدال زیرا مصرف بالا منجر به فشار بروی کبد و کلیه می‌شود) ...

(استاد سید حسن طیبی کارشناس تربیت بدنی)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان جهانی دفاع شخصی بانوان

کنفدراسیون ، فدراسیون و سازمان جهانی دفاع از خود بانوان با داشتن ۵۰ نماینده در کشورهای مختلف گامی بزرگ در جامعه بزرگ بانوان برداشته است. بنیانگذار و ریاست جهانی کنفدراسیون ، فدراسیون و سازمان جهانی دفاع از خود بانوان (دفاع شخصی بانوان) کیوشی دکتر سید حسن طیبی ، وی در سال ۲۰۰۵ میلادی این خانواده بزرگ دفاع شخصی بانوان را بنیان نمود و به صورت قانونی ، رسمی ، حقوقی و حقیقی در سراسر جهان به ثبت رسیده است . برای تساوی حقوق مردان و زنان ، تمامی رؤسای دفاع شخصی بانوان در کشورها را از بانوان استفاده کرده ایم و در بخش آقایان می توانند به عنوان زیر مجموعه ریاست هر کشور که بانو هستند فعالیت نمایند. دفاتر مرکزی در تهران خیابان زعفرانیه و شهر پردیس می باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش