اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202077255022600
در دسترس نیست

ازدواج بنفش چیست؟

کد: 140202077255022600

، (اخبار رسمی): ازدواج بنفش یک ازدواج مصلحتی است که برای پنهان کردن تمایلات همجنس گرایانه افراد یک رابطه انجام می شود.

ازدواج بنفش چیست؟
ازدواج بنفش چیست؟

اصطلاح ازدواج بنفش به ازدواج زن و مردی اطلاق شده که به منظور پنهان کردن همجنس گرایی انجام می شود. اصطلاح ازدواج بنفش در دهه 1920 شروع شد. به این گونه ازدواج ها، ازدواج مصلحتی می گویند که برای حفظ شهرت عمومی و مشاغل برخی افراد صورت می گیرد.

ازدواج بنفش چیست؟

آیا در مورد ازدواج های بنفش چیزی شنیده اید؟ این مفهوم ده ها سال پیش برای غلبه بر ترس از پذیرش تمایلات جنسی متفاوت به وجود آمد. ازدواج بنفش به عنوان یک ازدواج صوری برای پنهان کردن تمایلات جنسی یک یا هر دو طرف رابطه انجام می شود.

امروزه همجنس گرایی مساله ای شناخته شده در جهان است، کاملاً برعکس قرن بیستم، جایی که بازیگران و هنرپیشه ها یا هرکسی که غیر دگرجنس گرا بود در خفا زندگی می کرد. با کسانی که گرفتار شده بودند به عنوان طرد شده رفتار می شد و شغل و شهرت آنها به شدت آسیب می دید. افراد برای حفظ شغل و زندگی اجتماعی خود با جنس مخالف ازدواج می کردند. از این نوع ازدواج به ازدواج بنفش یاد می شد.

ازدواج بنفش یک ازدواج راحت است که در آن یک یا دو نفر همجنس‌ گرا توافق می ‌کنند که با یکدیگر ازدواج کنند تا گرایش جنسی یک یا هر دو شریک زندگی را پنهان کنند. در گذشته، همجنس گرایی بی سابقه بود و هرکسی که در این عمل دخیل بود، حتی ممکن بود سنگسار شود. بنابراین، بر خلاف امروز که جامعه پذیرفته و حتی در بعضی از کشورها ازدواج آن ها را رسمی کرده، بیرون آمدن به عنوان همجنسگرا کار آسانی نبود.

ازدواج بنفش برای استتار روابط همجنس گرایان از خانواده و جامعه می تواند ایده ای بی دردسر به نظر برسد، اما در واقعیت بسیار فراتر از آن است، زیرا نهاد ازدواج و خانواده کاملا ویران می شود و فقط آمار ازدواج روی کاغذ بالا می رود. با گذشت زمان هر دو خانواده انتظار فرزند آوری دارند و زن و شوهر تحت فشار فوق العاده ای قرار می گیرند. بنابراین ازدواج بنفش می تواند با فشارهای روحی زیادی همراه باشد.

نمونه های ازدواج بنفش در تاریخ

در اینجا لیستی از ازدواج های معروف بنفش در تاریخ و نحوه پایان آنها آورده شده است.

 1. رودلف والنتینو و ژان آکر
یکی از معروف ‌ترین ازدواج‌های بنفش در هالیوود بین رودلف والنتینو بازیگر سینما و ژان آکر بازیگری بود که در آن زمان شایعه می‌شد همجنس ‌گرا است. آنها در 6 نوامبر 1919 ازدواج کردند و سرانجام در 4 مارس 1923 به طلاق ختم شد.

2. راک هادسون و فیلیس گیتس

راک هادسون بازیگر سرشناسی بود که تمایلات جنسی او در هالیوود پنهان نبود. در سال 1955، گروهی از خبرنگاران مجله ای تهدید کردند که تمایلات جنسی او را در یک نشریه افشا می‌کنند تا داستان‌ های جنسی پنهان این بازیگر را فاش کنند. برای جلوگیری از به خطر انداختن حرفه خود، نماینده هادسون به سرعت ازدواجی بین او و منشی خود فیلیس گیتس ترتیب داد. علیرغم این ازدواج، عموم مردم همچنان معتقد بودند که هادسون همجنس ‌گرا است، اگر او هرگز علناً به همجنس‌ گرایی اعتراف نکرد. هادسون و گیتس در سال 1958 طلاق گرفتند.

3. ریچارد شیردل و برنگاریا

از همان ابتدا ریچارد شیردل، پادشاه انگلیسی، هرگز علاقه ای به ازدواج نداشت. با این حال، به دلیل فشار مادرش برای حفظ سلطنت، او مجبور به ازدواج با برنگاریا شد. این دو در 12 مه 1191 ازدواج کردند تا دو شایعه را از بین ببرند: یکی اینکه او پادشاهی سهل انگار بود و دومی درباره گرایش جنسی او بود. این ازدواج هشت سال به طول انجامید تا اینکه ریچارد پس از اصابت یک کمان پولادی در فرانسه فوت کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت