اطلاعات تماس
  • 092118*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203097310321802
در دسترس نیست

اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟ + شرایط طلاق از طرف زن

اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟

کد: 140203097310321802

، تهران , (اخبار رسمی): در این صورت است که طلاق تنها راه پایان دادن به زندگی مشترک آن‌ها می‌باشد که این درخواست می‌تواند از هر طرف باشد که ما در این مقاله به بررسی این که اگر زن درخواست طلاق کند مهریه می گیرد؟ پرداخته‌ایم.

اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟
اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟

در این صورت است که طلاق تنها راه پایان دادن به زندگی مشترک آن‌ها می‌باشد که این درخواست می‌تواند از هر طرف باشد که ما در این مقاله به بررسی این که اگر زن درخواست طلاق کند مهریه می گیرد؟ پرداخته‌ایم. که بیشتر افراد برای مطرح کردن این مسائل از یک وکیل مجرب استفاده می‌کنند. وب سایت برترین وکیل با ارائه مطالب تخصصی در این زمینه سعی در معرفی بهترین وکیل تهران کرده است.

مهریه در قانون تعریف مشخصی دارد و به مالی گفته می‌شود که در زمان وقوع عقد نکاح بین دختر و پسر با توافق طرفین، معین و مشخص می‌گردد که به آن صداق نیز گفته می‌شود. مهریه یک حق مادی به نفع دختر می‌باشد و در قانون مدنی به این موضوع به صراحت اشاره شده است که دختر مالک مهریه خود محسوب می‌شود و می‌تواند هر گونه دخل و تصرفی که می‌خواهد روی آن انجام دهد. به محض اینکه عقدی میان طرفین واقع شد، زن مالک مهر می‌شود و هیچ چیز نمی‌تواند جلوی این مالکیت را بگیرد.

طلب مهریه بدون هیچ محدودیتی از جانب خانم در هر زمان که بخواهد رخ می‌دهد و حتما نباید به هنگام طلاق، درخواست مهریه کرد و در این درخواست می‌تواند حتی بعد از وقوع عقد نکاح و زمانی که طرفین یک زندگی زناشویی را آغاز کردند رخ بدهد. هرچند که در عمل بسیار اتفاق می‌افتد که زن موقع طلاق بخواهد این مهریه را مطالبه کند، اما در کل او از زمان عقد و هر زمان که بخواهد می‌تواند مهریه را مطالبه کند.

از آنجا که در کشور ما معمولاً اوضاع اقتصادی و میزان مهریه وضع شده همخوانی ندارند، امکان بروز اختلاف در این حوزه بین زوجین زیاد است. این موضوع باعث تشکیل پرونده‌های قضایی فراوانی شده و بارها مسئولان قوه قضاییه تلاش کرده‌اند با در نظر گرفتن راهکارهایی، تا حد امکان این مساله را التیام بخشند. افراد با مراجعه کردن به یک وکیل طلاق می توانند این مراحل را به آسان ترین حالت ممکن سپری کنند که با مراجعه به بهترین وکیل طلاق در تهران می‌توانید از آن در این روند کمک بخواهید.

انواع طلاق و قوانین آن در کشور ایران چیست؟

در هر کشوری قوانین و مقررات مربوط به ازدواج و طلاق با سایر کشورها متفاوت می‌باشد. رسیدگی به امور مربوط به طلاق و حقوق زوجین یکی از دشوارترین مسائل حاضر در هر جامعه‌ای خواهد بود. عامه مردم باید براساس قوانین کشور خود برای جدایی اقدام نمایند. انواع طلاق در کشور ایران شرایط و قوانین مخصوص به خودش را دارد.

طلاق یک پرونده حقوقی است و برای حل آن باید از بهترین وکیل خانواده در تهران کمک گرفت و وکالت طلاق را به او واگذار نمود زیرا پرونده طلاق نیاز به پیگیری‌های قضایی، اداری و حقوقی دارد و بسیار پیچیده است و افراد عادی از عهده آن بر نمی‌آیند. وکلای خانواده به دلیل تجربه‌ای که دارند، درصد موفقیت بالایی در دفاع از موکل خود دارند و در تمامی مراحل دادگاه به جای موکل حاضر می‌شوند تا به پرونده طلاق او رسیدگی کنند. طلاق به سه صورت، طلاق از طرف مرد و طلاق از طرف زن درخواست و در مواردی نیز طلاق به صورت توافقی صورت می‌گیرد. در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

طلاق توافقی: در صورت رضایت مرد و زن برای جدایی است که می‌توانند از بهترین وکیل تهران برای پیشبرد قانونی کارها استفاده کنند. در طلاق توافقی زن و مرد باید برای جدایی، مهریه و نفقه به توافق برسند، به این صورت که یا از طرف زن بخشیده شود و یا اینکه مقدار آن برای پرداخت از طرف مرد مشخص گردد.

طلاق از طرف مرد: در کشور ما حق طلاق با مرد است یعنی هر زمان و بدون هیچ دلیلی، با پرداخت مهریه، نفقه و اجرت المثل ایام زوجیت می‌تواند همسر خود را طلاق دهد. همانطور که گفتیم دادگاه با پرداخت حقوق از طرف مرد به زن، درخواست طلاق مرد را قبول می‌کند در این بین اگر مرد توان پرداخت یکجا نداشته باشد، از طرف دادگاه پرداخت مهریه و نفقه قسط بندی می‌شود.

طلاق از طرف زن: طلاق به درخواست زن بسیار پیچیده است، اگر زن در زمان عقد حق طلاق را از مرد نگرفته باشد، راه سختی دارد پس برای موفقیت باید وکالت کارهای طلاق را به وکیل طلاق خوب در تهران بسپارد. در این پرونده اگر زن بتواند یکی از شروط ۱۲ گانه که در سند ازدواج ثبت شده را به دادگاه ثابت کند، یک قدم به طلاق نزدیک‌تر می‌شود.

اگر زن درخواست طلاق کند مهریه تعلق می گیرد؟

هنگامی که طلاق از طرف زن می‌باشد پرداخت یا عدم پرداخت طلب زن که همان مهریه است در دادگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد، حتی اگر زوجین زندگی مشترک‌شان را شروع نکرده باشند. در اینجا اگر زن بتواند دلایل قابل اثباتی را به دادگاه ارائه دهد و‌ مورد قبول واقع شود، در صورت باکره بودن زوجه نصف مهریه به او پرداخت می‌گردد در مواردی خاص مانند داشتن بیماری مرد، در چنین مواردی نصف مهریه به زوجه تعلق خواهد گرفت.

در مواردی هم که زن بدون دلیل قانونی از شوهر خود کراهت داشته باشد، در اینجا برای طلاق باید با جلب رضایت شوهر که این کار با بخشش کل مهریه یا بخشی از آن امکان پذیر می‌باشد طلاق بگیرد که به آن طلاق خلع گفته می‌شود. که افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این نوع از پرونده‌ها که درخواست طلاق از سوی زن می‌باشد باید قبل از اقدام با یک وکیل با تجربه مشورت کنند.

در واقع زوجه این حق را دارد که علاوه بر درخواست طلاق، مهریه خود را نیز به اجرا بگذارد. البته در طلاقی که به واسطه وکالت در طلاق یا حق طلاق انجام می‌شود، در رویه دادگاه‌ها به منظور دریافت مهریه خانم شرایط متفاوت است. در صورتی که طلاق به واسطه وکالت در طلاق باشد، مطالبه مهریه بسته به شرایط مندرج در وکالت نامه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برترین وکیل

برای معرفی بهترین وکیل های طلاق، مهریه، نفقه، ملکی، کیفری، ثبتی و ... در ایران به وب سایت برترین وکیل مراجعه فرمایید.

اطلاعات تماس
  • 092118*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون