اطلاعات تماس
  • 044334*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203237334319616
در دسترس نیست

ساندویچ پانل اتاق تمیز چیست؟

استفاده از ساندویچ پانل در ساخت اتاق تمیز یا کلین روم

کد: 140203237334319616

، ارومیه , (اخبار رسمی): استفاده از ساندویچ پانل اتاق تمیز باعث افزایش خاصیت آنتی باکتریال و آنتی استاتیک می‌شود. برای ایجاد محیط های تولیدی که نیاز به کنترل و نظارت زیادی دارند مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه های پزشکی، تولید قطعات الکترونیکی و ... مناسب هستند.

استفاده از ساندویچ پانل در ساخت اتاق تمیز یا کلین روم
استفاده از ساندویچ پانل در ساخت اتاق تمیز یا کلین روم

اتاق تمیز چیست؟

اتاق تمیز یک محیط کنترل شده برای تولید، پردازش، بسته بندی و تحویل محصولاتی است که به ذرات و میکروب ها بسیار حساس هستند. این اتاق ها برای کاهش و کنترل ذرات معلق در هوا و سطح تجهیزات داخلی آنها طراحی شده‌اند.در واقع میزان آلودگی در اتاق تمیز با توجه به محدودیت های صنفی و میزان حساسیت محصول از لحاظ بهداشتی کنترل می‌شود. اتاق تمیز باید دارای فیلتراسیون مناسب هوا، دما، رطوبت، فشار و کنترل ولتاژ باشد. این اتاق ها در صنایع مختلفی مانند صنایع دارویی، غذایی، آزمایشگاهی، الکترونیک و غیره کاربرد دارند.

ساندویچ پانل اتاق تمیز چیست؟

ساندویچ پانل اتاق تمیز نوعی پانل ساختمانی است که برای ایجاد فضایی با ویژگی های خاص در برخی صنایع و تولیدات استفاده می‌شود. این نوع ساندویچ پانل دارای لایه میانی است که اغلب از پلی یورتان ساخته شده و لایه بیرونی با ورق های فلزی پوشانده شده است. این ورق می‌تواند از جنس فلز گالوانیزه یا آلوزینک و آلومینیوم باشد. در تولید این پانل ها از رنگ خاصی استفاده می‌شود و حتی دارای روکش های پلاستیزول (روکش پلیمری که روی ورق چسبانده می شود) که در محیط مرطوب بسیار مقاوم است.

استفاده از ساندویچ پانل اتاق تمیز باعث افزایش خاصیت آنتی باکتریال و آنتی استاتیک می‌شود. برای ایجاد محیط های تولیدی که نیاز به کنترل و نظارت زیادی دارند مانند بیمارستان ها، آزمایشگاه های پزشکی، تولید قطعات الکترونیکی و ... مناسب هستند. اتاق تمیز بر اساس میزان آلودگی و تعداد آلاینده مجاز به کلاس های مختلفی تقسیم می شود. ذرات که شامل کلاس های 1 تا 9 هستند.

ضخامت ساندویچ پانل اتاق تمیز؟

ضخامت ساندویچ پانل اتاق تمیز با توجه به شرایط مختلف تغییر می‌کند. حداکثر ضخامت مورد استفاده در اتاق های تمیز 6 سانتی متر است، که گاها بین 5 تا 15 سانتی متر متغیر است. در طراحی اتاق تمیز بهتر است از کارشناسان با تجربه کمک بگیرید. شرکت آرمه فولاد آسیا تجربه ساخت انواع سازه ساندویچ پانل به ویژه اتاق تمیز را دارد. این مجموعه متشکل از بخش تولید پانل، طراحی سازه پانلی و اجرای تخصصی سازه های پانلی است. شرکت آرمه فولاد آسیا تامین کننده و مجری اتاق تمیز در پروژه واکسن کووبرکت به سفارش شرکت دارو سازی شفا فارمد بود. از تجربه و دانش کارشناسان این شرکت در پروژه خود بهره‌بگیرد. قبل از طراحی، مقاومت سنجی حرارتی، صوتی و مکانیکی ساندویچ پانل اتاق تمیز را بررسی کنید. همچنین لوازم جانبی مورد نیاز برای هر ضخامت را و متناسب با نیازه هر پروژه انتخاب کنید.

انواع فوم ساندویچ پانل اتاق تمیز

ساندویچ پانل اتاق تمیز را با فوم های مختلفی می‌سازند، قبل از خرید باید بدانید که کدام یک از فوم های میانی ساندویچ پانل پاسخگوی نیاز پروژه شما خواهد بود. از ساندویچ پانل برای دیوارها، سقف و کف اتاق های تمیز استفاده می‌شود. ساندویچ پانل اتاق تمیز از دو لایه فلزی با کیفیت بالا از جنس آلوزینک یا گالوانیزه یا آلومینیومی و یک لایه فوم سخت که XPS، EPS یا PU است که هر یک مقاومت متفاوتی در برابر آتش، رطوبت، صدا و حرارت دارند، تشکیل شده است.

نصب ساندویچ پانل اتاق تمیز

نصب ساندویچ پانل اتاق تمیز تقریبا مشابه سایر انواع ساندویچ پانل است. اما با توجه به استفاده از این نوع ساندویچ پانل در مکان هایی که حساس هستند باید به مواردی مانند عدم نفوذ هوا، عدم وجود حشرات و نگهداری آن در دمای مناسب توجه کرد. یکی از تجهیزات مورد نیاز برای نصب ساندویچ پانل اتاق تمیز ساندویچ پانل رانر است که برای قاب بندی ساندویچ پانل استفاده می‌شود و در راستای ساندویچ پانل دیواری برای فیکس کردن پانل دیواری نصب می شود.

البته لازم به ذکر است که ساندویچ پانل دیواری برای دیوارها و سقف اتاق های تمیز مانند سردخانه استفاده می شود و نحوه نصب این پانل ها بر کیفیت و کارایی سازه تاثیر می گذارد. بنابراین مهارت و تخصص تیم نصب ساندویچ پانل در اینجا بسیار مهم است. برای نصب ساندویچ پانل اتاق تمیز مراحل زیر باید انجام شود:

  • محاسبه متراژ مورد نیاز ساندویچ پانل اتاق تمیز بر اساس اندازه اتاق و ارتفاع دیوارها.
  • نصب اسکلت فلزی در دیوارها و سقف به صورت عمودی و افقی.
  • قرار دادن ساندویچ پانل ها روی قاب ها و چسباندن آنها با استفاده از پیچ های مخصوص.
  • آب بندی در محل اتصال دو ساندویچ پانل.
  • استفاده از فلاش و انجام عملیات نهایی برای جلوگیری از ورود هوا و رطوبت به اتاق تمیز.

با توجه به حساسیت محیط اتاق تمیز در ساخت آن از ساندویچ پانل استفاده شده است که برای نصب آن بهتر است به شرکت های متخصص در این زمینه مراجعه و از خدمات آن ها استفاده نمایید. تیم آرمه فولاد آسیا متخصص در اجرای پروژه های اتاق تمیز است.

قیمت ساندویچ پانل اتاق تمیز

قیمت ساندویچ پانل کلین روم به متغیرهای مختلفی از جمله اندازه سازه و ضخامت پانل، نوع فوم، کیفیت ورق و سایز مورد نیاز مشتری بستگی دارد. به طور کلی برای دریافت قیمت دقیق می توانید با کارشناسان آرمه فولاد آسیا تماس بگیرید و آنها مشاوره های لازم را به شما خواهند داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 044334*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان