اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204017345419070
در دسترس نیست

چوب راش بهتره یا گردو

کد: 140204017345419070

، (اخبار رسمی): گردو یک چوب بسیار قوی و پایدار است که می تواند کنده کاری پیچیده را انجام دهد . رنگ می تواند زیبا باشد. معایب: برخی ممکن است تغییر رنگ از تیره به روشن را که گاهی اوقات روی یک تخته عریض یافت می‌شود، دوست نداشته باشند.

چوب راش بهتره یا گردو
چوب راش بهتره یا گردو

این روزها می توانید چوب های بسیار متنوعی را برای نجاری در بازار پیدا کنید. انتخاب بسیار زیاد است زیرا واردات چوب آسان شده است. با این حال، مردم به طور فزاینده‌ای چوب‌های محلی را که به‌طور پایدار تامین می‌شود، ترجیح می‌دهند.

چوب گردو و چوب راش هر دو گزینه های عالی برای هر پروژه نجاری هستند. قیمت تنها چیزی است که هنگام خرید چوب باید به خاطر بسپارید. هر چیزی مزایا و معایبی دارد، اما چوبی را انتخاب کنید که فکر می کنید بهترین کار را برای کار شما دارد.

انواع مختلف چوب برای اهداف خاصی تولید می شوند. هر کدام دارای زیبایی خاصی هستند که یک نوع چوب را برای پروژه های خاص بهتر از دیگری می کند. سپس دوام است که در تعیین قیمت چوب نقش دارد.

بسته به اینکه محصول نهایی مورد نظر چیست، ممکن است یک نوع چوب بهتر از دیگری باشد. برخی از انواع چوب تغییرات دما را بهتر از بقیه تحمل می کنند. برخی نسبت به سایرین در برابر آب مقاوم تر هستند.

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً مبتدی نیستید و می دانید به دنبال چه هستید. از آنجایی که این مقاله به طور خاص در مورد مقایسه بین گردو و راش است، بیایید به این موضوع بپردازیم.

مقایسه چوب گردو و راش

چوب گردو

گردو و راش هر دو مصالح ساختمانی عالی مانند روکش ها و پانل ها را ایجاد می کنند. آنها همچنین انتخاب خوبی برای ساخت مبلمان هستند. درختان گردوی سیاه معمولاً در بخش‌های مرکزی و شرقی ایالات متحده رشد می‌کنند. از سوی دیگر، راش به غیر از کانادا در شرق ایالات متحده نیز رشد می کند. گردو و راش هر دو دارای ویژگی های ماندگاری قابل مقایسه هستند و قدرت های مشابهی دارند.

چوب گردو مانند بلوط، ساج و افرا از دسته چوب های سخت است. در قرون وسطی پیشرفت های جدیدی در نجاری وجود داشت. این کار ، کار با گردو را آسان کرد و آن را به یک انتخاب محبوب برای ساخت مبلمان تبدیل کرد.

نام علمی درخت گردوی سیاه Juglans Nigra است. این درختان در خاک های حاصلخیز و با زهکشی خوب رشد می کنند. بهترین نوع خاک برای گردو سیاه خاک لوم قلیایی است. چوب گردو سخت است، از نظر زیبایی شناسی جذاب است و مبلمان زیبایی را می سازد.

اندازه درخت گردو از 100 فوت تا 120 فوت متغیر است، در حالی که قطر تنه آن 2 فوت تا 3 فوت است. این یک گزینه عالی برای ساخت مبلمان به دلیل جذابیت زیبایی، دوام، سهولت نگهداری و کارایی آن است.

راش

مشابه گردو سیاه، چوب راش آمریکایی در دسته چوب های سخت قرار می گیرد. چوب راش آمریکایی مانند همزاد خود، چوب راش اروپایی، درختی زینتی یا سایه دار در نظر گرفته می شود.

نام گیاه شناسی چوب راش آمریکایی Fagus Grandifolia است . نام جنس Fagus از خدای سلتیک Fagus گرفته شده است. درختان راش در بخش شرقی ایالات متحده رشد می کنند.

درخت راش بین 100 فوت تا 130 فوت طول دارد و قطر تنه آن از 3 فوت تا 5 فوت است. ترجیح می‌دهد در خاک‌هایی که حاوی لوم، ماسه یا خاک رس هستند رشد کند. چوب راش یک نوع چوب بادوام است اما می تواند مستعد هجوم حشرات باشد.

گردو در مقابل راش: ظاهر

چوب گردو در مقایسه با چوب راش سایه های قهوه ای تیره تری دارد. می تواند از شکلات تیره با رگه های تیره تا قهوه ای کم رنگ باشد. چوب درخت گردو به رنگ زرد مایل به خاکستری کم رنگ نزدیک به رنگ سفید است.

چوب گردو متراکم است. دارای دانه های برجسته به طور محکم چیده شده است. همانطور که چوب در طول سال ها پیر می شود، پتینه ای براق به خود می گیرد. شناخته شده است که پس از پرداخت صافی دارد. این امر آن را برای ساخت مبلمان ایده آل می کند.

از طرف دیگر چوب راش چوبی با رنگ روشن است. به رنگ کرم کم رنگ، گاهی اوقات با رنگ صورتی یا قهوه ای می آید. چوب درخت راش سالم مانند درخت گردو سفید است.

چوب راش جامد است و چگالی بالایی دارد، بسیار بیشتر از چوب بلوط. می تواند درشت باشد و دارای منافذ با پرتوهای برجسته باشد. دانه چوب راش بافت ظریفی دارد که کمی مخدوش است. با وجود این، به طرز شگفت آوری پایدار است.

گردو در مقابل راش: دوام

گردو به دلیل زیبایی و دوام انتخاب خوبی برای ساخت مبلمان است. چوبی محکم، سخت و سنگین است. هنگامی که چوب برای مبلمان فضای باز استفاده می شود و بدون درمان باقی می ماند، به سایه نقره ای خاکستری تبدیل می شود.

کارگران نجاری درخشش طبیعی چوب گردو را دوست دارند. به همین دلیل ترجیح می دهند آن را لک نکنند زیرا لکه گیری زیبایی طبیعی آن را از بین می برد. به طرز شایسته ای در برابر پوسیدگی مقاومت می کند. اما به خوبی از پس حمله حشرات بر نمی آید. اگر چوب گردو به درستی درمان شود، می تواند بیش از نیم دهه دوام بیاورد.

راش چوبی قوی است. کارگران چوب از چوب راش برای پروژه های سازه ای استفاده می کنند. با این حال، به اندازه گردو بادوام نیست. چوب مقاوم است اما پس از بریدن شروع به ضعف می کند. مانند چوب گردو نمی تواند رطوبت و نوسانات دما را تحمل کند.

برخلاف گردو، راش معمولاً لکه دار یا رنگ می شود. توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به لکه ژل داشته باشد. بدون این درمان، راش می تواند ترک بخورد. با این حال، سخت و محکم است. این امر تبدیل آن به مبلمان داخلی زیبا را ایده آل می کند. راش چوبی است پایدار.

گردو در مقابل راش: نگهداری

چوب گردو به غیر از تمیز کردن گاه به گاه با یک پارچه بدون پرز به نگهداری زیادی نیاز ندارد. چوب در فضای باز خوب عمل نمی کند. تا زمانی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد، مدت زیادی دوام می آورد.

چوب گردو و چوب راش مستعد ابتلا به حشرات هستند. یک راه آسان برای جلوگیری از آن، نگه داشتن مبلمان در داخل خانه است. استفاده از پولیش مقاوم در برابر حشرات ممکن است حشرات را دور نگه دارد. پاشیدن مقداری نمک نیز ممکن است این کار را انجام دهد.

شکافتن چوب یک مشکل اساسی برای مبلمان چوبی است. علت اصلی آن دما و رطوبت بالا است. در حالی که چوب گردو به اندازه کافی بادوام است که در برابر شکافتن چوب مقاومت کند، چوب راش اینطور نیست.

چوب راش آسیب دیده به راحتی مستعد شکافتن چوب است. آسیب باعث می شود که چوب قادر به حفظ گرما نباشد . برای جلوگیری از این امر، مبلمان را در مکان هایی قرار دهید که خشک یا مرطوب نباشد. همچنین مراقب نور خورشید باشید، زیرا می تواند به چوب آسیب برساند.

گردو در مقابل راش: کارایی و موارد استفاده

کار با چوب درخت گردو بسیار آسان است. این چوب به طور کلی بادوام است، اما گردوی سیاه بادوام ترین چوب در بین کل جنس است. آنها برای کنده کاری عالی هستند و چیزهایی مانند خم شدن با بخار و استفاده از چسب با چوب گردو به خوبی کار می کنند.

سنباده زدن با دست، خم شدن با بخار و استفاده از چسب همگی درمان های مناسبی برای چوب گردو هستند. به عنوان مثال، همه چوب ها نمی توانند چسب را تحمل کنند. خم شدن بخار نیز برای برخی از چوب ها ایده آل نیست. اما انجام این کارها با چوب گردو سیاه بی خطر است.

کار با چوب راش مانند چوب گردو آسان است. هنگام ساخت اشیاء منحنی عالی است. سخت و سخت است و باعث دوام آن می شود. چوب در برابر سایش مقاوم است و می تواند جمع شود. انعطاف پذیر است و کار با آن آسان است.

آیا چوب راش مرغوب است؟

لطفا توجه داشته باشید: چوب راش برای کارهای چوبی ساختاری عالی است و به خوبی پوشش می دهد . با این حال، این به معنای دوام نیست: راش پس از برش نمی تواند در برابر عناصر بیرونی یا تغییرات رطوبت مقاومت کند. این باعث می شود برای استفاده در فضای باز و خارجی مناسب نباشد.

https://finland-wood.com/beech-wood-is-better-or-walnut/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل