اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205307446516287
در دسترس نیست

چگونه افراد مناسبی برای کسب و کارمان انتخاب کنیم ؟

مدیران شرکت های بزرگ چگونه استخدام می کنند؟

کد: 140205307446516287

، (اخبار رسمی): استخدام مهم ترین اقدام و تصمیم هر سازمانی است، به طوری که می توان استخدام را سنگ بنای موفقیت سازمان ها دانست و جالب تر این است که استخدام با سایر سیاست ها و تدابیر مدیریت در ارتباط است.

مدیران شرکت های بزرگ چگونه استخدام می کنند؟
مدیران شرکت های بزرگ چگونه استخدام می کنند؟

چگونه افراد مناسبی برای کسب و کارمان انتخاب کنیم ؟

مدیران شرکت های بزرگ چگونه استخدام می کنند؟

استخدام مهم ترین اقدام و تصمیم هر سازمانی است، به طوری که می توان استخدام را سنگ بنای موفقیت سازمان ها دانست و جالب تر این است که استخدام با سایر سیاست ها و تدابیر مدیریت در ارتباط است.

در حال حاضر کارجویان برای یافتن شغل موردنظرشان رزومه خود را برای شرکت های متعدد ارسال می کنند.

اگر کسب و کارها برنامه ای مشخص برای تعامل و پیگیری درخواست ها نداشته باشد، فرآیند استخدام نیروی کار بسیار دشوارتر خواهد شد.

داشتن برنامه ای که در آن بتوان رزومه های افراد را ارزیابی کرد و در صورت صلاح دید تعامل با آنها، در جلسات حضوری اهمیت بالایی دارد. 

در این جلسات تخصص مدیری که با افراد متقاضی مصاحبه می کند بسیار حایز اهمیت است و استخدامی فردی متناسب با نیاز سازمان به طور حتم اثرات مثبتی برای سازمان در پی خواهد داشت.

مدیران منابع انسانی به صورت معمول سوال های یکنواختی برای پرسیدن دارند ولی مدیرانی که تجربه ی بیشتری در مصاحبه با کارجویان دارند سوالاتی خاص و منحصر به فرد خود را دارند.

سوالاتی که نشان می دهند که این افراد به چه اندازه برای حضور دراین شغل اشتیاق دارند و همچنین این افراد چه دیدی نسبت به آینده دارند را بیان می کند. 

مدیرانی که تجربه کمتری در زمینه مصاحبه با کارجویان را دارند سوالات متداولی را در مصاحبه های استخدامی از کارجو سوال می کنند مانند:

سوالاتی ازجمله اطلاعات شخصی و سن، میزان تحصیلات، تعداد اعضای خانواده، علایق، سلایق و استعداد کارجویان و غیره.

این سوال ها معمولا به طور کلی از کارجویان در شرکت ها پرسیده می شود، برخی مدیران نیز از آموزش هایی که فرد گذرانده است می پرسند و یا اکثرا از سابقه کاری او سوال می کنند.

برخی مدیران نیز از آخرین آزمون روانشناسی را که در موردش شنیده اند روی داوطلب پیاده و اجرا می نمایند.

اما سوال اینجاست که بهترین و با تجربه ترین مدیران چه سوالاتی در مصاحبه های شغلی از کارجویان می پرسند؟

مدیران با سابقه منابع انسانی سوال هایی مطرح می کنند که مهارتهای تفکر افراد را مورد سنجش قرار می دهند و همچنین شهامت صحبت کردن آنها را ملاک قرار می دهند. 

مدیران شرکت های بزرگ برای استخدام و جذب نیروی انسانی باید موارد متعددی را در نظر بگیرند و این پروسه حساس را با توجه به نیاز سازمان خود پیش ببرند که برا ی انجام این کار الزامیست مدیران حتما برنامه ریزی و هدف داشته باشند
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 041333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام