اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207097507623425
در دسترس نیست

دیگر از دندانپزشکی نمی ترسید

درمان فوبیای دندانپزشکی

کد: 140207097507623425

، (اخبار رسمی): معرفی شیوه جدید دندانپزشکی برای افرادی که فوبیای دندانپزشکی دارند

درمان فوبیای دندانپزشکی
سدیشن یا بیهوشی در دندانپزشکی

ترس و فوبیای از دندانپزشکی عامل بروز بیماریهای دهان و دندان

اضطراب دندان یک پدیده رایج است که بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. این یک ترس یا فوبیا از مراجعه به دندانپزشک است که می تواند منجر به اجتناب از قرار ملاقات های دندانپزشکی و نادیده گرفتن بهداشت دهان و دندان شود. خوشبختانه، تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از آنها برای کمک به آرامش بیماران در طی مراحل دندان‌پزشکی استفاده کرد. یکی از این تکنیک ها دندانپزشکی آرام بخش است.

دندانپزشکی آرام بخش، همچنین به عنوان دندانپزشکی آرامش شناخته می شود، روشی برای استفاده از دارو برای کمک به بیماران در حین انجام اقدامات دندانپزشکی است. به ویژه برای بیمارانی که اضطراب دندانپزشکی را تجربه می کنند، آستانه درد پایینی دارند یا به کارهای دندانپزشکی گسترده نیاز دارند مفید است. دندانپزشکی آرام‌بخش را می‌توان به اشکال مختلف از جمله آرام‌بخشی خوراکی، آرام‌بخشی استنشاقی و آرام‌بخشی داخل وریدی (IV) انجام داد.

ایمپلنت دندان با بیهوشی (آرامبخشی در دندانپزشکی)

ایمپلنت دندان با بیهوشی شما را بیهوش نمی‌کند، اما به خوابی آرام فرو می‌برد تا ترس از اقدامات دندان‌پزشکی از وجود شما پاک شود. ایمپلنت آرامبخش روشی در دندان‌پزشکی مدرن است که سدیشن (Sedation) هم خوانده می‌شود. در واقع، بسیاری از اقدامات کاشت دندان نیازی به بیهوشی ندارد، اما برخی افراد دچار ترس از مراحل ایمپلنت هستند. انجام مراحل مختلف جراحی و کاشت دندان این گروه از افراد را دچار اضطراب و ناآرامی می‌کند. در این زمان، ایمپلنت در بیهوشی به کمک شما می‌آید تا ترس و استرس را از وجود شما پاک کند.

ایمپلنت دندان با بیهوشی چیست؟

فوبیادنتال یا ترس از دندان‌پزشکی نوعی واکنش روانی نسبت به اقدامات دندان‌پزشکی است. این ویژگی در برخی افراد باعث می‌شود تا درمان دندان‌های خود را نادیده بگیرند یا به عقب بیندازند. این ترس به‌ویژه در کاشت دندان به اوج خود می‌رسد. خوشبختانه راه درمان این مشکل وجود دارد و آن هم ایمپلنت دندان در زمان بیهوشی است.

به یک نکته مهم توجه کنید! برخلاف نام این روش که ایمپلنت در بیهوشی است، این روش با بیهوشی عمومی متفاوت است. در واقع، نام این روش را باید خواب مصنوعی بگذاریم که در بین مردم به بیهوشی معروف شده است. بیهوشی پیامدهایی دارد که پزشکان تا جای ممکن شما را درگیر آن نمی‌کنند. به همین دلیل، متخصصان ایمپلنت از روش ایمپلنت دندان با بیهوشی که در واقع ایمپلنت آرامبخش است، برای درمان بهره می‌برند.

در آغاز جلسه درمانی، پزشک از یکی از روش‌های مورد نظر برای به خواب بردن شما استفاده می‌کند. دوز و مقدار داروی مصرفی با توجه به زمان درمان شما انتخاب می‌شود. پس از پایان جلسه درمانی، شما با کم‌اثر شدن داروی خواب‌آور بیدار می‌شوید. حالت شما پس از پایان روند درمان همانند فردی است که از خواب بیدار شده است. البته اگر شما نیاز به جراحی لثه داشته باشید، این کار در بیهوشی کامل هم انجام می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان