اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207267639223671
در دسترس نیست

مختصری درباره مهمترین لوازم جانبی خودرو ، مانیتور، ردیاب، سیستم صوتی

کد: 140207267639223671

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله مختصری درباره لوازم جانبی ضروری خودروهای امروزی بحث کرده ایم. لوازمی مانند مانیتور خودرو، سیستم صوتی خودرو و ردیاب خودرو. لوازمی که شاید روزی استفاده از آن ها در ماشین برای ما یک رویا بود اما امروزه بدون این ابزار استفاده از خودرو شاید طاقت فرسا و غیر قابل تحمل باشد.

مختصری درباره مهمترین لوازم جانبی خودرو ، مانیتور، ردیاب، سیستم صوتی
لوازم جانبی خودرو دریچه ای به دنیای نوین

زمانی کاربرد وسایل در زندگی انسان صرفا جهت بقای نوع بشر بود، اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و فناوری این کاربرد تغییر ماهیت داده است. خودرو ها و وسایل نقلیه هم از این قاعده مستثنی نیستند.

مختصری درباره مهمترین لوازم جانبی خودرو ، مانیتور، ردیاب، سیستم صوتی  

در طول تاریخ نوع استفاده انسان از ابزار مختلف بسته به زمان و مکان تغییر بسیار زیادی کرده است. از گذشته های دور انسان همواره برای زندگی بهتر تلاش کرده است. زمانی کاربرد وسایل در زندگی انسان صرفا جهت بقای نوع بشر بود، اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و فناوری این کاربرد تغییر ماهیت داده است. خودرو ها و وسایل نقلیه هم از این قاعده مستثنی نیستند. خودرو تا همین چند سال قبل بیشتر از یک وسیله نقلیه برای جابجایی انسان از یک مکان به مکانی دیگر نبود. اما این روزها با پیشرفت همه جانبه علم و فناوری خودرو ها نیز پبشرفت بسیاری کرده اند. تصور کنید در ماشین خود نشسته اید و دارید همزمان با رانندگی فیلم میبینید، آهنگ گوش میکنید، فوتبال نگاه میکنید، وضعیت ترافیک جاده ها را نگاه کنید، با اتصال به سیمکارت با مانیتور خود تماس تصویری برقرار کنید، در هر لحضه امکان ردیابی ماشین خود را داریدف در هنگام دزدی خودروی خود ردیابی لحضه به لحضه و آنلاین ماشینتان بر روی گوشی خود برایتان فراهم است و موارد بسیاری دیگر. این امکانات تا چند سال پیش رویایی به نظر میرسید اما امروزه با  سیستمهای صوتی، تصویری و ردیابی خودرو همه این امکانات و آپشن ها در دسترس است. در اینجا قصد دارم به صورت خلاصه درباره این سه ابزار حیاتی هر خودرویی مختصری توضیح دهم. با من همراه باشید😊

مانیتور خودرو:  مانیتورهای خودرو معمولاً بر روی داشبورد یا در پشت صندلی‌ها نصب می‌شوند و به شما امکان مشاهده تصاویر و ویدئوها را در حین رانندگی می‌دهند. این مانیتورها می‌توانند برای نمایش دوربین‌های خلفی، نقشه‌های مسیر، اطلاعات سیستم صوتی و غیره استفاده شوند.

مزیت های مانیتور خودرو مانیتور ماشین به دلیل قابلیت نصب انواع برنامه ها و اپلیکیشن ها، کارایی و کاربرد بسیار زیادی دارد که در زیر به چند مورد پر طرفدار آن اشاره شده است.

  • مسیریابی
  • تماشای شبکه های تلوزیونی
  • پخش انواع فرمت های صوتی و تصویری
  • گوش دادن به پادکست
  • اتصال مانیتور به دوربین دنده عقب و دوربین های 360 درجه
  • برنامه های کاربردی خودرو
  • بلوتوث برای برقراری تماس و پخش موسیقی
  • بازی های سرگرم کننده

سیستم صوتی خودرو: یکی از مهم‌ترین موارد سرگرم کننده هنگامی که داخل کابین خودرو خود نشسته‌اید، داشتن یک سیستم صوتی قوی و گوش دادن به موزیک مورد علاقه‌تان است. هرچقدر سیستم صوتی شما قدرتمندتر باشد، می‌توانید بیشتر ازکیفیت و شفافیت صدای در حال پخش لذت ببرید. یک سیستم صوتی از اجزای مختلفی تشکیل شده و هرکدام از آنها وظایفی دارند که باعث می‌شود صدای خارج شده، با کیفیت و شفاف پخش شود.سیستم صوتی خودرو شامل رادیو، پخش کننده CD/DVD، اسپیکرها و سیستم صوتی است که در خودرو نصب می‌شود. این سیستم‌ها به شما امکان پخش موسیقی، تنظیم رادیو و برقراری ارتباط صوتی با گوشی همراه را می‌دهند. در بازار ایران سیستم های صوتی بسیاری وجود دارند اما میتوان سیستم صوتی پایونیر را برترین و پرطرفدارترین سیستم صوتی بازار در نظر گرفت. 

یک سیستم صوتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ یک رادیوپخش یا هدیونیت و یک باند مناسب ابتدایی ترین مواردی هستند که برای خرید و جمع آوری یک سیستم صوتی مناسب برای هرگونه ماشین مورد نیاز است. سیستم صوتی ماشین با قسمت‌هایی مانند : آمپلی فایر، ساب ووفر، تیوتر، کامپوننت، میدرنج و … کامل‌تر و حرفه ای تر می‌شود. یکی از اجزای اصلی سیستم صوتی، هدیونیت یا ضبط است که در اصل پل اصلی ارتباطی بین کاربر و صدای خروجی از اسپیکرها است. این قسمت از سیستم صوتی که از ابتدا ماشین ها را همراهی می‌کرده انواع مختلفی هم دارند که رایج ترین آن‌ها را در قسمت زیر به شما معرفی می‌کنیم :

  • رادیوفلش:

این دسته فقط فلش و AUX را پشتیبانی کرده و بیشتر برای کسانی مناسب است که می‌خواهند با هزینه کم و حذف کردن سی دیاز طریق فلش موسیقی پخش کنند. (از جمله رادیوفلشهای شرکتهای معروف می توان به مدل 125 پایونیر اشاره کرد)

  • رادیوپخشهای دو طبقه:

رادیوپخشهای 2دین (2DIN )، که به همان رادیوپخش‌های 2 طبقه مشهور هستند، دارای مانیتورهای بزرگ و اکثرا 6.1 اینچی یا 7 اینچی بوده و در بین برندهای معروف شرکت پایونیر مدل‌های مختلف 2 دین در بازار ایران عرضه می‌کند این نوع دستگاه، مخصوص ماشین‌هایی است که محل قرارگیری ضبط آن‌ها بزرگ‌تر از ماشین‌های دیگر است، ماشین‌های جدید و شاسی بلند بیشتر از این نوع استفاده می‌کنند.این نوع از دستگاه‌ها متناسب با سایزشان دارای قابلیت‌های بیشتری نیز هستند، مانند پخش فایل‌های تصویری، نصب دوربین دنده عقب، نصب تلویزیون دیجیتالی و…

  • رادیو پخشهای Indash:

رادیوپخش‌های 1 طبقه که مانیتور به آنها وصل می‌شود. برای ماشین‌هایی مانند 206، 207، و یا برای پژو پرشیا و پژو 405 (در صورت استفاده از قاب)، پراید، تیبا و انواع سمند و … کاربرد دارد. اتصال دوربین عقب، دوربین مادون قرمز، GPS و … از امکانات اضافه دی وی دی ها است. مانیتور این پخش‌ها حالت آسانسوری دارد و به داخل پخش می‌رود و در می‌آید.

  • ساب ووفر

وظیفه این قطعه، پخش صداهای پایین و بیس است و برای اینکه صدای حرفه‌ای را داشته باشید باید آن را به آمپلی‌فایر متصل کنید و همینطور باید بدانید که آن مستقیما به ضبط متصل نمی‌شود. برای یک سیستم حرفه‌ای ساب ووفر بسیار لازم است و دلیل اصلی تفاوت سیستم معمولی از سیستم مجهز و قوی است. ساب ووفر برای راه اندازی به آمپلی فایر نیاز دارد.

  • میدرنج

این نوع جدیدی از اسپیکر ماشین است که می‌تواند صدای بهتری را نسبت به باند معمولی ارائه دهد ولی باید در کنار ساب‌ووفر قرار بگیرد، زیرا این وسیله به تنهایی هیچ صدای بیسی را پخش نمی‌کند و ساب‌ووفر این عمل را برایش انجام می‌دهد. برای اینکه قدرت آن را افزایش دهید بهتر است که آن را به آمپلی‌فایر نیز متصل کنید تا قدرتش چندین برابر شود، اکثرا در کنار این وسیله از سوپرتیوتر نیز استفاده می‌شود.

  • تیوتر و سوپرتیوتر

این قطعات کوچک هستند و فقط برای صدای زیر کاربرد دارند و آنها را نمتوان به تنهایی استفاده کرد و باید با آن را با بلندگوهای دیگر ترکیب کرد. این دستگاه آنقدر کوچک است که می‌شود آن را به راحتی به شیشه جلو ماشین متصل کرد. نوع پیشرفته‌تر تیوترها، سوپرتیوترها هستند که در کنار میدرنچ در روی طاقچه عقب خودرو نصب می‌شوند.

  • سوپرتیوتر ها:

سوپر تیوترها به اصطلاح به تیوترهای قدرتمند گفته می‌شود که صدای ریز زیادی تولید می‌کنند. میدرنج‌ها معمولا کنار سوپر تیوتر بسته می‌شوند که وظیفه اصلی آن پخش صدای زیر است. سوپر تیوتر در سیستم‌هایی که صدای بم دارند کمک بسیار زیادی در شفاف شدن صدا می‌شکنند. سوپر تیوتر نیز مانند میدرنج پرتاب صدای فوق العاده بالایی دارد.

  • آمپلی‌فایر

این وسیله را میتوان مغز سیستم ماشین هم دانست. وظیفه اصلی آن تقویت و تقسیم قسمت‌‎های موزیک به خروجی‌های صدا می‎باشد. آمپلی‌فایرمی‎تواند صداهای پایین را به ساب‌ ووفر و صداهای بالا را هم به بلندگو برساند. تمامی رادیو پخش‌ها دارای آمپلی‌فایر درونی هستند.

ردیاب خودرو دیاب خودرو یک دستگاه الکترونیکی است که برای پیدا کردن موقعیت فعلی و ردیابی خودروها استفاده می‌شود. این دستگاه معمولاً شامل یک ماژول جی‌پی‌اس (GPS) است که اطلاعات مکانی را از طریق سیگنال‌های ماهواره‌ای دریافت می‌کند و سپس این اطلاعات را به یک سرور یا پلتفرم آنلاین ارسال می‌کند.

انواع ردیاب خودرو

ردیاب خودرو در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. این مدل‌ها اغلب در نوع ساختار و نحوه اتصال به ماشین با یک‌دیگر تفاوت دارند. در ادامه انواع ردیاب خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱- ردیاب خودرو سیمی، قدرتمند و قابل اطمینان

ردیاب خودرو سیمی، یکی از پرفروش‌ترین جی پی اس ها در بازار است. قدرت بالا و دقت قابل اطمینان این دستگاه از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن به شمار می‌روند. این ردیاب از طریق سیم به سیستم برق خودرو متصل شده و فعالیت خود را شروع می‌کند. به همین منظور برخلاف دیگر مدل‌های GPS، نیازی به جدا شدن و شارژ شدن باتری ندارد. البته در برخی مدل‌های آن یک باتری داخلی به منظور احیای فعالیت ردیاب در زمان جدا شدن از سیستم الکتریکی خودرو تعبیه شده است. این باتری هنگام فعالیت ردیاب و اتصال به برق ماشین، خود را شارژ می‌کند. عدم وجود پورت OBD در ساختار ردیاب سیمی، آن را به گزینه‌ای مطمئن برای خودروهای قدیمی و کامیون‌های دیزلی تبدیل کرده است. علاوه بر این نبود پورت OBD در این ردیاب موجب کاهش ابعاد آن شده و برای نصب آن دست کاربر بازتر خواهد بود.نصب و راه‌اندازی ردیاب سیمی ماشین به سبب نیاز به اتصال با سیستم برق خودرو، باید توسط متخصصین انجام شود.

۲- ردیاب ماشین فندکی، آشکار اما پنهان

ردیاب ماشین فندکی، ظاهری شبیه به شارژر فندکی خودرو دارد. این دستگاه در کنار ردیابی دقیق ماشین می‌تواند به شارژ کردن تلفن همراه شما نیز بپردازد. عملکرد ردیاب فندکی بسیار ساده و راحت است. پس از اینکه سیم کارت را درون جی پی اس قرار داده و آن را به پورت فندکی خودرو متصل کنید، ردیاب شروع به کار می‌کند. مهم‌ترین ویژگی‌های جی پی اس فندکی ماشین را می‌توان در نصب سریع و طراحی جالب آن خلاصه نمود. ضمن این که این دستگاه طوری برنامه‌ریزی شده که به محض جدا شدن از فندکی خودرو، آلارم هشداری برای مالک ارسال می‌کند.

۳- جی پی اس خودرو آهنربایی، بدون نیاز به سیم‌کشی

یکی دیگر از انواع ردیاب خودرو موجود در بازار، جی پی اس های مغناطیسی (آهنربایی) هستند. نصب این دستگاه بسیار ساده بوده و تنها کافیست آن را به بدنه فلزی خودرو متصل کنید. ردیاب آهنربایی دارای یک باتری داخلی است که برق لازم سیستم را تامین می‌کند. از این رو باید به طور مرتب میزان شارژ آن را بررسی کنید تا در زمان‌های اضطراری با خاموشی دستگاه مواجه نشوید.

۴- ردیاب ماشین دیاگی، ساده اما کارآمد

اگر هزینه مورد نظرتان برای خرید ردیاب ماشین، محدود است، پیشنهاد ما ردیاب دیاگی است. این دستگاه به سبب سادگی ساختار، نسبتا ارزان‌قیمت است. اما با این وجود کارایی لازم را در موقعیت یابی خودرو دارد. جی پی اس دیاگی بر روی سوکت دیاگ برق ماشین نصب شده و بالافاصله کار خود را شروع می‌کند. این ردیاب با وجود سادگی در ساختار و نصب راحت، دقت بالایی در یافتن موقعیت دارد. به همین منظور می‌توان به آن اطمینان کرده و از قابلیت‌هایش استفاده نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک آپشن

گروه بانک آپشن متشکل از کادر مجرب در زمینه سیستم های صوتی، تصویری و امنیتی خودرو فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳ آغاز نموده است. تیم تخصصی بانک آپشن از ابتدا همراه با مشتریان گرامی می باشد برای مشاوره قبل از خرید می توانید با شماره ثابت موجود در انتهای صفحه تماس حاصل نمایید تا تیم پشتیبانی آنلاین با توجه به بودجه و نیاز شما بهترین و مناسب ترین محصول را به شما معرفی نمایند. تمامی محصولات عرضه شده دارای ضمانت پس از فروش بوده و فروش آغاز تعهد ما می باشد. با آرزوی تجربه ای دلنشین برای مشتریان گرامی

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۶۶۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید