اطلاعات تماس
  • 091404*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211187810325315
در دسترس نیست

آموزش ساخت انواع تابلو چلنیوم

کد: 140211187810325315

، تبریز , (اخبار رسمی): برای آموزش چلنیوم به غیر از مسائل فنی شما باید با نرم افزار ها و دستگاه هایی مانند برش لیزر کار کنید.

آموزش ساخت انواع تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم شیرین ممتاز

اگر می خواهید به سراغ کار تابلو سازی بروید باید در خصوص آموزش چلنیوم، اطلاعاتی کسب کنید. تابلو های چلنیوم در حقیقت حروف برجسته هستند که با متریال مختلفی مانند پلکسی گلاس و آلومینیوم ساخته می‌ شوند.‌

راهنمای آموزش چلنیوم

اگر می خواهید به سراغ کار تابلو سازی بروید باید در خصوص آموزش چلنیوم، اطلاعاتی کسب کنید. تابلو های چلنیوم در حقیقت حروف برجسته هستند که با متریال مختلفی مانند پلکسی گلاس و آلومینیوم ساخته می‌ شوند.‌ این حروف می توانند در شکل ها، فونت ها و رنگ های مختلفی تولید شوند. در به ادامه گام های مهم برای ساخت تابلو چلنیوم می پردازیم.

گام اول برای آموزش چلنیوم

برای آموزش چلنیوم لازم است با نرم افزار های طراحی آشنایی داشته باشید.‌ معمولا متن مورد نظر با نرم افزار پرکاربرد کورل دراو یا نرم افزار اتوکد طراحی می شود. شما می توانید متن و لوگو را به شیوه های مختلف طراحی کرده و به کمک خلاقیت خود کاری متفاوت خلق کنید.

برش بر روی مواد اولیه

در آموزش چلنیوم به غیر از روش های مورد استفاده باید با متریالی که برای ساخت این تابلو ها استفاده می شوند نیز آشنا شوید. از فلزاتی ماند آهن یا استیل برای ساخت این تابلو ها استفاده می شود؛ اما یکی از پرکاربرد ترین مواد برای ساخت این تابلو ها پلکسی گلس است. با توجه به طرح، برش لیزر بر روی این مواد انجام می شود. برش لیزری یکی از دقیق ترین روش ها برای برش دادن مواد اولیه ساخت چلنیوم می باشد.

چسباندن لبه ها برای ساخت تابلو چلنیوم

کسانی که به دنبال آموزش چلنیوم هستند؛ باید بدانند چسباندن لبه ها در ساخت تابلوی چلنیوم اهمیت بسیار زیادی دارد.‌ برای این کار دستگاه های مخصوصی وجود دارند. البته این دستگاه ها توسط کشور های خارجی طراحی و تولید می شوند. گاهی کار کردن با این دستگاه به دلیلی این که برای برش دادن حروف لاتین طراحی شدند؛ کار مشکلی می باشد. به همین دلیل می توان از روش دستی نیز برای این کار کمک گرفت.

زیر سازی حروف

بعد از این که طراحی برای ساخت تابلو چلنیوم انجام شد و حروف آن ابتدا به کمک برش لیزری و سپس از طریق چسباندن لبه ها تکمیل شدند؛ نوبت به زیر سازی حروف می رسد. این حروف را نمی توان بدون زیر سازی نصب کرد. برای زیر سازی حروف، از یک متریال مهم و پر کاربرد در صنعت استفاده می شود. از pvc  برای زیرسازی حروف تابلوی چلنیوم استفاده می کنند. برای انجام این کار حروف ساخته شده را بر روی pvc  قرار داده و سپس دور تا دور آن ها را خط کشیده و با اره برش می دهند.

نورپردازی

در آموزش چلنیوم نباید فقط به مسائل فنی توجه کنید. شما باید به نکاتی که می تواند باعث زیبا شدن کار شما شوند نیز توجه کافی داشته باشید. نورپردازی حروف، یکی از مهم ترین روش های می باشد که می تواند سبب زیبا تر شدن کار شما شود.‌ برای نورپردازی تابلو های چلنیوم از لامپ هایmsd  استفاده می شود. این لامپ ها بر روی pvc  ها برش داده شده نصب می شوند. معمولا می توان این لامپ ها را با فاصله سه تا چهار سانتی متر از یکدیگر نصب کرد. این که لامپ ها با فاصله مناسب و در نسبت های برابر با یکدیگر نصب شوند؛ اهمیت زیادی دارد. زیرا این کار می تواند سبب شود فضا های تاریک و روشن بین حروف به وجود بیاید. البته از همین مسئله نیز می توان استفاده کرد و به طور مثال نورپردازی یک کلمه را به شکلی انجام داد که پر نور تر از باقی کلمات باشد.‌

نصب تابلو چلنیوم

برای نصب تابلو، ابتدا pvc  که برای زیر سازی کار است؛ روی تابلو پیچ شده و سپس سیم های اضافی لامپ را به پشت کار منتقل می کنیم. برای انجام این کار معمولا از ور ق های pvc  که ضخامتی بین ۸ تا ۱۰ میلی متر دارند استفاده می شود. در این مرحله و قبل از نصب حروف، باید جریان الکتریکی را به وسیله منبع تغذیه برقرار کرده و از کار کردن درست لامپ ها مطمئن شویم. بعد از آن نوبت به نصب کردن حروف می رسد. به طور کلی می توان گفت کسانی که به دنبال آموزش چلنیوم و یادگیری تابلو سازی هستند باید بدانید این روش، تلفیقی از چند مهارت مهم است. شما باید دانش فنی لازم، مهارت کافی برای ساخت و همچنین خلاقیت برای طراحی حروف و لوگو را داشته باشید. تنها با تلفیق این مهارت ها، می توانید کاری تأثیرگذار انجام دهید.‌

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تابلو الماس

گروه تبلیغاتی و تابلو سازی الماس در سال ۱۳۹۱ بعد از اخذ مجوز های رسمی و قانونی لازم تاسیس و از همان سالهای اولیه گام های بزرگی را در جهت جلب اعتماد برند های معتبر برداشت گروه الماس مجموعه کاملی از خدمات ساخت و راه اندازی را برای اجرای موفق پروژه ها فراهم می نماید و با بهره گیری از سوابق و تجربیات بدست آمده در تحویل پروژه های برتر و بزرگ می کوشد اعتماد مشتریان را جلب نماید

اطلاعات تماس
  • 091404*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی