اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140302167908225776
در دسترس نیست

اهمیت انتخاب پاور کامپیوتر در اسمبل؛ معرفی ۳ نکته خیلی مهم

کد: 140302167908225776

، (اخبار رسمی): زمانی که قصد خرید قطعات و اسمبل یک سیستم رایانه‌ای را دارید، ممکن است در دنیای اعداد و ارقام و مشخصات قطعات مختلف سردرگم شوید.

اهمیت انتخاب پاور کامپیوتر در اسمبل؛ معرفی ۳ نکته خیلی مهم
اهمیت انتخاب پاور کامپیوتر در اسمبل؛ معرفی ۳ نکته خیلی مهم
اهمیت انتخاب پاور کامپیوتر در اسمبل؛ معرفی ۳ نکته خیلی مهم
اهمیت انتخاب پاور کامپیوتر در اسمبل؛ معرفی ۳ نکته خیلی مهم
اهمیت انتخاب پاور کامپیوتر در اسمبل؛ معرفی ۳ نکته خیلی مهم
اهمیت انتخاب پاور کامپیوتر در اسمبل؛ معرفی ۳ نکته خیلی مهم

نه تنها هر رایانه شخصی به چندین قطعه نیاز دارد که همه باید با یکدیگر سازگار باشند، هر کدام، خواه یک کیس، یک کارت گرافیک یا یک پاور، شامل چندین گزینه مختلف است و اغلب مشخص نیست که کدام را باید انتخاب کنید و چرا 
اهمیت انتخاب پاور کامپیوتر در اسمبل؛ معرفی ۳ نکته خیلی مهم
زمانی که قصد خرید قطعات و اسمبل یک سیستم رایانه‌ای را دارید، ممکن است در دنیای اعداد و ارقام و مشخصات قطعات مختلف سردرگم شوید. نه تنها هر رایانه شخصی به چندین قطعه نیاز دارد که همه باید با یکدیگر سازگار باشند، هر کدام، خواه یک کیس، یک کارت گرافیک یا یک پاور، شامل چندین گزینه مختلف است و اغلب مشخص نیست که کدام را باید انتخاب کنید و چرا. به طور خاص برای پاورها چندین وات مختلف، رتبه بندی بازده، کانکتورها و البته قیمت پاور را باید در نظر بگیرید که در عملکرد سیستم و محدودیت‌های بودجه‌ای شما تأثیر مستقیم دارد.
در این مطلب، ابتدا نگاهی به اهمیت انتخاب پاور مناسب در اسمبل خواهیم داشت و پس از آن فهرستی از ۳ نکته خیلی مهم را که باید هنگام انتخاب پاور برای اسمبل سیستم خود در نظر بگیرید، گردآوری کرده‌ایم. توجه داشته باشید که این فهرست جامع نیست و ممکن است لازم شود عوامل دیگری را در نظر بگیرید. با این حال، برای اکثر سیستم‌ها، این سه مورد از همه مهم‌تر خواهند بود.
اهمیت انتخاب پاور مناسب در اسمبل
پاور کامپیوتر یا منبع تغذیه، همان‌طور که از اسمش پیداست، وظیفه تأمین توان مورد نیاز قطعات را دارد. این قطعه حیاتی در یک سیستم رایانه‌ای، باید بتواند برق کافی و بدون نوسان را به همه قطعات برساند تا کارکرد آن‌ها تحت تأثیر قرار نگیرد. تمام قطعاتی که در یک سیستم رایانه‌ای کار می‌کنند، الزامات خاصی در زمینه برق دریافتی دارند که یک پاور مناسب، می‌تواند پاسخگوی این الزامات باشد.
در کنار تأمین برق مورد نیاز، پاور کامپیوتر باید بهینه کار کند، توانایی کنترل فشارهای وارده را داشته باشد و البته سر و صدای زیادی ایجاد نکند. البته بعضی مولفه‌های دیگر هم وجود دارند که مربوط به امکانات جانبی می‌شوند. در ادامه این مطلب، ۳ نکته خیلی مهم در مورد پاور کامپیوتر را بررسی خواهیم کرد.
مهم‌ترین نکات مربوط به پاور کامپیوتر 
همان‌طور که گفتیم، پاور قطعه‌ای مهم و البته حساس در یک سیستم رایانه‌ای است. برای انتخاب و خرید پاور مناسب برای اسمبل سیستم باید به ۳ نکته شامل توان خروجی (وات)، کانکتورها و بازدهی توجه داشته باشید. اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به این نکات داشته باشیم.
توان خروجی
بدون شک مهمترین قدم در انتخاب پاور مناسب، تعیین میزان وات مورد نیاز است. اگر رایانه شما به ۱۰۰۰ وات نیاز دارد اما یک پاور ۶۰۰ واتی در اختیار دارید، سیستم اصلا روشن نخواهد شد. بنابراین، پس از تصمیم گیری در مورد کارت گرافیک، پردازنده، مادربرد، رم و درایو ذخیره‌سازی مد نظر، توصیه می‌شود از یک ماشین حساب پاور برای تخمین میزان وات مورد نیاز رایانه خود استفاده کنید.
برای محاسبه توان خروجی مطلوب برای سیستم، این نکته را در نظر بگیرید که اگر تمام قطعات رایانه شما به ۸۰۰ وات توان نیاز دارند، بهتر است یک پاور با توانی بیشتر (در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ وات) تهیه کنید. این مقدار بیشتر به عنوان یک حاشیه امن برای نوسان‌ها و موارد خاص است که باعث اطمینان خاطر از ارائه بهترین عملکرد سیستم شما خواهد شد. به عنوان مثال برای چنین سیستمی می‌‌توانید پاور تسکو مدل TP1000 GA را انتخاب کنید.
کانکتورها
وقتی یک پاور می‌خرید، باید تقریبا تمام کابل‌هایی را که برای اتصال آن به اجزای مختلف داخل رایانه‌تان نیاز دارید، همراه داشته باشد؛ اما باز هم، با احتیاط ادامه دهید و مطمئن شوید. اول از همه، یک پاور کامپیوتر می‌تواند ماژولار یا غیر ماژولار باشد و اگر این گزینه را دارید، معمولا باید نسخه ماژولار را به جای غیر ماژولار انتخاب کنید. اگر می‌خواهید کابل‌هایتان مرتب باشند، این موضوع بسیار مهم است. پاورهای غیر ماژولار با تمام کابل‌های لحیم شده به برد مدار عرضه می‌شوند، بنابراین شما نمی‌توانید فقط کابل‌هایی را که در اسمبل سیستم خود نیاز دارید، انتخاب کنید. در نتیجه، کابل‌های اضافی بدون هدف از کنار PSU آویزان می‌شوند که بر جریان هوا تأثیر می‌گذارند، اما بیشتر زیبایی‌شناسی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
نصب پاورهای ماژولار در صورتی که تازه وارد اسمبل رایانه شخصی شده اید، کمی پیچیده‌تر است؛ اما به شما امکان می‌دهند کابل دقیق متناسب با سیستم خود را انتخاب کنید، زیرا کابل‌ها متصل نیستند. یکی از پاورهای تمام ماژولار با کیفیت در بازار ایران، پاور کولر مستر مدل GX3 850 Gold است که برای گیمرها و افراد حرفه‌ای گزینه‌ای عالی به شمار می‌رود. در نهایت، PSU‌های نیمه ماژولار نیز وجود دارند که با برخی از کابل‌ها لحیم شده عرضه می‌شوند و در صورت لزوم، امکان حذف برخی از آن‌ها را باقی می‌گذارند.
جدا از انتخاب بین ماژولار و غیر ماژولار، مطمئن شوید که PSU شما دارای تمام کانکتورهای مورد نیاز است. کانکتور ۲۴ پین ATX که برای مادربرد استفاده می‌شود، کانکتور ۸ پین CPU که برق را مستقیما به مادربرد می‌رساند و کانکتورهای PCIe که برای کارت‌های گرافیک استفاده می‌شود را خواهید یافت. برخی از پردازنده‌های گرافیکی، مانند RTX 4090، با آداپتورهای مخصوص به خود عرضه می‌شوند، زیرا کانکتورهای آن‌ها پین‌های بیشتری نسبت حالت استاندارد دارند.
رتبه بازدهی
همه پاورهای کامپیوتر دارای رتبه‌های بازدهی هستند که اساسا بازده برق یک واحد خاص را تخمین می‌زند. راندمان کمتر برابر با گرمای بیشتر است که نمی‌تواند چیز خوبی باشد. هنگامی که شما یک پاور برای اسمبل سیستم خریداری می‌کنید، تقریبا همه مدل‌ها حداقل دارای گواهینامه 80 Plus هستند. این گواهینامه به معنای بازدهی حداقل ۸۰ درصدی پاور در زمان کار با ۲۰، ۵۰ یا ۱۰۰ درصد توان است. در واقع یک پاور کامپیوتر با این گواهینامه، ۸۰ درصد انرژی دریافتی را به برقی تبدیل می‌کند که می‌تواند توسط رایانه شخصی شما استفاده شود و بقیه به صورت گرما از بین می‌رود.
رایج‌ترین رتبه‌بندی‌های کارایی که در بازار می‌بینید شامل موارد زیر است:
•    80 Plus
•    80 Plus Bronze
•    80 Plus Silver
•    80 Plus Gold
•    80 Plus Platinum
•    80 Plus Titanium
قانون کلی در اینجا این است که هر چه پاور کامپیوتر کارآمدتر باشد، بهتر است. در رایانه‌هایی که قرار است برای کارهای سبک اسمبل شوند می‌توانید با یک پاور با گواهی بازدهی 80 Plus کنار بیایید. با این حال، اگر در حال اسمبل یک رایانه شخصی مخصوص بازی یا سیستمی برای کارهای سنگین هستید، توصیه می‌کنیم حداقل از یک پاور با گواهی بازدهی طلایی یا پلاتینیوم استفاده کنید. البته توجه کنید که هرچقدر این گواهی بهتر باشد، قیمت پاور هم گران‌تر خواهد شد. بنابراین لازم است محدودیت بودجه را هم در نظر بگیرید. در ادامه نگاهی به ۳ مدل از پرطرفدارترین پاورهای بازار ایران خواهیم داشت.
۳ پاور پرطرفدار در بازار ایران
در این بخش ۳ تا از پاورهای جذاب از برندهای گرین، کولر مستر و تسکو را با کمک کارشناسان فروشگاه اینترنتی تاپ رایان انتخاب کرده‌ایم. مدل‌‌های انتخاب شده عبارت‌اند از:
•    پاور گرین مدل GP800 A-GED
•    پاور کولرمستر مدل MWE 750 WHITE
•    پاور گیمینگ تسکو مدل TP1000 GA
در ادامه نگاهی کلی به مشخصات و بازه‌ی قیمتی این مدل‌های محبوب و پرفروش در بازار ایران خواهیم داشت.
GP800 A-GED
پاور گرین مدل GP800 A-GED یکی از محبوب‌ترین پاورهای بازار ایران برای اسمبل سیستم است. این پاور با توان خروجی ۸۰۰ وات از پس تأمین توان قطعات پرقدرت بر می‌آید. گواهی بازدهی این پاور ۸۰۰ واتی، از نوع 80 Plus Bronze بوده و طراحی آن به صورت غیر ماژولار است. این پاور محبوب گرین، با گارانتی اصلی سازنده (سیاره سبز) در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان موجود بوده و با ارسال سریع به فروش می‌رسد.
MWE 750 White
پاور کولر مستر مدل MWE 750 White از مدل‌های پرطرفدار کولر مستر برای اسمبل انواع سیستم‌های کامپیوتری است. این پاور غیر ماژولار، با توان خورجی ۷۵۰ وات، گواهی بازدهی 80 Plus دارد. این پاور جذاب کولر مستر با گارانتی اصلی و با قیمت رقابتی در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان عرضه می‌شود.
TP1000 GA
پاور تسکو مدل TP1000 GA شاید جالب‌ توجه‌ترین مدل معرفی شده در این مطلب باشد. این پاور ۱۰۰۰ واتی از برند تسکو، ضمن بهره‌مندی از امکانات جانبی مثل نورپردازی RGB از هر دو مدل قبلی ارزان‌تر است. گواهی بازدهی این پاور تسکو 80 Plus بوده و طراحی آن به صورت غیر ماژولار است. این پاور گیمینگ، با گارانتی رسمی توسن سیستم با ارسال سریع توسط تاپ رایان به فروش می‌شد.
خرید پاور کامپیوتر از تاپ رایان
مهم‌ترین نکات انتخاب یک پاور مناسب برای اسمبل سیستم را معرفی و بررسی کردیم. با در نظر گرفتن این ۳ نکته مهم، می‌‌توانید بهترین پاور را متناسب با نیازهای خود و کاربری سیستمی که قصد اسمبل کردنش را دارید، تهیه کنید. پیشنهاد ما برای خرید پاور کامپیوتر، فروشگاه اینترنتی تاپ رایان است. در تاپ رایان، سبد کاملی از پاورهای کامپیوتر موجود در بازار ایران عرضه می‌شود که به آسانی می‌‌توانید با امکانات هوشمند این فروشگاه، آن‌ها را فیلتر کرده و بهترین مدل‌ها را یکجا ببینید، مقایسه کنید و برای اطمینان از انتخاب، از مشاوره‌ی تخصصی تاپ رایان استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]