اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139307151580043

روز دوشنبه چهاردهم مهرماه با حضور اعضای هیات موسس برگزار شد

اولین جلسه مجمع خیران حامی فناوری

کد: 139307151580043

https://goo.gl/uU2yTF

، تهران , (اخبار رسمی): اولین جلسه مجمع خیران حامی فناوری‌ با حضور اعضای هیات موسس در روز دوشنبه چهاردهم مهرماه جاری در اقامتگاه مجمع برگزار شد.

اولین جلسه مجمع خیران حامی فناوری

این مجمع باید متفاوت از سایر مؤسسات خیریه عمل کرده و از هرگونه موازی‌کاری خودداری کند

به گزارش روابط عمومی انجمن پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران، در این جلسه، مهندس محمدجواد قاسمی سرپرست مرکز تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیرعامل صندوق واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و معادن به عنوان میزبان جلسه، ضمن ارائه توضیحاتی درباره پیشینه امور خیریه در بحث فناوری و همچنین علت نام‌گذاری مجمع با نام فعلی گفت: این مجمع به دنبال این هستیم  که پتانسیل امور خیریه موجود در داخل و خارج کشور به سمت طرح‌هایی سوق یابد که در اختیار محقیقن کشور است و می‌تواند به ثروت تبدیل شود.

وی با اشاره به تایید اساسنامه مجمع عنوان کرد که قرار است شعبه‌هایی از مجمع در استان‌های کشور راه‌اندازی شود و روسای پارک‌های علم و فناوری نیز مسئولیت این شعب را بر عهده داشته باشند.

مهندس قاسمی افزود: این مجمع قصد دارد در امور بهداشت، انیمیشن (پویانمایی و فناوری اطلاعات) و محیط زیست و توسعه پایدار فعالیت‌ کند که البته این  موارد باید به تصویب هیأت مدیره مجمع برسد.

وی همچنین با دعوت از شورای ایرانیان خارج از کشور در این مجمع، خواستار حضور خیرین خارج از کشور در امور خیریه تجاری‌سازی شد و اعلام کرد به منظور اطلاع‌رسانی بیشتر و حضور فعال‌تر در فضای مجازی به زودی سایت اینترنتی مجمع راه‌اندازی خواهد شد.

مهندس قاسمی همچنین با اشاره به قصد وزارت علوم تحقیقات فناوری در واگذاری 25 درصد از 49 درصد سهم خود در صندوق واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و معادن، پیشنهاد داد که مجمع خیرین فناوری بخشی از این سهام را خریداری نماید و از حاضرین خواست تا نظرات خود را در این خصوص اعلام نمایند.

وی افزود:  در کشور 18 صندوق تحقیق و پژوهش وجود دارد و در حال حاضر تنها، «صندوق واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و معادن» آمادگی فروش بخشی از سهام متعلق به دولت را دارد. پ

در ادامه، مهندس بهروز بادکو معاون پشتیبانی و امور مجلس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: باید مقداری از سهام خریداری شود که بتوان در هیأت مدیره صندوق مذکور تأثیرگذار بود.

در ادامه جلسه نیز اعضای حاضر در جلسه به بیان نظرات خود پرداخته و تأکید داشتند که این مجمع باید متفاوت از سایر مؤسسات خیریه عمل کرده و از هرگونه موازی‌کاری خودداری کند.

همچنین اعضای جلسه بر هرگونه همکاری مادی و معنوی در راه‌اندازی این مجمع اتفاق نظر داشتند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی

هسته اصلی پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی از سال 1372 و با ایجاد گروه پژوهشی مخابرات شکل گرفت و به تدریج و طی سالهای بعد با توسعه فعالیتهای تحقیقاتی این مجموعه و تشکیل دو گروه پژوهشی جدید با نامهای «دیجیتال» و «توسعه مدلهای کسب و کار فناوری اطلاعات» زمینه شکل گیری رسمی این پژوهشکده فراهم گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]