اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139402135080043

حرکت به جلوی طرح جامع آموزش الکترونیک با حضور کارشناسان ژاپنی

کد: 139402135080043

http://bit.ly/1GS84KJ

، تهران , (اخبار رسمی): به منظور آغاز پروژه «طرح جامع آموزش الکترونیک برای ارتقای توانمندی‌های نیروی کار با هدف دستیابی به فرصت‌های عادلانه آموزشی»، اولین گروه از کارشناسان ژاپنی به ایران سفر کردند.

حضور کارشناسان JICA در پژوهشکده ICT جهاد دانشگاهی

این طرح در نظر دارد تا زیرساخت و محتوای آموزش الکترونیک را در حوزه کشاورزی برای استان کرمانشاه به عنوان یک منطقه مستعد در کشور فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده ICT جهاد دانشگاهی، در آوریل سال 2014 طرح مشترکی بین پژوهشکده فوق و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA) تحت عنوان « طرح جامع آموزش الکترونیک برای ارتقای توانمندی‌های نیروی کار با هدف کاهش بیکاری و دستیابی به فرصت‌های عادلانه آموزشی» به تصویب رسید. در راستای تصویب این طرح، جمعی از اساتید حوزه آموزش الکترونیک از کشور ژاپن به ایران اعزام شدند.

این پروژه در نظر دارد تا زیرساخت و محتوای آموزش الکترونیک را در حوزه کشاورزی برای استان کرمانشاه به عنوان یک منطقه مستعد در کشور فراهم کند.

بنابر این گزارش، کارشناسان ژاپنی با هدف دستیابی به سه گام اصلی «شناخت توانمندی‌های جهاد دانشگاهی جهت اجرای پروژه»، «بحث روی برنامه آغازین پروژه» و همچنین «تعیین پیش نیازهای اجرای پروژه» به ایران سفر کردند.

طرفین در طی نشست‌های مختلف که سه روز به طول انجامید، بر روی ابعاد مختلف پروژه شامل جامعه هدف پروژه، گام‌های اجرایی پروژه، پیش‌نیازهای لازم و برنامه آینده پروژه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لازم به ذکر است در نشست روز اول، مدیران ارشد حوزه فناوری اطلاعات از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فناوری اطلاعات و همچنین متخصصینی از دانشگاه تهران، جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، وزارت جهاد کشاورزی و دیگر سازمان‌ها حضور داشتند.

در انتهای نشست‌های تخصصی نیز مقرر شد تا پیش‌نیازهای لازم از سوی طرف ایرانی و ژاپنی انجام شده و ادامه نشست‌های تخصصی و گام‌های بعدی پروژه از ماه سپتامبر 2015 از سر گرفته شود. همچنین مقرر شد که در سفر آتی، کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای تخصصی نیز توسط کارشناسان ژاپنی برگزار شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی

هسته اصلی پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی از سال 1372 و با ایجاد گروه پژوهشی مخابرات شکل گرفت و به تدریج و طی سالهای بعد با توسعه فعالیتهای تحقیقاتی این مجموعه و تشکیل دو گروه پژوهشی جدید با نامهای «دیجیتال» و «توسعه مدلهای کسب و کار فناوری اطلاعات» زمینه شکل گیری رسمی این پژوهشکده فراهم گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]