اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394042336093539

بررسی تخصصی تبلت ویندوزی P100 ایکس ویژن

کد: 1394042336093539

https://goo.gl/AjVCoJ

، تهران , (اخبار رسمی): تبلت ویندوزی P100 با ویندوز 8.1 و قیمت حدود یک میلیون تومان و برند ایکس ویژن همراه با پشتیبانی کامل گروه مادیران برای پوشش بازار میان قیمت علاقه مندان به تبلت‌های ویندوزی وارد بازار شده است.

بررسی تخصصی تبلت ویندوزی P100 ایکس ویژن

P100 از پردازنده کم‌مصرف 4 هسته‌ای اینتل مدل Intel By Trail-T (Z3735D) که بر روی فرکانس 1/33 تا 1/83 گیگاهرتز تنظیم شده بهره می‌برد

به گزارش روابط عمومی شرکت مادیران، این روزها اگر کسی قصد خرید یک تبلت با مشخصات سخت‌افزاری مناسب و رنج قیمت حدود یک میلیون تومان را در بازار داشته باشد، با مدل‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود که همگی از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند اما اگر دنبال دستگاهی با سیستم‌عامل ویندوز باشد بدون شک با توجه به میزان هزینه در نظر گرفته شده، با گزینه‌های بسیار محدودی مواجه خواهد شد. این شاید همان موضوعی ‌است که شرکت مادیران را ترغیب به معرفی تبلت ویندوزی ایکس ویژن P100‌ به بازار کرده است.

تبلت ویندوزی P100 با برند ایکس‌ ویژن به بازار عرضه شده، حمایت و پشتیبانی کامل گروه مادیران را دارد. در ادامه به بررسی تخصصی این محصول می‌پردازیم:

 

طراحی:

شاید در نگاه اول این محصول را بتوان با نسل اول سرفیس مقایسه کرد، اما از نظر طراحی P100 با شکل متفاوت هشت‌ضلعی می‌تواند عامل جذابی برای کاربران باشد.

در بخش جلوی تبلت چیز خاصی توجه فرد را جلب نمی‌کند و تنها شاهد یک نمایشگر 10.1 اینچی است که برخلاف خیلی از کمپانی‌های دیگر، حاشیه‌های اطراف این نمایشگر دارای اندازه‌ای مطلوب است و نه آن‌قدر کم است که هنگام در دست گرفتنش مدام مراقب باشد که دست‌ با صفحه تماس نداشته باشد و نه خیلی زیاد که شمایل محصول را به هم بریزد. در زیر این صفحه نیز لوگوی ویندوز قرار دارد. دوربین دوم نیز درست در بالای نمایشگر و هم تراز با همان لوگوی ویندوز است.

اگر تبلت را به پشت برگردانده شود، لوگوی ایکس ویژن در مرکز مشخص است و در بالا و پایین آن به ترتیب دوربینی بدون فلاش و نام ویندوز به همراه لوگوی آن جای دارد. این قسمت آن‌قدرها هم که تصور می‌شود صاف و یک دست نیست و بافت‌های ریز را نیز به خود می‌بیند.

 

سخت افزار:

تبلت P100 همان‌گونه که از نامش پیداست دارای صفحه‌نمایشی 10.1 اینچی است که در آن از فناوری پانل IPS (زاویه دید 178درجه) استفاده شده است، این نمایشگر دارای وضوح تصویری معادل 800 در 1280 پیکسل و تراکم پیکسلی در حدود 149 پیکسل در هر اینچ است. گرچه اعداد و ارقام قید شده شگفت‌انگیز نیستند اما در بررسی‌های انجام شده صفحه‌ نمایش P100 در زوایای مختلف و زیر نور مستقیم خورشید عملکرد دلگرم‌کننده‌ای از خود نشان داد.

این تبلت دارای پورت mini HDMI ‌ است و همچنین از قابلیت USB OTG پشتیبانی می‌کند به‌طوری که کاربران قادرند از طریق کابل مخصوص OTG که در جعبه دستگاه قرار دارد، فلش مموری‌ها یا سایر دستگاه‌های مجهز به USB را به این تبلت متصل کنند. وجود شیار microSD امکان افزایش حافظه 64 گیگابایتی داخلی را برای کاربرانی که احتیاج به فضای بیشتری دارند فراهم کرده است.

P100 از پردازنده کم‌مصرف 4 هسته‌ای اینتل مدل  Intel By Trail-T (Z3735D) که بر روی فرکانس 1/33 تا 1/83 گیگاهرتز تنظیم شده بهره می‌برد. از آنجا که تراشه‌های اینتل عملکرد بهتری نسبت به سایر رقبای خود بر روی محصولات ویندوزی ارائه می‌دهند، کاربر با خیال راحت می‌تواند اقدام به نصب انواع برنامه‌ها کند. در کنار این پردازنده از 2 گیگابایت رم استفاده شده که شاید یکی از نقطه ضعف‌های آن باشد. از آنجا که این تبلت از ویندوز 8.1 مایکروسافت بهره می‌برد، با قابلیت اجرای نرم‌افزارها و بازی‌های بسیاری روبروست اما با توجه به این رم نمی‌توان انتظار انجام برخی از آن‌ها را داشت.

 

باتری:

طبق اعلام شرکت سازنده، انرژی این تبلت غول‌پیکر را یک باتری 7900 میلی‌آمپری تأمین می‌کند. باتری این دستگاه ظرفیتی همانند باتری به‌ کار رفته در گلکسی تب اس 10.5 دارد اما با این تفاوت که تبلت سامسونگ از پلتفرم اندروید استفاده می‌کند و P100 از سیستم‌عامل ویندوز8.1 که خود می‌تواند عاملی جهت مصرف انرژی بیشتر باشد. با یک بار استفاده کامل از شارژ باتری این دستگاه، می‌توان باتری آن را متوسط ارزیابی کرد اما در همین بخش باید به نقطه ضعف دیگری نیز اشاره کرد که استفاده از شارژر سوزنی به‌جای استفاده از شارژر میکرو USB است، اگر چه قادر به شارژ سودمندتری هستید اما سرعت پائین‌تری را در هنگام شارژ تجربه می‌کنید.

 

کیبورد:

وقتی فردی یک تبلت ویندوزی در اختیار دارد پس بیش از سایر تبلت‌ها به یک کیبورد نیازمند است. ایکس ویژن یک کیبورد مجهز به کیف نیز به همراه این مدل عرضه کرده که به‌ نوعی محافظ تبلت هم به حساب می‌آید. اتصال کیبورد به تبلت و جدا سازی آن بسیار راحت است. پس از اتصال کیبورد، بلافاصله می‌تواند از آن استفاده کرد و نیاز به نصب برنامه و یا اقداماتی از این قبیل نیست.

دکمه‌های موجود بر روی کیبورد، خیلی قرص و محکم در جای خود قرار گرفته‌اند و با اینکه کمی بیش از حد قرص و محکم هستند، اما به مرور زمان کار با آن راحت می‌شود.

 

وسایل جانبی:

به طور معمول افراد بعد از خرید یک دستگاه زیاد به اقلام همراه آن توجه نکرده و فقط خود جنس خریداری شده است که چشم‌ را خیره می‌کند. در P100 بسته‌بندی شکیل بوده و پس از باز کردن درب آن، خریدار ابتدا با محصول رو به رو می‌شود که در کنار خود یک بسته را به همراه دارد. بسته همراه تبلت حاوی یک آداپتور جهت شارژ دستگاه، یک کابل  OTG، هدفون نه چندان با کیفیت و یک کابل میکرو USB است. پس از برداشتن محصول و داک کیبورد، خریدار با یک بسته حاوی گارانتی مادیران، بسته اورجینال آفیس 360 مایکروسافت و یک راهنمای فارسی مواجه می شود. همچنین یک دستمال مخصوص نیز جهت پاک کردن صفحه و یک برچسب محافظ صفحه‌ نمایش در بسته دستگاه دیده می‌شود.

 

جمع بندی:

ایکس ویژن برندی  جوان است و باید به آن بها داد تا بتواند شکوفا شود. تبلت P100 هم ساخت همین کمپانی است. دارای نقاط قوتی همچون کیفت بالای بدنه، برخورداری از آخرین نسخه ویندوز 8.1، حفظ کیفیت صفحه‌نمایش IPS‌ در زوایای مختلف، داشتن صفحه‌ کلید قابل‌ حمل استاندارد فارسی، پشتیبانی از درگاه‌های mini HDMI، میکرو UDB و میکرو SD، برخورداری از گارانتی مادیران (یک سال گارانتی به همراه 3 ماه تعویض)، و نقاط ضعفی همچون شارژدهی متوسط باتری و عدم پشتیبانی سیم کارت دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مادایران

گروه مادیران که مجموعه‌ای متشکل از دو شرکت خصوصی است، از جمله گروه‌های تولیدکننده و پیشرو در زمینه تکنولوژی، اتوماسیون اداری و خدمات پس از فروش در ایران می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]