اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394070147884677

نگاهی به آثار هنری سطح شهر

نقاشی‌های روی نرده در مشهد خودنمایی می‌کنند

کد: 1394070147884677

http://j.mp/1MvMlsc

، مشهد , (اخبار رسمی): نرده و حصار همواره نشانگر محدودیت و دلیلی بر رعایت مرزهای بین افراد بوده است، اما با کمی ابتکار این مرزها را می‌توان زیباتر از آنچه که هستند جلوه داد. این مهم هنگامی اتفاق می‌افتد که هنر و خلاقیت خیابانی به کمک سازه‌های نازیبای شهری می‌آیند و شهر را به نگارخانه‌ای بزرگ تبدیل می‌کنند.

نقاشی هنری از شخصیت های ایرانی برروی نرده های عمومی در شهر مشهد

در این نقاشی‌ها تصاویر بزرگانی همچون دکترعلی شریعتی، امام خمینی (ره)، آ‌یت‌الله مدرس، پهلوان تختی و… به چشم می‌خورد

به گزارش روابط عمومی مجله محیطی، عدم رعایت رنگ و طرح و حتی ارتفاع لازم در حصارها و نرده‌های شهری، نه‌تنها بر حس زیبایی‌شناسی بینندگان بلکه بر دریافت روانشناختی و حس ایمنی آنها از فضا تأثیر نامطلوبی می‌گذارد و در مواقعی تنها به عنوان بایدهای امنیتی در نزد عموم پذیرفته می‌شود.

از طریق ترفندهای طراحی، این نمای نامطلوب را می‌توان به نمای مطلوب تبدیل و با کوچک‌ترین تغییر می‌توان طرح جذابی را اجرا کرد که قطعا اثرات مناسبی بر زیبایی‌سازی منظر شهری به همراه خواهد داشت.

برخی از نرده‌ها حکم نماهای نامطلوب  در شهر را دارند و به همین دلیل مسئولان شهری در بعضی از نقاط مشهد برای حفظ زیبایی شهری به کمک هنرمندان باذوق نقاشی‌های خلاقانه‌ای را روی نرده‌ها در سطح شهر انجام داده‌اند که دنیایی از شگفتی را به رخ دیدگان مردم شهر کشیده است.

هنگامی که در حال عبور از نزدیکی این نرده‌ها هستید، تصاویر فرهیختگان و بزرگان مملکتی بر روی این نرده‌ها انسان را به تعجب وامی‌دارد که چگونه این تصاویر بر روی این نرده‌ها حک شده و اینجاست که به خود می‌بالیم شهر یا کشورمان در حال پیشرفت در زمینه زیبا‌سازی منظر شهری است.

در این نقاشی‌ها تصاویر بزرگانی همچون دکترعلی شریعتی، امام خمینی‌(ره)، آیت‌الله مدرس، پهلوان تختی و... به چشم می‌خورد و هدف از اجرای طرح‌ها این است که بزرگانی را که باعث فخر کشورمان هستند از یاد نبریم. این نمونه زیبایی از خلاقیت در شهر به حساب می‌آید و حتی کسانی که از کشورهای دیگر به شهرما به قصد گشت‌وگذار عزیمت می‌کنند درکنار این نوآوری‌ها با بزرگان کشورمان آشنا شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله محیطی دات کام

وب سایت محیطی دات کام، پایگاه اطلاع رسانی تبلیغات محیطی در ایران می باشد. که ضمن ارائه آخرین اخبار، اطلاعات در این حوزه تمامی تلاش خود را برای ارتقاء سطح کیفی تبلیغات محیطی در کشور عزیزمان ایران دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | هنرهای تجسمی