اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194954677

مدیریت پسماند شهری

زباله خشک و تر باهم نمی‌سازند

کد: 13950914194954677

https://goo.gl/xlKZfC

، مشهد , (اخبار رسمی): تصویری از یک قوطی چوب به دست و در حال حمله به پوست موزی است که حالت تدافعی به خود گرفته و یا در تصویر دیگر فرو رفتن یک شیشه به داخل گوجه فرنگی است. پیام مفهومی که برای این تصاویر در نظر گرفته شده ” زباله خشک و تر با هم نمی سازند ” است.

زباله خشک و تر با هم نمی سازند

” زباله خشک و تر با هم نمی سازند ” عنوان اصلی کمپین تبلیغاتی مدیریت پسماند شهری است که با هدف فرهنگ سازی به مردم جامعه شکل گرفته است

به گزارش اخبار رسمی به نقل مجله محیطی دات کام، برخی از مسائل به‌نظر ساده و پیش افتاده می آید اما رعایت نکردن همین موارد ساده می تواند باعث بی نظمی و اختلال در سیستم یک جامعه شود.

پسماند، زباله یا آشغال، هرچه که می شود نامش را گذاشت، فرق چندانی ندارد. موضوع این است که خیلی از ما، به این که هر روز چه حجم زباله، پسماند یا آشغال وارد چرخه محیط زیست می‏کنیم فکر نمی‏‌کنیم.

پس از تلاش برای تولید کمتر زباله، بازیافت مورد توجه قرار می‏ گیرد، مدیریت پسماند شهری موضوعی است که این روزها شهرداری تهران فضاهای شهری را به آن اختصاص داده است.

تفکیک زباله های خشک و تر موضوع مهم و قابل توجه ای است که شهرداری تهران در قالب ایده تبلیغاتی هوشمندانه به آن پرداخته است. نمونه‌ای از این تبلیغات، تصویری از یک قوطی چوب به دست است و در حال حمله به پوست موزی است که حالت تدافعی به خود گرفته است و یا در تصویر دیگر فرو رفتن یک شیشه به داخل گوجه فرنگی است. پیام مفهومی که برای این تصاویر در نظر گرفته شده «زباله خشک و تر با هم نمی سازند» است.

از آنجایی که زباله خشک پس از حداقل 150 سال شروع به پوسیده شدن می کند، وجود آن می تواند بازگشت دوباره‌ای به محیط زیست داشته باشد و در حقیقت قرار دادن زباله خشک در کیسه زباله تر همانند رها کردن آن در سطح طبیعت است و فرهنگ تفکیک سازی این دونوع از مسائل حائذ اهمیت است. «زباله خشک و تر با هم نمی سازند» عنوان اصلی کمپین تبلیغاتی مدیریت پسماند شهری است که با هدف فرهنگ سازی به مردم جامعه شکل گرفته است.

به‌راستی که نظافت و جمع آوری پسماند چه هزینه های میلیاردی را سالانه جهت جمع آوری انتقال و تفکیک و… از آن خود می نماید و اگر سطح همکاری مردم افزایش یافته و پیمانکاران بخش خصوصی قبل از مراجعه افراد سودجو زباله ها را جمع آوری کنند دیگر شاهد بی نظمی ها و هزینه های سرم سام آور نخواهیم شد.

از طرفی اختصاص هزینه‌های هنگفت تبلیغات محیطی سازمان مدیریت پسماند شهری برای فرهنگ سازی آحاد مردم جامعه اگر چه کاری زیبا و قابل تحسین است اما سرمایه گذاری کلان برای این مهم جای بسی تامل دارد و درایت و هوشیاری مردم را می طلبد که گامی موثر در جهت توسعه فرهنگ شهر نشینی بردارند و همچنین مدیریت پسماند از عوامل اثرگذار در اجرای صحیح و کاهش هزینه ها و همچنین نهادینه شدن فرهنگ صحیح برخورد مردم با پسماندها از جمله تفکیک در مبدا و حفظ هر چه بیشتر بهداشت محیط زیست است.

از این رو فرهنگ سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه ای برخوردار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله محیطی دات کام

وب سایت محیطی دات کام، پایگاه اطلاع رسانی تبلیغات محیطی در ایران می باشد. که ضمن ارائه آخرین اخبار، اطلاعات در این حوزه تمامی تلاش خود را برای ارتقاء سطح کیفی تبلیغات محیطی در کشور عزیزمان ایران دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]