اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394082149430100

پایان کمپین «تجهیز اولین کلینیک تخصصی اتیسم ایران» پیش از موعد مقرر

کد: 1394082149430100

https://goo.gl/v3fjdX

، تهران , (اخبار رسمی): کمپین «تجهیز اولین کلینیک تخصصی اتیسم ایران» روز بیستم آبان در وب‌سایت دونیت به پایان رسید. این کمپین توانست 5 روز زودتر از موعد مبلغ مورد نیاز خود را تامین کند.در انتهای دوره حدود 6 میلیون تومان (ده درصد بالاتر از عدد پیش‌بینی شده) با مشارکت 142 نفر جمع‌آوری شد.

اتیسم بر نحوه ارتباط فرد با محیط پیرامون خود در طول دوران زندگیش اثر می گذارد.

ایده ایجاد مرکزی جامع برای پاسخگویی به تمامی نیازهای بیماران اتیستیک توسط انجمن اتیسم ایران شکل گرفت و ساختمان این مرکز توسط خیرین و اعضای انجمن مهیا شد، اما تجهیز فضا منوط به خرید دستگاه‌هایی بود که تامین سرمایه لازم برای آنها به وب‌سایت دونیت محول شد

کمپین «تجهیز اولین کلینیک تخصصی اتیسم ایران» در وب‌سایت دونیت روز چهارشنبه بیستم آبان‌ماه پایان یافت. این کمپین که خبر مربوط به شروع به کار آن در تاریخ هشتم مهرماه منتشر شده بود، به همت انجمن اتیسم ایران و با هدف تهیه سرمایه لازم برای خرید تجهیزات اولیه برای کاردرمانی کودکان مبتلا به اتیسم برگزار شد.

اتیسم یک اختلال فراگیر رشدی است که باعث می‌شود کودک در تعامل و ارتباط خود با دیگران دچار مشکل شود. علائم این اختلال در سه سال اول زندگی بروز می‌کند و بر نحوه ارتباط فرد با محیط پیرامون خود در طول دوران زندگی‌اش اثر می‌گذارد. در ایران از هر 68 نوزاد متولدشده، دست‌‌کم یک‌ مورد از ابتلا به اتیسم رنج می‌برد. اما با وجود اینکه اتیسم یک اختلال ژنتیکی است، راه‌های نسبتا موثری برای کمک به بیماران اتیستیک وجود دارد.

کارآمدترین روش درمانی در حال حاضر توانبخشی است که چند فعالیت اصلی را دربر می‌گیرد:

  • ویزیت دوره‌ای توسط یک متخصص روانپزشکی اطفال و یک متخصص مغز و اعصاب اطفال
  • شرکت در جلسات گفتاردرمانی و کاردرمانی به طور فشرده و ترجیحاً هر روز
  • ارزیابی منظم وضعیت حسی- حرکتی کودک به وسیله کارشناسان کاردرمانی

 

ایده ایجاد مرکزی جامع برای پاسخگویی به تمامی نیازهای بیماران اتیستیک توسط انجمن اتیسم ایران شکل گرفت و ساختمان این مرکز توسط خیرین و اعضای انجمن مهیا شد، اما تجهیز فضا منوط به خرید دستگاه‌هایی بود که تامین سرمایه لازم برای آنها به وب‌سایت دونیت محول شد.

در طول مدتی که کمپین بر روی وب‌سایت دونیت قرار داشت، افراد زیادی از آن حمایت کردند و آن را در شبکه‌های اجتماعی خود گسترش دادند. در میان آنها هنرمندانی همچون لاله صبوری (بازیگر)، زهرا عاملی (ترانه‌سرا) و امید صباغ نو (شاعر) حضور داشتند. علاوه بر این، یک پزشک هم در وب‌سایت خود با درج مطلبی درباره این کمپین، مخاطبان خود را به مشارکت در این فعالیت انسان‌دوستانه تشویق کرد. این حمایت‌ها سبب شد که کمپین 5 روز زودتر از موعد اتمام بتواند سرمایه مورد نیاز خود را تامین کرده و در انتهای دوره 10درصد بیشتر از نیاز، با مشارکت 142 نفر جمع‌آوری کند.

بی‌شک این کمک‌ها در ارتقای کیفیت خدماتی که قرار است به صدها خانواده درگیر با مساله اتیسم ارائه شوند، بسیار موثر خواهد بود. یادمان نرود که کودکان مبتلا به اتیسم زندگی متفاوتی دارند؛ این تفاوت همیشه آسان نیست اما چنین حرکت‌هایی می‌تواند روند توانبخشی این کودکان را برای آنها و خانواده‌هایشان تسهیل کند و آرامش را به زندگی آنان بازگرداند.

گزارش‌های تکمیلی درباره این کمپین در وبلاگ دونیت منتشر خواهد شد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دونیت

دونیت بستری است که در وب فارسی به طور رسمی و تخصصی به تامین مالی جمعی برای پروژه هایی که اثر اجتماعی دارند می‌پردازد. تامین بودجه برای پروژه ها در دونیت به روش کراودفاندینگ صورت می گیرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
رویدادمرتبط:

| تامین مبلغ کمپین «تجهیز اولین کلینیک تخصصی اتیسم ایران»