اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395032256965359

مدیر عامل بانک تجارت اعلام کرد

بازار پول نیازمند ابزار هدایت سرمایه

کد: 1395032256965359

https://goo.gl/4Zm5Wq

، تهران , (اخبار رسمی): کاهش نرخ سود بانکی بر اساس فرمولی منطقی، تحت تاثیرابزارهای هدایت کننده سرمایه به بازار پول است. چراکه کاهش نرخ سود از طریق بازارهای بین بانکی و نه به صورت دستوری محقق می شود.

مقدم نودهی مدیر عامل بانک تجارت

باید سیاست ها و برنامه هایی داشته باشیم تا ابزارهای هدایت سرمایه از سوی صنعت بانکداری ایجاد و خلق شود.

مدیرعامل بانک تجارت بابیان مطلب فوق گفت: نقدینگی و سرمایه های بسیاری در اقتصاد ایران پراکنده است که باید از طریق خلق ابزارهای هدایت، این سرمایه ها به بازار پول جذب و تزریق شود.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، محمد ابراهیم مقدم نودهی در گفت وگو با اخبار رسمی به نبود ابزارهای هدایت کننده سرمایه به صنعت بانکداری و بازار پول اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نقدینگی و سرمایه بسیاری درکشوروجود دارد که نمی تواند به بازار پول هدایت شود، زیرا ابزار هدایت کننده این سرمایه در صنعت بانکداری و بازار پول وجود ندارد. برهمین اساس فعالان اقتصادی و صنعت بانکداری باید به خلق ابزارهای هدایت کننده سرمایه و نقدینگی اقدام کنند.

وی ادامه داد: به دلیل نبود چنین ابزارهایی، هم اکنون حتی بازارهای موازی صنعت بانکداری همچون بورس، مسکن و ارز هم  نمی توانند به درستی حرکت کرده و در اقتصاد ایران بازدهی مناسبی داشته باشند.

 این فعال صنعت بانکداری اعلام کرد: از سویی دیگر شرایط حاکم و قوانین بانکی برای سرمایه گذار و صاحب سرمایه جذابیت  و نمی تواند عامل جذب سرمایه و جمع آوری نقدینگی به شمار رود.

مقدم  نودهی افزود: خلاء و نبود ابزارهای هدایت سرمایه نیز این مشکل را چند برابر کرده است. بنابراین باید سیاست ها و برنامه هایی داشته باشیم تا ابزارهای هدایت سرمایه از سوی صنعت بانکداری ایجاد و خلق شود.

مدیر عامل بانک تجارت کاهش نرخ سود را در این مهم به عنوان یک مسکن موقت ارزیابی کرد و یادآور شد: این عامل می تواند سود تسهیلات را مد نظر قرار دهد ولی برای سرمایه گذار هیچ جذابیتی ندارد.

وی با اشاره به این که قوانین و شرایط حاکم بر بازار سرمایه همچون بازار پول مطلوب نیست، گفت: بازار سرمایه در سال جاری، رشد کوتاه مدتی را تجربه کرد ولی هم اکنون در افت و روند نزولی به سر می برد و سرمایه های جذب شده را سرگردان کرده است که این شرایط و عدم مدیریت سرمایه از نبود ابزارهای هادی سرمایه نشات می گیرد.

مدیر عامل بانک تجارت یادآور شد: کاهش نرخ سود بانکی بر اساس فرمولی منطقی، متاثر از ابزارهای هادی سرمایه به بازار پول است.زیرا  کاهش نرخ سود از طریق بازار های بین بانکی و نه به صورت دستوری محقق می شود.

وی اضافه کرد:ابزارهای نوین مالی باید توسط بانک مرکزی خلق شود تا بتواند معقولانه، کانالی را ایجاد کند تا میان نرخ سود، سودآوری توسط تزریق سرمایه و نقدینگی تناسب به وجود آورد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک تجارت

بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین بانک های تجاری فعال در شبکه بانکی کشور از ادغام 11 بانک ایران و انگلیس ، بین المللی ایران و ژاپن ، تجارتی ایران و هلند، ایران و خاورمیانه ، اعتبارات ایران، بازرگانی ایران، ایرانشهر، صنایع ایران، شهریار، ایرانیان و کار با سرمایه ای بالغ بر 39 میلیارد ریال سیس و ثبت رسید و سپس در سال 1360 بانک ایران و روس نیز به آن ملحق شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه