اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040158645462

پایان دوره دانش‌افزایی زبان فارسی در قرقیزستان

کد: 1395040158645462

http://j.mp/28MMXxP

، تهران , (اخبار رسمی): آیین اختتامیه دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، در رایزنی فرهنگی کشورمان و نمایندگی بنیاد سعدی در قرقیزستان برگزار شد.

پایان دوره دانش‌افزایی زبان فارسی در قرقیزستان

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، این دوره به همت رایزنی فرهنگی کشورمان به عنوان نماینده بنیاد سعدی و دانشگاه علوم انسانی بیشکک، از تاریخ 17 تا 29 خرداد در محل این دانشگاه برگزار شد.

در این دوره علاوه بر آموزش زبان فارسی، مطالبی همچون؛ آشنایی با ادب فارسی، روش تحقیق، بررسی فرهنگ و تمدن ایران، اشتراکات فرهنگی ایران و قرقیزستان و آشنایی با متون تاریخی ایران و قرقیزستان، به دانشجویان ارایه شد.

بنا بر اعلام این خبر، در مراسم اختتامیه این دوره، مشرب‌اف، رییس دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه علوم انسانی بیشکک، محمد پرداختچی، کاردار موقت و علی حکیم‌پور، رایزن فرهنگی ایرن و نماینده بنیاد سعدی در قرقیزستان، مدرسان زبان فارسی و دانشجویان، حضور داشتند.

مشرب‌اف در سخنرانی خود در این مراسم، گفت: برگزاری دوره دانش‌افزایی و اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان، دانشگاه علوم انسانی بیشکک را برای جذب هر چه بیشتر دانشجوی زبان فارسی مصمم‌تر می‌کند.

وی همچنین از فعالیت رایزنی فرهنگی ایران درباره گسترش آموزش زبان فارسی در مقاطع پایین‌تر که زمینه‌ساز افزایش علاقمندان زبان فارسی است، قدردانی کرد.

حکیم‌پور، نماینده بنیاد سعدی نیز در سخنرانی خود در این مراسم، در خصوص اجرای برنامه‌های مشترک آموزشی، فرهنگی و هنری با دانشگاه علوم انسانی بیشکک، اعلام آمادگی کرد. همچنین در این مراسم اعلام شد که المپیاد زبان فارسی در قرقیزستان، پاییز امسال با مشارکت دانشگاه علوم انسانی بیشکک برگزار می‌شود.

در این مراسم همچنین به تعداد 9 نفر از دانشجویان این دانشگاه، بورس تحصیلی و به چند نفر از دانشجویان که از نمره بالاتری در آزمون نهایی دوره برخوردار شده بودند، جوایزی اعطا شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بنیاد سعدی

بنیاد سعدی تلاش می­کند با برنامه ریزی علمی و روشمند و اقدامات سنجیده و تلاش پیگیر؛ مرجع، همراه و مددکاری باشد برای همه علاقمندانی که در خارج یا داخل ایران می‌خواهند فارسی بیاموزند. همة افراد و مؤسّسات کوچک و بزرگی که در جهان به امر فارسی‌آموزی اهتمام دارند، از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر گرفته تا کودکستان­ها و مدارسی که فارسی آموزی در برنامه آنها قرار دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها