اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042465485462

ریشه زبان اردو فارسی است

کد: 1395042465485462

https://goo.gl/g9L0Am

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس بخش اردو دانشگاه بانوان شهیده بی‌نظیر بوتو پیشاور در دیدار مسئول خانه فرهنگ کشورمان، گفت: ریشه زبان اردو در زبان فارسی قرار دارد.

ریشه زبان اردو فارسی است

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یسمینه سراج، رئیس بخش اردو دانشگاه بانوان شهیده بی‌نظیر بوتو پیشاور 22 تیرماه با علی یوسفی، مسئول خانه فرهنگ ایران در پیشاور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، یوسفی طی سخنانی، به آموزش زبان فارسی در دانشگاه بانوان شهیده بی‌نظیر بوتو اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون یک واحد درسی زبان فارسی به صورت اجباری ویژه دانشجویان مقطع فوق لیسانس بخش اردوی این دانشگاه قرار داده شده است که اتفاق این مهم می‌تواند در بسط و توسعه زبان فارسی تأثیرگذار باشد.

بسمینه سراج، ضمن قدردانی از خانه فرهنگ ایران جهت همکاری‌در بخش آموزش زبان فارسی در دانشگاه بانوان شهیده بی‌نظیر بوتو پیشاور، بر ضرورت تقویت و گسترش زبان فارسی تأکید کرد و گفت: توسعه زبان فارسی به معنای تقویت زبان اردوست، زیرا ریشه زبان اردو در زبان فارسی قرار دارد.

وی خواستار تهیه کتاب دستور زبان فارسی ویژه دانشجویان علاقه‌مند به مطالعه در خانه، شد تا با آمادگی کامل در کلاس‌های دانشگاه حاضر شوند.

وی همچنین، گفت: تلاش ما بر این است تا یک بخش فارسی در دانشگاه بانوان تأسیس کنیم که اگر برنامه درسی شامل شعر و نثر قدیم و جدید فارسی، دستور زبان و تاریخ ادبیات فارسی از سوی خانه فرهنگ ایران برای ما تعیین شود که بتواند برای دانشجویان بخش اردو مفید باشد، استقبال می‌کنیم.

در پایان این دیدار، مسئول خانه فرهنگ کشورمان کتاب خاطرات سفر خانم بشری فرخ، شاعره معروف پاکستانی با عنوان «ایران خمینی» به زبان اردو را به خانم بسمینه سراج اهداء کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بنیاد سعدی

بنیاد سعدی تلاش می­کند با برنامه ریزی علمی و روشمند و اقدامات سنجیده و تلاش پیگیر؛ مرجع، همراه و مددکاری باشد برای همه علاقمندانی که در خارج یا داخل ایران می‌خواهند فارسی بیاموزند. همة افراد و مؤسّسات کوچک و بزرگی که در جهان به امر فارسی‌آموزی اهتمام دارند، از دانشگاه‌های بزرگ و معتبر گرفته تا کودکستان­ها و مدارسی که فارسی آموزی در برنامه آنها قرار دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها